Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kolonel Vaessen rekent in boek af met koninklijke familie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92202)

Antoon 6 juli 2007 09:51

Kolonel Vaessen rekent in boek af met koninklijke familie

Citaat:

Noël Vaessen, de vroegere adviseur van prins Laurent, brengt volgende week een boek uit waarin hij de koninklijke familie compleet onderuit haalt. Dat kondigde hij aan in Het Nieuws op VTM en het journaal op RTL.

"Een prinselijk proces" heet het boek, en het verwijst naar het proces over het gesjoemel met geld van de marine, waarmee ook de villa van prins Laurent gemoderniseerd zou zijn. In zijn boek hangt Vaessen een niet al te fraai beeld op van de koninklijke familie, die wereldvreemd en belust op geld en macht zou zijn.

Vaessen vertelt onder meer dat prins Laurent en zijn vader helemaal niks met elkaar gemeen hebben, op hun liefde voor snelle auto's dan na. De twee zouden mekaar wantrouwen en Laurent zou zijn vader zelfs heimelijk afluisteren.

In zijn boek verwijst Vaessen ook nog naar een dodelijk ongeval in de Ardennen in 1972, waarbij koning Albert, toen nog prins, betrokken was. Volgens Vaessen gaat het gerucht dat prins Albert de chauffeur was, maar dat hij voor de vaststellingen iemand anders liet plaatsnemen achter het stuur. De twee andere personen die betrokken waren bij het ongeval, en die ervoor veroordeeld werden, ontkennen dat echter formeel.
Wordt het niet stillekesaan hoogtijd dat die familie serieus wordt doorgelicht?
Ze krijgen zoveel miljoenen euro elk jaar van uw en mijn geld, het kan toch niet verder gaan op die manier. Toch?

lomeanor 6 juli 2007 09:57

Het wordt gewoon tijd dat ze die familie eens de deur wijzen.

Zolang ze in hun ondemocratische machtspositie zitten, zullen ze blijven parasiteren op de staat.

Hans1 6 juli 2007 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2774694)
Wordt het niet stillekesaan hoogtijd dat het VB serieus wordt doorgelicht?
Ze krijgen zoveel miljoenen euro elk jaar van uw en mijn geld, het kan toch niet verder gaan op die manier. Toch?

Tegendradigaard 6 juli 2007 10:06

o maar die worden serieus doorgelicht hoor... er zijn zelfs hele horden dag en nacht mee bezig om ieder woord en ieder beeld te bestuderen en te beoordelen al had ik beter veroordelen geschreven...

exodus 6 juli 2007 10:29

Dat van dat dodelijk ongeval is wel altijd een hardnekkig gerucht.

lomeanor 6 juli 2007 10:30

Hans, ik vind het niet kunnen dat je veranderingen aanbrengt in quotes.

Isabella 6 juli 2007 10:31

Beste Hans1, bij mijn weten krijgt iedere partij zijn dotaties naargelang het aantal stemmen. Met andere woorden, iedereen betaald voor zijn eigen partij, oftewel die partij waarvoor hij zijn stem uitbracht.

Tegendradigaard 6 juli 2007 10:46

dat dacht ik ook Isabella. Men kan zeggen dat men alleen belastingen betaalt voor de partij waar men op gestemd heeft..

abi 6 juli 2007 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2774741)
Hans, ik vind het niet kunnen dat je veranderingen aanbrengt in quotes.

Inderdaad,zeer laag bij de grond.

Dit bewijst maar eens hoe respectloos men bij den Bub is :?

ancapa 6 juli 2007 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abi (Bericht 2774765)
Inderdaad,zeer laag bij de grond.

Dit bewijst maar eens hoe respectloos men bij den Bub is :?

bub en het koninghuis... respect ! je krijgt volgens wat je toont :twisted:

ancapa 6 juli 2007 11:37

Het "nederlands" van Vaessen vond ik helemaal in de stijl van Laken. Ik kan best begrijpen dat Laurent er ook niets van bakt. Ik heb mij een kriek gelachen... zet daar nog een Raf Coppens en een Jacques Vermeire bij en je krijgt de beste show van 't jaar !

De schoofzak 6 juli 2007 11:39

' Is natuurlijk niet proper, zo'n vertrouwelijke dingen in de openbaarheid brengen.

Maar met zo'n stinkboel kon je natuurlijk niet anders verwachten.

Hilarisch vond ik het volgende: taaie Filip was echt gloeiend kwaad toen hij hoorde dat zijn papaatje koning ging worden. Onzen taaien dacht dat het zijn beurt al was.

Pijnlijk vond ik twee dingen bij Vaessen: hij vraagt een paar dagen verlof om zijn zoon wat te helpen bij het studeren, maar Laurenke dacht te moeten bellen naar de prof. met de boodschap dat hij zijn raadgever niet kon missen, en of de prof. niet daarmee rekening kon houden. Gevolg: de kleine Vaessen dik gebuisd. Zoiets doet pijn bij een vader, allez, 't zou bij mij levenslang blijven pikken.
En ook: de Vaessen ziet op weg naar 't werk een mens vallen of zoiets. Hij stopt om bijstand te bieden. Andere Laeken-bewoners hadden het gezien en begonnen een roddelfeestje: de Vaessen heeft iemand dood gereden, ze gaan hem buiten kunnen kieperen.

Enfin, allemaal Vaessen zijn eigen dikke schuld: hij dacht voorzekers dik zijn voordeel te hebben door te werken voor die Bende Nietsnutten, wel, hij zal het wel geweten hebben.

Ach zo, en Wendie Van Wanten heeft zich daar toch blijkbaar laten vogelen, maar op ne keer kregen ze dikke ruzie. Belt de Lorre naar de flikken ... maar hij was vergeten dat de kamera's alles filmen ...

PollyCorrect 6 juli 2007 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2774833)
Het "nederlands" van Vaessen vond ik helemaal in de stijl van Laken. Ik kan best begrijpen dat Laurent er ook niets van bakt. Ik heb mij een kriek gelachen... zet daar nog een Raf Coppens en een Jacques Vermeire bij en je krijgt de beste show van 't jaar !

Ik werd ook niet goed van zijn "Nederlands". :lol:

Wat een clown, die Vaessen. En hij verwijt de pot dat de ketel zwart ziet, of wat is de bedoeling van die klucht?

En vinden jullie het niet goor dat hij eerst carrière maakt als "informateur" en daarna met de vuile was gaat lopen? :roll:

PollyCorrect 6 juli 2007 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2774835)
Ach zo, en Wendie Van Wanten heeft zich daar toch blijkbaar laten vogelen, maar op ne keer kregen ze dikke ruzie. Belt de Lorre naar de flikken ... maar hij was vergeten dat de kamera's alles filmen ...

:lol:

lombas 6 juli 2007 13:50

Heel de politieke klasse is in zichzelf verweven. Ik denk dat uitingen daarvan binnen de koninklijke familie enkel die van dwazen zijn.

Raf 6 juli 2007 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2774694)
Wordt het niet stillekesaan hoogtijd dat die familie serieus wordt doorgelicht?

Waarom? Omwille van een roddelboekje van één of andere misnoegde ex-werknemer? :roll:

Hij moest beschaamd zijn om de goede naam en reputatie van onze vorst op zo'n schaamteloze wijze door het slijk te halen.

Pelgrim 6 juli 2007 14:12

beschaamd?
Ik zou die man persoonlijk een hand willen geven.
Alle middelen om de coburgers te kakken te zetten zijn goed, daar dienen ze voor.

Raf 6 juli 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2775025)
beschaamd?
Ik zou die man persoonlijk een hand willen geven.
Alle middelen om de coburgers te kakken te zetten zijn goed, daar dienen ze voor.

Wat mij betreft, mag hij een proces wegens laster en eerroof aan zijn broek krijgen.

ERLICH 6 juli 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2775015)
Waarom? Omwille van een roddelboekje van één of andere misnoegde ex-werknemer? :roll:

Hij moest beschaamd zijn om de goede naam en reputatie van onze vorst op zo'n schaamteloze wijze door het slijk te halen.

In elk geval dat hij geld van defensie heeft gebruikt of laten gebruiken of wat u er ook zou willen van maken kunt u niet loochen en kan niemand loochenen en waarom, omdat de papa braaf de centjes is gaan terug bezorgen. Of waarom zou hij dit anders hebben gedaan, dus in dit geval was de lorre dik schuldig toegegeven door Dhr.papa.

Wat betreft goede naam en reputatie? Maar ja, mensen met een avatar als de uwe hebben wat betreft goede naam en reputatie een ander mening niet.:roll:

van Maerlant 6 juli 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2775015)

:lol:
'Onze vorst' zal ogen trekken als hij uw geaardheid verneemt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be