![]() |
Bijna 70% overheidsuitgaven ...
Citaat:
Wat ik dan ook niet begrijp is dat men in de privé meer verdiend terwijl je aan de werkgever dan 1/10 minder geld kost :| ? Hoe kan dat ? |
Omdat die ambtenaren voortdurend ziek zijn en veel trager werken.
Eigenlijk is het wel goed dat ambtenaar werk bestaat hoor... Het is net een trapje hoger dan een beschutte werkplaats. Maar echt werk kunnen die niet aan |
Hoort ze weer lullen... de tijden dat een ambtenaar niks deed zijn reeds lang voorbij. 90 procent van de ambtenaren zijn hardwerkende werknemers van de overheid. Dat je hier en daar lanterfanters terugvindt is begrijpbaar: zoals elke grote instelling is ook deze een doorslag van de maatschappij... trouwens plantrekers vind je ook in de private sector terug.
En dat alles in de privé zoveel beter werkt is een mythe. De overheid leidt gewoon onder het probleem waarmee elke grote entiteit mee geconfronteerd wordt of deze nu privé is of niet: hoe groter de entiteit hoe meer bureaucratie. Hetzelfde geldt voor grote multinationals. |
Citaat:
|
Bron?
|
Citaat:
Citaat:
|
Wij weten natuurlijk niet hoe diepgaand korrekt die studie wel is. Voorbeeld: als je in de prive zwanger wordt, dan verhuis je naar de ziekenkas; als ambtenaar verhuis je niet.
Hetzelfde bij langdurige ziekten. Maakt men een verschil tussen Vlamingen en Walen? Ik heb zo'n vermoeden dat er in het zuiden van het land nog wel wat meer kruiwagens in de selektiegangen staan. Onlangs nog verscheen in de pers dat sommige griffiers nog werken met ... wordperfekt. Je kan dat in ieder geval niet verwijten aan die sukkelaar van een griffier of rechter zelf. |
Citaat:
Ik ken mijn weg op serieus wat overheidsdiensten en heb zelfs familie op het rekenhof werken. Dus ik weet hoe het er aan toe gaat op bepaalde diensten, vooral het rekenhof dan. Zeg toch dat 10% van de ambetenaren hardwerkende mensen zijn en de rest niets doet of het absolute minimum. |
Ikzelf ben Vlaams ambtenaar en bij de Vlaamse overheid wordt er gewerkt. De tijden van de collega's zijn reeds lang vervlogen. Zeggen dat ambtenaren luierikken zijn en niks doen is getuigen van een gebrek aan kennis.
|
Knack
Citaat:
|
Citaat:
Yeah right...net zoals de wapendienst van Antwerpen en consoorten zeker? :lol: Momenteel al 7maand aan het wachten op een nieuwe vergunningsaanvraag terwijl het bij de politie op een kleine week afgeleverd werd in het verleden. Ja inderdaad, ze werken hard :roll::roll::roll: |
Citaat:
|
In China, het communistische land.
Worden diensten in competitie tegen elkaar uit gespeeld. De beste mag blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat zijn dus honderden gevallen eh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=pfRUMmTs0ZA Echt, heel de reportage is lachen. Je vindt het na 27 minuten. Bereid jezelf voor op veertig minuten "8O". |
Het gebouw zie je op 32 minuten.
;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be