Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wanneer een onafhankelijk Vlaanderen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92291)

rainbox 9 juli 2007 22:00

Wanneer een onafhankelijk Vlaanderen ?

Ik geloof dat Vlaanderen tussen enkele maanden en twee jaren onafhankelijk zal zijn.

Jaani_Dushman 9 juli 2007 22:19

2030.

Ferre 9 juli 2007 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 2780333)
Ik geloof dat Vlaanderen tussen enkele maanden en twee jaren onafhankelijk zal zijn.

Dat is zéér optimistisch/pessimistisch (iedereen mag zelf kiezen).

Andere vraag:
Hoe zal een onafhankelijk Vlaanderen noemen? Zoiets als Former Yugoslav Republic of Macedonia (FYROM) ... (VBGV) Voormalig Belgisch Gewest Vlaanderen. Je weet nooit of Frankrijk/Nederland bezwaren opperen tegen het gebruik van een historisch begrip als Vlaanderen om een souvereine staat te benoemen daar ze zelf ook een stukje Vlaanderen bezitten.

Metternich 9 juli 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 2780451)
Hoe zal een onafhankelijk Vlaanderen noemen?

Heten, niet noemen, heten.

Ferre 9 juli 2007 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2780471)

thnx voor de correctie

Jaani_Dushman 9 juli 2007 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2780471)

Deze keer hadt ge wel gelijk met je correctie. ;-)

Spinoza 9 juli 2007 23:22

Definieer onafhankelijk...

Onafhankelijk in de zin van letterlijk de onafhankelijkheid uitroepen? Dat zal nooit gebeuren. Met alle respect, maar daar hebben Vlamingen gewoon niet genoeg lef voor, als ze het al zouden willen.

Maar onafhankelijk in de zin van dat Vlaanderen zijn eigen boontjes kan doppen? Mischien eerst nog even de gezondheidszorg splitsen. Dan is Vlaanderen er al bijna.

liberalist_NL 9 juli 2007 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 2780451)
Dat is zéér optimistisch/pessimistisch (iedereen mag zelf kiezen).

Andere vraag:
Hoe zal een onafhankelijk Vlaanderen noemen? Zoiets als Former Yugoslav Republic of Macedonia (FYROM) ... (VBGV) Voormalig Belgisch Gewest Vlaanderen. Je weet nooit of Frankrijk/Nederland bezwaren opperen tegen het gebruik van een historisch begrip als Vlaanderen om een souvereine staat te benoemen daar ze zelf ook een stukje Vlaanderen bezitten.

Ik weiger consequent om de Republiek Macedonië zo te noemen. Compleet belachelijke reden en bovendien behoorlijk kleinerend. Bij Vlaanderen zou ik dat ook niet doen. Het is verschrikkelijk om zo'n naam te moeten hebben.

liberalist_NL 9 juli 2007 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 2780481)

Onafhankelijk in de zin van letterlijk de onafhankelijkheid uitroepen? Dat zal nooit gebeuren. Met alle respect, maar daar hebben Vlamingen gewoon niet genoeg lef voor, als ze het al zouden willen.

Maar onafhankelijk in de zin van dat Vlaanderen zijn eigen boontjes kan doppen? Mischien eerst nog even de gezondheidszorg splitsen. Dan is Vlaanderen er al bijna.

Ik zie het wel gebeuren, en dat is wanneer de impasses zo lang duren tijdens onderhandelingen dat de enige uitweg een scheiding is.

baseballpolitieker 10 juli 2007 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 2780481)

Twee jaar voouit kijken gaat nog, 5 jaar maximum zelfs al heel moeilijk, alles wat verder ligt kan niemand voorspellen. Er gebeurt zoveel!

evilbu 10 juli 2007 01:52

Zelfs niet bij de volgende regionale verkiezingen.
Volgens mij niet voor 2014 hoor.

I amsterdam 10 juli 2007 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2780546)
Zelfs niet bij de volgende regionale verkiezingen.
Volgens mij niet voor 2014 hoor.

En dan in 2020 "de Nederlanden":thumbsup:

liberalist_NL 10 juli 2007 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2780638)
En dan in 2020 "de Nederlanden":thumbsup:

Denk dat het wel wat langer duurt om naar elkaar toe te groeien, als dat al gebeurt.

Wiley E Coyote 10 juli 2007 09:15

Inderdaad, waarom zouden wij Vlamingen immers deel dienen uit te maken van het Koninkrijk der Nederlanden... Beter op eigen houtje blijven...

Raf 10 juli 2007 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 2780333)

Ik niet. Vlaanderen zal nooit onafhankelijk worden. Dat is trouwens ook helemaal nergens voor nodig

liberalist_NL 10 juli 2007 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2780952)
Ik niet. Vlaanderen zal nooit onafhankelijk worden. Dat is trouwens ook helemaal nergens voor nodig

Wel als je in de toekomst economische groei wil. ;-)

AdrianHealey 10 juli 2007 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2780961)
Wel als je in de toekomst economische groei wil. ;-)

Vind je dat zelf niet een beetje morbide?

'Om een deel van de bevolking economische groei te geven, gaan we een deel wegpesten.'

liberalist_NL 10 juli 2007 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2780974)
Vind je dat zelf niet een beetje morbide?

'Om een deel van de bevolking economische groei te geven, gaan we een deel wegpesten.'

Als Wallonië ook wil groeien, dan moet het uit de Belgische constructie stappen. België is als twee magneten die met tegengestelde polen tegen elkaar worden gedrukt. Dat is niet goed.

Hans1 10 juli 2007 11:40

Ik vind dat de flaminganten en wallinganten uit de Belgische constructie moeten stappen.

AdrianHealey 10 juli 2007 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2780975)
Als Wallonië ook wil groeien, dan moet het uit de Belgische constructie stappen. België is als twee magneten die met tegengestelde polen tegen elkaar worden gedrukt. Dat is niet goed.

En waarom zijn het tegengestelde polen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be