Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Youssef (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92301)

fox 10 juli 2007 13:33

Youssef

Ik heb gisteren iemand leren kennen en zijn verhaal kan ik u echt niet onthouden. Youssef is 34 jaar en ik merkte hem op aan het busstation aan de hulpgevangenis van Leuven. Aangezien ik ook dezelfde bus moest nemen, zijn we aan de praat geraakt en vertelde hij me zijn levensverhaal

Youssef is in Belgie beland toen hij 12 jaar oud was na enkele omzwervingen door Duitsland, Nederland en Frankrijk. Daar hij van zijn 7de tot zijn 10de in Nederland verbleef praatte hij al een aardig mondje Nederlands toen hij hier aan kwam en kon hij direct naar een Nederlandstalige school. Na een kleine week zag de opzichter op de speelplaats dat Youssef zijn kauwgom zomaar op de grond had gegooid. Dit kon natuurlijk niet en Youssef kreeg een gepaste straf. Deze straf had bij Youssef wel een wrange nasmaak aangezien de opzichter het niet kon laten om te mompelen dat het altijd hetzelfde was met die soort. Weken gingen voorbij tot de opzichter Youssef opnieuw op het matje riep. Er waren een aantal bordenwissers verdwenen uit de klas. Youssef kreeg strafstudie voor iets wat hij niet op zijn actief had. Enkele klasgenoten hadden dit gedaan en durfden er nu natuurlijk niet voor uitkomen. Het ging van kwaad naar erger. Youssef werd voor alles wat misliep in de school op het matje geroepen en de jongen raakte stilllaan gefrustreerd. Op een dag kookte zijn potje over en sloeg hij de opzichter. Uiteraard betekende dit het einde van zijn tijd op die school. Omdat hij genoeg had van school, werd Youssef op zijn 16e een leercontractstudent. Op zijn 18de was hij dan ook een gediplomeerd tuinier maar raakte nergens aan een job omdat de meeste mensen met een grote tuin die tuiniers in dienst hadden, een allochtoon niet vertrouwden. Youssef begon dan maar aan de band te werken. Geen uitdagende bezigheid maar het betaalde de rekeningen. Tot er plots dingen verdwenen op het werk. Uiteraard kreeg Youssef de schuld en werd hij de laan uitgestuurd.

Nu zat hij pas echt in de problemen en zoals iedereen het wel eens voorheeft denk ik, werd het tijd om zich eens goed te bezatten. Op café leerde hij enkele leeftijdsgenoten kennen die het precies wel goed voor elkaar hadden. Van het 1 kwam het ander en Youssef leerde dat er wel wat geld te verdienen viel met drugshandel. Zoals de hierarchie het bepaald begint men onderaan de ladder. Na 3 “drugruns” loopt het fout en de bende laat Youssef uiteraard voor heel de zaak opdraaien.
[
Nu is Youssef dus 34 en weet hij niet meer wat aan te vangen.

Dycore 10 juli 2007 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2781242)
Ik heb gisteren iemand leren kennen en zijn verhaal kan ik u echt niet onthouden. Youssef is 34 jaar en ik merkte hem op aan het busstation aan de hulpgevangenis van Leuven. Aangezien ik ook dezelfde bus moest nemen, zijn we aan de praat geraakt en vertelde hij me zijn levensverhaal

Youssef is in Belgie beland toen hij 12 jaar oud was na enkele omzwervingen door Duitsland, Nederland en Frankrijk. Daar hij van zijn 7de tot zijn 10de in Nederland verbleef praatte hij al een aardig mondje Nederlands toen hij hier aan kwam en kon hij direct naar een Nederlandstalige school. Na een kleine week zag de opzichter op de speelplaats dat Youssef zijn kauwgom zomaar op de grond had gegooid. Dit kon natuurlijk niet en Youssef kreeg een gepaste straf. Deze straf had bij Youssef wel een wrange nasmaak aangezien de opzichter het niet kon laten om te mompelen dat het altijd hetzelfde was met die soort. Weken gingen voorbij tot de opzichter Youssef opnieuw op het matje riep. Er waren een aantal bordenwissers verdwenen uit de klas. Youssef kreeg strafstudie voor iets wat hij niet op zijn actief had. Enkele klasgenoten hadden dit gedaan en durfden er nu natuurlijk niet voor uitkomen. Het ging van kwaad naar erger. Youssef werd voor alles wat misliep in de school op het matje geroepen en de jongen raakte stilllaan gefrustreerd. Op een dag kookte zijn potje over en sloeg hij de opzichter. Uiteraard betekende dit het einde van zijn tijd op die school. Omdat hij genoeg had van school, werd Youssef op zijn 16e een leercontractstudent. Op zijn 18de was hij dan ook een gediplomeerd tuinier maar raakte nergens aan een job omdat de meeste mensen met een grote tuin die tuiniers in dienst hadden, een allochtoon niet vertrouwden. Youssef begon dan maar aan de band te werken. Geen uitdagende bezigheid maar het betaalde de rekeningen. Tot er plots dingen verdwenen op het werk. Uiteraard kreeg Youssef de schuld en werd hij de laan uitgestuurd.

Nu zat hij pas echt in de problemen en zoals iedereen het wel eens voorheeft denk ik, werd het tijd om zich eens goed te bezatten. Op café leerde hij enkele leeftijdsgenoten kennen die het precies wel goed voor elkaar hadden. Van het 1 kwam het ander en Youssef leerde dat er wel wat geld te verdienen viel met drugshandel. Zoals de hierarchie het bepaald begint men onderaan de ladder. Na 3 “drugruns” loopt het fout en de bende laat Youssef uiteraard voor heel de zaak opdraaien.
[

Ocharme. Yussef kan goed slachtoffertje spelen en medelijden wekken.

Online 10 juli 2007 14:52

Citaat:

[

Hoeveel dop en kindergeld trekt Youssef? Hoeveel sociale werksters zijn er bezig met Youssef?

StevenNr1 10 juli 2007 14:57

Abou Jahjah noemt dat het endemisch racisme in Vlaanderen.

fox 10 juli 2007 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2781466)
Hoeveel dop en kindergeld trekt Youssef? Hoeveel sociale werksters zijn er bezig met Youssef?

Er was precies meer sympathie voor Franske. Vooroordelen?

Herr Oberst 10 juli 2007 15:09

Leuk hé, een multiculturele samenleving.

1handclapping 10 juli 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2781524)
Leuk hé, een multiculturele samenleving.

Youssuf heet eigenlijk Jef en is afkomstig van Limburg en was uitgeweken met zijn ouders naar West-Vlaanderen. Indien het nl. een moslim geweest ware zou hij nooit alcohol gedronken hebben.

Nog gelijkaardig aan dat verhaal is dat van allen die van "het rechte pad" afgeweken zijn : het is nooit hun eigen schuld & toch zijn er ook succesvolle "allochtonen" (wat haat ik dat woord) hoe is dat mogelijk in een van racisme overlopende multiculturele rot-maatschappij ?

..

Hier in de buurt is een VB-er verhuisd en in de plaats een irakese vluchteling kiomen wonen - heel de buurt content (in Deurne !)

lomeanor 10 juli 2007 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2781491)

Dit is een beetje té duidelijk op Franske geïnspireerd.

Savatage 10 juli 2007 16:13

Citaat:

Het schoolregelement overtreden, leerkrachten slaan, diefstal op de werkvloer, drugshandel, betrokkenheid bij meervoudige misdaden, ... Zwaar crapule als ik het zo eens tegoei bekijk.

Savatage 10 juli 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2781673)

In het verhaal van Franske ging het bovendien niet over één of andere criminineel.

Laya 10 juli 2007 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2781700)
In het verhaal van Franske ging het bovendien niet over één of andere criminineel.

Wie weet heeft hij ook ooit zijn sjik op de speelplaats gespuwd? :roll:

Savatage 10 juli 2007 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2781721)
Wie weet heeft hij ook ooit zijn sjik op de speelplaats gespuwd? :roll:

.

Ik had het niet over die sjik, maar over die drugshandel.

lomeanor 10 juli 2007 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2781723)
.

Ik had het niet over die sjik, maar over die drugshandel.

Daar kan hij volgens hen niet aan doen. ;-)

Discriminatie leidt hem immers naar de criminaliteit. Eigelijk is hij een slachtoffer. :roll:

Online 10 juli 2007 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2781491)

Splinter ... balk.
Hoe zit het met de vooroordelen tgo Franske?

Zwartengeel 10 juli 2007 18:04

Citaat:

Nu zat hij pas echt in de problemen en zoals iedereen het wel eens voorheeft denk ik, werd het tijd om zich eens goed te bezatten. Op café leerde hij enkele leeftijdsgenoten kennen die het precies wel goed voor elkaar hadden.

Youssouf is ondanks alles toch min of meer geïntegreerd in onze Westerse maatschappij.

Jeronimo 10 juli 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2781556)
Youssuf heet eigenlijk Jef en is afkomstig van Limburg en was uitgeweken met zijn ouders naar West-Vlaanderen. Indien het nl. een moslim geweest ware zou hij nooit alcohol gedronken hebben.

Nog gelijkaardig aan dat verhaal is dat van allen die van "het rechte pad" afgeweken zijn : het is nooit hun eigen schuld & toch zijn er ook succesvolle "allochtonen" (wat haat ik dat woord) hoe is dat mogelijk in een van racisme overlopende multiculturele rot-maatschappij ?

..

Hier in de buurt is een VB-er verhuisd en in de plaats een irakese vluchteling kiomen wonen - heel de buurt content (in Deurne !)

Omdat de rest van de buurt ook allemaal allochtonen zijn zeker.:-D

fox 10 juli 2007 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2781673)

Oh maar dat was ook de bedoeling. Het verhaal van Franske is dan ook redelijk belachelijk en ik wou niet onder doen.

Bovenbuur 10 juli 2007 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2781883)
Oh maar dat was ook de bedoeling. Het verhaal van Franske is dan ook redelijk belachelijk en ik wou niet onder doen.

Maar je hebt je punt wel gemaakt. Het verhaal is niet echt belachelijker dan dat van Franske en er word toch, laten we zeggen, anders op gereageerd.

Raven 10 juli 2007 19:14

Arme Youssef.

Maar dat komt ervan als hij zijn Islamitische roots verloochend door te drinken en een ketters bestaan te lijden.

Alé, hij mag naast Frankse de sukkelaar gaan zitten.

Bovenbuur 10 juli 2007 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2781943)
Arme Youssef.

Maar dat komt ervan als hij zijn Islamitische roots verloochend door te drinken en een ketters bestaan te lijden.

Alé, hij mag naast Frankse de sukkelaar gaan zitten.

Wat is er mis met integreren in het land van het bier?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be