![]() |
Mislukte Live Earth-show
"Live Earth-show is geen kijkcijferkanon
di 10/07/07 - De tv-uitzendingen van de Live Earth-concerten in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië hebben minder kijkers gelokt dan het concert ter nagedachtenis van prinses Diana de week ervoor. In de VS keken zaterdag gemiddeld 2,7 miljoen mensen naar de Live Earth-show op NBC. Het was daarmee het slechts bekeken programma van de avond. Een week ervoor zaten nog 8,8 miljoen Amerikanen voor de buis voor het Diana-concert. In Groot-Brittannië volgden gemiddeld 3,1 miljoen kijkers Live Earth via tv, terwijl het Diana-concert 11,4 miljoen Britten aan de buis kluisterde. Live Earth werd wel druk bekeken via het internet. Meer dan 9 miljoen mensen volgden de concerten via hun computer op het webportaal van MSN. Dat is een record. De organisatoren hoopten met hun actie 2 miljard mensen te bereiken via televisie, radio en internet. Op 7 juli traden wereldwijd meer dan 100 pop- en rockacts op om de aandacht te vestigen op de huidige klimaatscrisis." Bron: www.vrtnieuws.net De commentaar die nu in mijn hoofd opborrelt, is iets te giftig om neer te pennen. Enig leedvermaak volstaat. |
Mijn bedenking is nog steeds : Hoeveel nutteloze energie is er door al die milioenen kijkers verspild om naar deze concerten te kijken ???
En hoeveel geld is er weggegooid met heel deze bedoening ? Hadden ze dat niet beter gebruikt om effectieve oplossingen aan te bieden ??? Al was het maar dat iedere aardbewoner een zonnepaneeltje had gekregen ... En uiteraard ... Zal Spinal Tap nu bijeen blijven en gaan toeren , met optredens in belgie ??? :cheer: |
Citaat:
Enkel en alleen al de energie nodig om elk van die concerten te doen en licht en geluid te voeden, is enorm... En dat terwijl hun tagline "besparen van energie" is... |
Citaat:
Over een idiote boel gesproken ...:lol: |
Citaat:
|
Een concert houden tegen de opwarming van te aarde is zoals seksen voor meer maagdelijkheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar: ik vind dat er wel wat bewustwording mag zijn, milieuvervuiling, het gat in de ozonlaag enz... Goed zal het allemaal wel niet zijn. Dus ja: voor milieubewustzijn. Echter, de concerten afbreken omdat ze teveel energie zouden verbruiken vind niet eerlijk. Immers: dan kun je alle "onnuttige" zaken gaan afschaffen: voetbal afschaffen, immers: al die megastadions zullen nogal wat verbruiken, ook de Tour de France en alle ander koersen moeten worden verboden, want de volgers rijden met honderden auto's, en dan hebben we 't nog niet over de honderdduizenden kijkers die ook wel niet allemaal met de fiets naar het parcours zullen komen. Alle popconcerten, ontspanningsmanifestaties enz... moeten dan maar worden afgeschaft, want: onnodig verbruik van energie. Dus: ik vind de concerten nuttig omdat ze misschien de mensen aan het denken kunnen zetten over rationeel energieverbruik. |
Citaat:
|
het NIMOBY-syndroom?8O
|
Citaat:
Als het dat is wat je vraagt... ;-) |
De generatoren draaiden wel op biodiesel.
Met milieubewustzijn is helemaal niks mis. Het mag alleen niet uitgebuit worden door de regeringen. Een verpakkingstaks heffen maar geen alternatieven opleggen is zo een voorbeeld van schijnheiligheid. (uitvindsel van Verhofstadt om de zoveelste rekenfout van "5x5=?" goed te maken) Maar ik vind dat teveel aandacht gaat naar de opwarming. Dat er volgeladen boten met ons technisch afval (computers, tv's...) gedumpt worden in de derde wereldlanden, of dat de multinationals in het buitenland de mileuwetgeving aan hun laars lappen, dat komt amper in het nieuws. Of de vevuiling van oorlogen..... clusterbommen, radioactieve anti tank granaten....loodvervuiling.... Om iedereen op deze aarde een luxe te geven die de Amerikanen nu hebben moeten er 10 aardes zijn (5 voor de europeanen). Laat ons dus eens beginnen met wat zuiniger te leven. Hoe de aarde 50+ miljard mensen in luxe wil laten leven (volgens de pauselijke doctrine) is mij wel een raadsel. Maar ja, ik ben maar tot mijn 31 naar school geweest. |
Het is vrij simpel Amaj.
Het is de "Human Condition" waar de meeste (we) in vast zitten. "Activists are on top of the agenda, hyper-aware of problems and issues, and because they mainly talk to other activists, they think everyone sees the world they way they do. But people don't. Most citizens, most ordinary people, are not idealists, never mind activists;" http://environment.independent.co.uk...cle2739752.ece |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"De generatoren draaiden wel op biodiesel." Is dat wel milieuvriendelijk? |
Citaat:
|
Citaat:
Activisten praten nog enkel over wat ze gaan doen. Niet meer of ze het wel moeten doen. Wanneer je die vraag dan stelt, krijg je geïrriteerde reacties. |
Madonna was trouwens niet te spreken over de timing van deze concerten.
Haar nieuwe plaat was nog niet af. Moet ze toch nog zelf voor een deel van de promotie opdraaien. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be