![]() |
Klacht tegen God afgewezen
Klacht tegen God afgewezen
Een Roemeen die klacht had ingediend tegen God wegens "oplichting" en "misbruik van vertrouwen", heeft zijn klacht afgewezen gezien door het parket van Timisoaro. De man verwijt God dat zijn gebeden niet verhoord werden. Dat meldt de krant Evenimentul Zilei. God geen rechtspersoon De 40-jarige Mircea Pavel, die een straf van twintig jaar uitzit wegens doodslag, diende klacht in tegen "de genaamde God, gevestigd in de hemelen en in Roemenië vertegenwoordigd door de orthodoxe kerk". "Bij mijn doop heb ik een contract met de beschuldigde gesloten, waarin hij me zou behoeden van het kwade", aldus Pavel. Het parket van Timisoara heeft de klacht afgewezen, "omdat God geen rechtspersoon is en geen adres heeft". Bron: www.demorgen.be __________________________________________________ ______ Ik begrijp niet goed waarom die klacht wordt afgewezen. God heeft toch een plaatsvervanger? |
Blame it on the gods...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De reden van het afwijzen van de klacht, wordt gegeven in het bericht dat u zelf aanhaaklt in uw openingsbericht: Citaat:
Wat het bestaan van het Kwade betreft, wil ik u erop wijzen dat we het Kwade niet als een op zichzelf staand iets kunnen beschouwen. We kunnen het pas zien wanneer we mensen het Kwade zien doen, net zoals we bvb. gulzigheid pas kunnen zien wanneer iemand gulzig eet. Het Kwade is dan ook niet door God geschapen, maar het gevolg van de vrije keuze van de mens. Omdat God van de mensen houdt, heeft Hij hen immers de keuze gegeven om zich tot Hem te bekeren (kiezen voor het Goede) of om zich van Hem af te keren (kiezen voor het Kwade). |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
@ lomeanor
wie als antwoord op een vraag tevreden is met herhalen van de vraag, is nogal een simpele, zou ik zo denken (niet dat mij dat verwondert van 'gelovigen', natuurlijk) |
Citaat:
|
Citaat:
Het zou nogal tof zijn, een god die de mens volledig controleert :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U vraag is waarom. Het antwoord stond daarvoor: omdat God de mens zo lief heeft dat Hij hem de vrije keuze heeft gelaten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar Hij kan alles, in dat geval zou hij alleszins moeten worden aangeklaagd wegens het niet verlenen van hulp aan mensen in nood. Iets waarop in het Belgische recht, zware straffen staan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be