Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Klacht tegen diversiteitsbeleid van Mechelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92340)

Antoon 11 juli 2007 18:22

Klacht tegen diversiteitsbeleid van Mechelen

Citaat:

De beslissing van de stad Mechelen eind juni om de helft van de stedelijke studentenjobs voor te behouden voor allochtone jongeren, stuit op protest. Een Mechelse advocaat heeft een klacht ingediend bij het parket van Mechelen. Hij zegt dat de maatregel in strijd is met de antidiscriminatiewetgeving en eist een onderzoek. Als blijkt dat er strafbare feiten werden gepleegd, eist hij bestraffing.

Het schepencollege opperde onlangs de concrete ambitie om tegen de zomer van 2008 de helft van haar zowat 150 stedelijke studentenjobs te laten invullen door allochtone jongeren die over de vereiste vaardigheden en brevetten beschikken.

Volgens de Mechelse schepen van Diversiteit, Ali Salmi (sp.a-Spirit), ging het niet om de invoering van een quotum en was de beslissing evenmin ingegeven door positieve discriminatie, maar wel door de maatschappelijke realiteit in Mechelen.

Mechelen streeft er in haar bestuursakkoord naar om tegen 2012 tien procent ambtenaren van vreemde origine te tellen. De schepen wilde bij de jeugd met die inhaalbeweging beginnen.

"Vroeger was de helft van de studentenjobs voorbehouden voor de kinderen van personeel. Als daar bijna geen allochtonen bij zijn, brengt die regeling ook niet meer allochtonen. Die maatregel was achterhaald en we wilden onze goede bedoelingen omzetten in de praktijk", aldus Salmi.

Meester Wim Jorissen stelt dat diegenen die jobs aanbieden op grond van afkomst, gestraft moeten worden. Ook als het initiatief uitgaat van de stad.

"De overheid moet zelf ook de wetten respecteren en het goede voorbeeld geven", zegt hij. "Wanneer Mechelen de helft van de vakantiejobs voorziet voor studenten van allochtone afkomst, dan is zulks een overtreding van de wet. Dat komt immers neer op een discriminatie van de studenten van autochtone afkomst die voor aanwerving van die helft van de jobs uitgesloten worden. Indien een privéonderneming zulks zou doen, dan zou daar onmiddellijk tegen opgetreden worden."
Tja, als ze wetten invoeren tegen de discriminatie van allochtonen, dan moeten ze ook de autochtone Vlaming niet gaan discrimineren hé? Want het kan toch niet de bedoeling zijn dat al die wetten een éénrichtingsverkeer zijn voor de allochtonen en tegen de Vlamingen.

alberto 11 juli 2007 18:28

Positieve discriminatie is ook discriminatie, als jef de witte hier maar geen stokje voor steekt.

Riksken 11 juli 2007 18:35

Citaat:

Volgens de Mechelse schepen van Diversiteit, Ali Salmi (sp.a-Spirit),
Bij die bruin mannen is "eigen volk eerst" niet strafbaar. Niet dat ik diene salmi ongelijk geef. En je kan er een maandloon op verwedden dat er hier bleekscheten zitten die het voorstel toejuichen. Rare kronkels.

Antoon 11 juli 2007 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 2783562)
Bij die bruin mannen is "eigen volk eerst" niet strafbaar. Niet dat ik diene salmi ongelijk geef. En je kan er een maandloon op verwedden dat er hier bleekscheten zitten die het voorstel toejuichen. Rare kronkels.

Beshouw jij jezelf als bleekscheet? Gewoon voor mijn informatie.

circe 11 juli 2007 19:13

Ik vind dat er quota moeten komen voor natural blondes.

AdrianHealey 11 juli 2007 19:47

Storm in een glas water.

circe 11 juli 2007 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2783718)
Storm in een glas water.

waarschijnlijk. Ze moeten eerst nog wel de geschikte kandidaten VINDEN natuurlijk.

AdrianHealey 11 juli 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2783754)
waarschijnlijk. Ze moeten eerst nog wel de geschikte kandidaten VINDEN natuurlijk.

Onder andere.

Verder is het voor mij heel simpel.
Iedereen voert zijn eigen personeelsbeleid zoals hij/zij dat wilt. Dat geldt voor democratische meerderheden, dat geldt voor werkgevers in de privé.

Paulus 11 juli 2007 22:23

Opvallend weinig reactie's van de linkse kerkfabriek, me dunkt. Alsof discrimineren alleen maar erg is als het allochtonen betreft.

Paulus.

Herr Oberst 11 juli 2007 22:31

Die Ali Salami is in ieder geval een vieze leugenaar en een hypocriet. Toen die schoft tijdens de schoolverkiezingen bij ons op bezoek was, vroeg ik hem wat zijn mening was over positieve discriminatie. Hij antwoordde dat hij tegen elke vorm van discriminatie was, dus ook die in het voordeel van allochtonen. Hij zei dat hij wel voor "positieve actie" was, wat me natuurlijk de wenkbrauwen deed fronsen. En blijkbaar is het dus toch uitgekomen dat deze allochtoon een regelrechte leugenaar is. Logisch eigenlijk.

Kay_ 11 juli 2007 22:37

Ik trok ook zulke ogen toen ik dit hoorde.
Dat ze een hoog streefcijfer opleggen tot daartoe, maar 50%??
Iemand moet nog altijd aangenomen worden op basis van capaciteiten en niet omdat hij allochtoon of autochtoon is.

BitterSweet 11 juli 2007 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2783775)
Onder andere.

Verder is het voor mij heel simpel.
Iedereen voert zijn eigen personeelsbeleid zoals hij/zij dat wilt. Dat geldt voor democratische meerderheden, dat geldt voor werkgevers in de privé.

Ha ja? gij moet nog veel leren Beste!

Kay_ 11 juli 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2784101)
Die Ali Salami is in ieder geval een vieze leugenaar en een hypocriet. Toen die schoft tijdens de schoolverkiezingen bij ons op bezoek was, vroeg ik hem wat zijn mening was over positieve discriminatie. Hij antwoordde dat hij tegen elke vorm van discriminatie was, dus ook die in het voordeel van allochtonen. Hij zei dat hij wel voor "positieve actie" was, wat me natuurlijk de wenkbrauwen deed fronsen. En blijkbaar is het dus toch uitgekomen dat deze allochtoon een regelrechte leugenaar is. Logisch eigenlijk.

Waarom is dat logisch?

Herr Oberst 11 juli 2007 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2784144)
Waarom is dat logisch?

Hij is een Spiritist. Blijkbaar hebben Spiritisten (en ex-Spiritisten) de vervelende neiging om voortdurend leugens te verspreiden.

andev 12 juli 2007 02:17

Citaat:

Storm in een glas water.

Telkens het over zoiets gaat wel. Anders is het gewoon storm en schande... Men maakt hier al genoeg kapot in ons apenlandje.

ancapa 12 juli 2007 06:16

Citaat:

Storm in een glas water.

tuurlijk... stel dat het omgekeerd zou zijn en het iemand van het VB was die... :twisted: 8O

of deze : "een Vlaming in dienst nemen, dat zou ik nog eens willen zien..." :roll:

ancapa 12 juli 2007 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2784150)
Hij is een Spiritist. Blijkbaar hebben Spiritisten (en ex-Spiritisten) de vervelende neiging om voortdurend leugens te verspreiden.

wat heeft een Vlaming nog aan Spirit ?!!

NIETS NOTHING NICHTS NADA NOUGABOLLE :x

ancapa 12 juli 2007 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2784144)
Waarom is dat logisch?

hun principe van eigen volk eerst !

fransV 12 juli 2007 06:39

leugens

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2784150)

Alleen die van Spirit?

Antoon 12 juli 2007 08:27

Citaat:

Storm in een glas water.

Discriminatie tegen Vlamingen is een storm in een glas water.

Discriminatie tegen vreemdelingen, en het kot is te klein.

What else is new?

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be