![]() |
What's in a name...
09/07 Katholieke school weigert Max Hell (5)
De school St. Petrus de Apostel in Melbourne heeft geweigerd de 5-jarige Max Hell toe te laten, vanwege zijn 'duivelse' naam. De katholieke school zei nog plaats te hebben voor Max toen zijn ouders voorstelden hem in te schrijven onder de naam van zijn moeder, Wembridge. De ouders besloten toch Hell te prefereren, waarop de school weigerde Max in de armen te sluiten. Pas toen de zaak in de openbaarheid kwam toonde de school berouw en liet het weten Max Hell wel aan te nemen. Maar de vader van Max, Alex, kiest na alle problemen liever voor een andere school. Het gezin overweegt nu uit Melbourne te verhuizen. Het echtpaar Hell wilde Max op St. Petrus de Apostel plaatsen omdat hij op zijn oude school ook al werd geplaagd met zijn naam. "We zijn het slachtoffer van onze naam", zei Alex Hell maandag. Hij zegt van Oostenrijkse afkomst te zijn. "Hell" betekent onder meer "helder" in het Duits. Bron: GVA (ja, ik weet het... copypaste...) Ge moet het maar meemaken, geweigerd worden voor een achternaam ;-) |
Ik vind Hell juist een coole achternaam :-)
|
Citaat:
Ik vind het vrij belachelijk om iemand omwille van zijn achternaam te weigeren... |
Heu, geen probleem. Er bestaan ergere achternamen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet, maar namen als Poepjes en dergelijke beschouw ik toch ook niet als vanzelfsprekend.
|
Bwa, ik ken wel meer mensen die omwille van hun naam onmiddellijk op plaatsen geweigerd worden enzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wreed? Antwerps dialect zeker? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Innige deelneming :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kom, steek de Gifi nog eens in brand ofzo dan is er hier nog iets spannends op het nieuws om te zien. :twisted: |
1 Bijlage(n)
Citaat:
www.familienaam.be |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.garagetv.be/video-galerij...juli_2007.aspx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be