Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   betalen via internet / visa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92351)

Den Duisteren Duikboot 12 juli 2007 10:22

betalen via internet / visa

Vraagje: Aangezien cd's kopen of reizen boeken via internet voornamelijk met Visa gebeurt, ben ik van plan mij zo'n creditcard aan te schaffen. Ik heb er echter volstrekt geen ervaring mee. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Op zo'n sites wordt alleen het nummer en de veiligheidscode gevraagd, maar geen geheime code. Gaat dat geld dan ineens van mijn rekening?

DeMarokkaan 12 juli 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2784477)
Vraagje: Aangezien cd's kopen of reizen boeken via internet voornamelijk met Visa gebeurt, ben ik van plan mij zo'n creditcard aan te schaffen. Ik heb er echter volstrekt geen ervaring mee. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Op zo'n sites wordt alleen het nummer en de veiligheidscode gevraagd, maar geen geheime code. Gaat dat geld dan ineens van mijn rekening?

Met visa kaart is je naam en de nummer op de kaart al genoeg om van het internet te bestellen, daarom is voorzichtigheid geboden,.

1)zorg ervoor dat je PC beveiligd is (scan je pc op virussen alvorens je en bestelling uitvoert)
2)zorg ervoor dat je weet op welke site je gaat bestellen (of dat de site genoeg veiligbaar is om je bestelling uit te voeren)
3)zorg ervoor dat je een kopie hebt van de plaats waar je bestelling uitgevoerd hebt (kan nuttig zijn indien de betaling niet uitgevoerd is of er sprake is van fraude)
4)na het bestellen op het internet zorg ervoor dat je alle "cookies" van je PC verwijdert !

Dit zijn zowat de belangerijkste punten die je in acht aanneemt.

Veel geluk met je nieuwe visa kaart.