Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   betalen via internet / visa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92351)

Den Duisteren Duikboot 12 juli 2007 10:22

betalen via internet / visa

Vraagje: Aangezien cd's kopen of reizen boeken via internet voornamelijk met Visa gebeurt, ben ik van plan mij zo'n creditcard aan te schaffen. Ik heb er echter volstrekt geen ervaring mee. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Op zo'n sites wordt alleen het nummer en de veiligheidscode gevraagd, maar geen geheime code. Gaat dat geld dan ineens van mijn rekening?

DeMarokkaan 12 juli 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2784477)
Vraagje: Aangezien cd's kopen of reizen boeken via internet voornamelijk met Visa gebeurt, ben ik van plan mij zo'n creditcard aan te schaffen. Ik heb er echter volstrekt geen ervaring mee. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Op zo'n sites wordt alleen het nummer en de veiligheidscode gevraagd, maar geen geheime code. Gaat dat geld dan ineens van mijn rekening?

Met visa kaart is je naam en de nummer op de kaart al genoeg om van het internet te bestellen, daarom is voorzichtigheid geboden,.

1)zorg ervoor dat je PC beveiligd is (scan je pc op virussen alvorens je en bestelling uitvoert)
2)zorg ervoor dat je weet op welke site je gaat bestellen (of dat de site genoeg veiligbaar is om je bestelling uit te voeren)
3)zorg ervoor dat je een kopie hebt van de plaats waar je bestelling uitgevoerd hebt (kan nuttig zijn indien de betaling niet uitgevoerd is of er sprake is van fraude)
4)na het bestellen op het internet zorg ervoor dat je alle "cookies" van je PC verwijdert !

Dit zijn zowat de belangerijkste punten die je in acht aanneemt.

Veel geluk met je nieuwe visa kaart.

Ps: Nooit je krediet kaart nummer achter laten op documenten die je naar de prullenbak wegstuurt, ofwel verbranden ofwel de documenten versnipperen zodat de nummer niet zichtbaar worden vergeet niet dat enkel de krediet nr en je naam al genoeg is om een bestelling te maken of geld te trekken (*in sommige landen !), so be carefull !

;-)

ronnydecoster 12 juli 2007 10:51

Ja het is wel gemakkelijk om met een creditcard te betalen via internet. Ik ben namelijk bij Dexia en met mijn creditcard MasterCard dan wordt het volgende maand afgetrokken van mijn rekening.
Maar toch zou ik opletten om met creditcard te betalen omdat er sommige site op internet problemen kunnen ontstaan. Zoals ik heb meegemaakt. Ik heb namelijk op www.directmovie.nl en op ster Videotheek online een film gehuur mijn betaling werd eerst goedgekeurd maar ik kreeg geen film te huren omdat ik in belgie woont maar niet in nederland. Ik heb dan contact opgenomen en als antwoord krijgt ik dit: Ik heb je betaling terug kunnen vinden. Deze is pas enkele uren later goedgekeurd door de bank. Hierdoor hebben wij geen goedkeuring gehad van de bank en konden wij je geen geldige licentie geven. Hier zie ik inderdaad iets wat problemen kan veroorzaken. De enige site die voor belgie zal werken is www. directmovie.be. Maar ondertussen heb ik wel betaald zonder een film te zien.

Groet Ronny

vlijmscherp 12 juli 2007 10:55

ik doe het ook, maar probeer het zoveel mogelijk te beperken en idd regelmatig scannen hé. ik betaal vooral voor tickets in het sportpaleis en de lotto-arena, nog nooit problemen mee gehad.

Den Duisteren Duikboot 12 juli 2007 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster (Bericht 2784496)
Ja het is wel gemakkelijk om met een creditcard te betalen via internet. Ik ben namelijk bij Dexia en met mijn creditcard MasterCard dan wordt het volgende maand afgetrokken van mijn rekening.

Duurt dat zo lang?

Voodoo Child 12 juli 2007 11:01

De meeste sites aanvaarden toch gewone banktransfers ?
En die applicaties van de banken zijn pakken veiliger dan visa etc.

ronnydecoster 12 juli 2007 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2784501)
Duurt dat zo lang?

Ja dat duurt zolang, maar ik weet niet echt of het wel een voordeel is, voor de ene wel en voor de ander niet.

Groet Ronny

Den Duisteren Duikboot 12 juli 2007 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster (Bericht 2784508)
Ja dat duurt zolang, maar ik weet niet echt of het wel een voordeel is, voor de ene wel en voor de ander niet.

Groet Ronny

Moet je die betalingen als klant dan niet bevestigen bij de bank? In zo'n geval zou het toch veel veiliger zijn?

Johan217 12 juli 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child (Bericht 2784505)
De meeste sites aanvaarden toch gewone banktransfers ?
En die applicaties van de banken zijn pakken veiliger dan visa etc.

Lang niet allemaal, en zeker niet als je buitenlandse sites bezoekt. Vaak kan je gebruikmaken van PayPal, maar daarvoor heb je (in België) ook een creditcard nodig.

Tavek 12 juli 2007 11:45

In Nederland heb je ideal. Zowat alle grote banken laten toe om via hun e.dentifier bvb (ABN AMRO) om direct je aankoop te betalen, en het is een pak veiliger als VISA.

Via bol.com heb ik zo een boek gekocht, de dag erna had ik em thuis liggen.

Anna List 12 juli 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster (Bericht 2784496)
Maar toch zou ik opletten om met creditcard te betalen omdat er sommige site op internet problemen kunnen ontstaan. Zoals ik heb meegemaakt. Ik heb namelijk op www.directmovie.nl en op ster Videotheek online een film gehuur mijn betaling werd eerst goedgekeurd maar ik kreeg geen film te huren omdat ik in belgie woont maar niet in nederland. Ik heb dan contact opgenomen en als antwoord krijgt ik dit: Ik heb je betaling terug kunnen vinden. Deze is pas enkele uren later goedgekeurd door de bank. Hierdoor hebben wij geen goedkeuring gehad van de bank en konden wij je geen geldige licentie geven. Hier zie ik inderdaad iets wat problemen kan veroorzaken. De enige site die voor belgie zal werken is www. directmovie.be. Maar ondertussen heb ik wel betaald zonder een film te zien.

Groet Ronny

bij visa kan je zo'n betaling weigeren ... en visa is heel soepel in het terugbetalen van zo'n dingen.

no problemo

ps kies een bank waar je visa kaart gratis is (bvb Argenta) bij andere banken moet je daar 15 tot 25 € voor betalen ... bankenmaffia ...

ronnydecoster 12 juli 2007 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2784513)
Moet je die betalingen als klant dan niet bevestigen bij de bank? In zo'n geval zou het toch veel veiliger zijn?

Het is al een tijdje geleden heel juist weet ik het niet meer. Maar dexia heeft lans internet mijn een voorstelling gedaan en met voordelen van verschillende kaarten. Ik heb dan gekozen voor de MasterCard heb mijn gegeven ingevult en dan moest ik nog wachten of het goedgekeurd zal zijn, en dan heb ik een bericht gekregen dat ik achter mijn kaart mocht gaan, daar heb ik natuurlijk wel papieren moeten tekenen. Het heeft maar een goede week geduurd dat ik mijn kaart heb ontvangen.
Groet Ronny

StevenNr1 12 juli 2007 12:02

PayPal gebruik ik vrij vaak (met de gegevens van m'n vader zijn kaart :-))

En uiteraard gaat alles pas op het eind v/d maand af de rekening, het is een kredietkaart e

Als je gewoon je Visa-gegevens op een formulier ingeeft, zeker al kijken of het hangslotje aanwezig is ergens op de statusbalk van je browser

Op sommige sites (om m'n GSM op te laden, of proxis.be bijv.) kan je ook gewoon met internet bankieren (bij mij Dexia DirectNet) betalen, ook gemakkelijk en meteen van je rekening

StevenNr1 12 juli 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2784513)

In restaurants enzo zet je bij gebruik van Visa een handtekening, dacht ik (en k weet het niet goed maar meende dat er ook een foto aanwezig was)
Online gaat dat natuurlijk niet en neemt men gewoon de gegevens blijkbaar

Nog zoiets vreemd, blijkbaar kan je tegenwoordig telefonisch (zonder handtekening) een domiciliëring goedkeuren?

ronnydecoster 12 juli 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2784565)
bij visa kan je zo'n betaling weigeren ... en visa is heel soepel in het terugbetalen van zo'n dingen.

no problemo

ps kies een bank waar je visa kaart gratis is (bvb Argenta) bij andere banken moet je daar 15 tot 25 € voor betalen ... bankenmaffia ...

Ik ben natuurlijk niet zohandig met de computer, maar ze hebben mij dan een voorstel gedaan. Om je tegemoet te komen in de kosten wil ik je graag credits geven. De makkelijkste manier om dit te doen is een account aan te maken. Aan een account zitten geen verplichtingen. Om dit te doen doorloop je de volgende stappen.

1) Ga naar www. directmovie.nl. Maar daar kreeg ik bericht dat het alleen toegelaten was voor die in nederland woont.

2) Aan de linkerkant van de pagina zie je een menu. Eén van die menuopties is "Persoonlijke pagina" klik hierop. Er verschijnt dan een nieus scherm. En dat ging wel

3) In dat nieuwe scherm klik je onderaan de pagina op de knop "Inschrijven". Ook gevonden.

4) Vervolgens zie je bovenin het schermpje een veld verschijnen met de naam "Emailadres". Vul daar e-mail adres in wat je wilt gebruiken op DirectMovie.nl. Dat heb ik ook gevonden.

5) Vervolgens controleer je je e-mail. Als het goed is staat hier een e-mail in van DirectMovie.nl met je wachtwoord. Het kan enkele minuten duren voordat deze e-mail er is. Het kan ook zijn dat de mail is je Spam postvak komt. Dat heb ik ook gevonden.

6) Het wachtwoord uit de mail gebruik je weer op het schermpje om in te logen op je account. Maar zoals ik gezegd heb was het voor die in nederland woonden.

Wanneer dit is gelukt kun je mij het e-mail adres doorgeven dat je hebt gebruikt als inlognaam. Dan zet ik de credits daarop. Met deze credits kun je een zelfde of een andere film van dezelfde waarde kijken. Maar ja het ging niet dan heeft hij mij deze site aangeraden www.directmovie.be en daar is het mij dan wel gelukt maar mijn betaling heb ik niet terug gekregen, ik heb namelijk twee keer betaald voor de zelfde film.

Groet Ronny

Anna List 12 juli 2007 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster (Bericht 2784627)
Ik ben natuurlijk niet zohandig met de computer, maar ze hebben mij dan een voorstel gedaan. Om je tegemoet te komen in de kosten wil ik je graag credits geven. De makkelijkste manier om dit te doen is een account aan te maken. Aan een account zitten geen verplichtingen. Om dit te doen doorloop je de volgende stappen.

1) Ga naar www. directmovie.nl. Maar daar kreeg ik bericht dat het alleen toegelaten was voor die in nederland woont.

2) Aan de linkerkant van de pagina zie je een menu. Eén van die menuopties is "Persoonlijke pagina" klik hierop. Er verschijnt dan een nieus scherm. En dat ging wel

3) In dat nieuwe scherm klik je onderaan de pagina op de knop "Inschrijven". Ook gevonden.

4) Vervolgens zie je bovenin het schermpje een veld verschijnen met de naam "Emailadres". Vul daar e-mail adres in wat je wilt gebruiken op DirectMovie.nl. Dat heb ik ook gevonden.

5) Vervolgens controleer je je e-mail. Als het goed is staat hier een e-mail in van DirectMovie.nl met je wachtwoord. Het kan enkele minuten duren voordat deze e-mail er is. Het kan ook zijn dat de mail is je Spam postvak komt. Dat heb ik ook gevonden.

6) Het wachtwoord uit de mail gebruik je weer op het schermpje om in te logen op je account. Maar zoals ik gezegd heb was het voor die in nederland woonden.

Wanneer dit is gelukt kun je mij het e-mail adres doorgeven dat je hebt gebruikt als inlognaam. Dan zet ik de credits daarop. Met deze credits kun je een zelfde of een andere film van dezelfde waarde kijken. Maar ja het ging niet dan heeft hij mij deze site aangeraden www.directmovie.be en daar is het mij dan wel gelukt maar mijn betaling heb ik niet terug gekregen, ik heb namelijk twee keer betaald voor de zelfde film.

Groet Ronny

probeer bij Dexia de betaling te weigeren
bij Visa lukt dat wel, bij Dexia weet ik het nog zo niet, klantvriendelijkheid is daar meestal 0 (zero) ben daar dan ook ex-klant ...

ronnydecoster 12 juli 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2784605)
PayPal gebruik ik vrij vaak (met de gegevens van m'n vader zijn kaart :-))

En uiteraard gaat alles pas op het eind v/d maand af de rekening, het is een kredietkaart e

Als je gewoon je Visa-gegevens op een formulier ingeeft, zeker al kijken of het hangslotje aanwezig is ergens op de statusbalk van je browser

Op sommige sites (om m'n GSM op te laden, of proxis.be bijv.) kan je ook gewoon met internet bankieren (bij mij Dexia DirectNet) betalen, ook gemakkelijk en meteen van je rekening

Kan ik dan lans Dexia Direct net mijn Proximus Pay & Go herlaadkaart op laden.
Groet Ronny

ronnydecoster 12 juli 2007 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2784634)
probeer bij Dexia de betaling te weigeren
bij Visa lukt dat wel, bij Dexia weet ik het nog zo niet, klantvriendelijkheid is daar meestal 0 (zero) ben daar dan ook ex-klant ...

Ondertussen heb ik een antwoord gekregen van Dexia, hun antwoord luidt: Om te weten waarom de transactie eventueel niet goedgekeurd werd dient u contact op te nemen met Bank Card Company .

Maar de site waar ik de film heb gehuurt heeft mij belooft dat ze gaan terug zal betalen

StevenNr1 12 juli 2007 13:42

De betaalwijzen voor Pay & Go vind je hier

ronnydecoster 12 juli 2007 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2784808)
De betaalwijzen voor Pay & Go vind je hier

Bedank voor de site die je me gegeven heb, ik ga het aandachtig eens bekijken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be