![]() |
CAP en PVDA
Is het noodzakelijk dat PVDA en CAP in de politiek blijven?
|
Volgtens mij is er dringend nood aan een Vlaamsgezinde PVDA of CAP, dat is de enige manier om kiezers van het Vlaams Belang terug te winnen.
BTW: het was de bedoeling van CAP om kiezers van het Belang terug te winnen, maar buiten Peer is dat nergens gelukt. |
Zeer Zeker!
|
Citaat:
|
Ik had echt verwacht naast Pluche zijn avatar Pelgrim te verwachten.
En er is maar 1 radicaal linkse partij nodig. |
PvdA is nodig, CAP is nodig indien er een kartel kan zijn.
|
De PvdA is stevig ingeplant met vesrchillende werkingen (syndicaal, derde wereld, jongeren, vrouwen, geneeskunde, onderwijs, advocaten,...) , heeft een coherente degelijk uitgewerkte visie en sinds de vernieuwing groeit de georganiseerde aanhang veel sneller aan. Dat zal de volgende jaren ook electorale resultaten gaan opleveren.
CAP is zinvol als ze slagen in hun oorspronkelijke opzet: ontevreden SPa-ers en politiek daklozen organiseren en zo de foerststemmen die naar het VB gingen terugwinnen. Maar tot nu toe lijkt dat niet te lukken en is CAP niet meer dan LSP en hier en daar een enkeling. Het congres in oktober zal aantonen of er groei en een potentieel zit in CAP. Als dat niet het geval is en blijft CAP een LPSplus en dus een fenomeen in de marge en dus niet echt nodig want dan is het gewoon het zoveelste klein-links initiatief. Zoals de kaarten nu liggen heeft PvdA veruit de beste troeven om een echt links alternatief te zijn voor de SPa. |
Citaat:
Kom eens naar een vergadering en zeg er dan aan die "enkelingen" dat CAP niet meer is dan LSP plus in plaats van het hier steeds te herhalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik heb mijn keuze gemaakt nadat CAP koos voor een vlucht vooruit zonder te zien of iedereen wel mee was. Op de eerste CAPconferentie waren een 500 a 600 aanwezigen op de twee volgende natioanle bijeenkomsten ging het naar 250 en daarna 120. Ik ben dus echt benieuwd of CAP zich kan herpakken en op de conferentie van oktober terug meer volk kan mobiliseren en uitgroeit tot meer dan de LSP en inedrdaad hier en daar een enkeling. Maar ik ga daar dus niet bij zijn vanwege geen gram geloof dat het inderdaad gaat lukken: CAP heeft zijn kansen verkeken: de analyse van SAP terzake bleek juist te zijn. |
Citaat:
De PVDA haalt na 30 jaar een resultaat na de komma en ho wat zijn we toch goed bezig, wat maken we een vooruitgang en wat zijn die anderen die iets minder dan de helft van dat resultaat halen bij hun eerste deelname met een pak minder middelen en een pak minder bekende namen toch op hun bek gegaan. Als we de analyse van de SAP volgen dan hadden jullie beter ook niet aan de verkiezingen deelgenomen want jullie resultaat was in hun ogen ook slecht. Misschien stoppen jullie er ook beter mee want als het na 30 jaar nog steeds niet lukt is het maar de vraag of het de volgende keer wel raak zal zijn. Van Duppen stond volop in de belangstelling met zijn (goed) werk rond de Kiwi. Zal dit binnen een aantal jaar ook nog zijn en zo niet want wil dit dan zeggen over zijn kansen. Moest u op de CAP site kijken (wat u wellicht regelmatig doen om te checken of ie nog bestaat) dan zou u zien dat er regelmatig nieuw materiaal opkomt en dingen plaatsvinden. Wat zal de toekomst bieden. Ik weet het niet. Bij de pakken blijven zitten in een hoekje is geen oplossing en met zijn allen lid worden van een partij die de meeste mensen in Vlaanderen na 30 kennen en desondanks de resultaten haalt die ze halen lijkt me geen alternatief. Kan CAP mee onderdeel van een alternatief worden. Misschien niet. Misschien wel. Het proberen waard. Enfin. Ik wil u niet demotiveren maar ik kan ook zeiken. Komen daar alleen geen van beiden een poot verder mee. |
We hebben deze discussie de afgelopen maanden al uitvoerig gehad- de eerstvolgende jaren zullen uitwijzen welke aanpak het beste werkt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be