Queensburry |
13 juli 2007 14:26 |
blanke hypocrieten
Mugabe is de verpersoonlijking van het failliet van Afrika.
De totale onverantwoordelijkheid van Mugabe en zijn potverterende kliek, die een steile spiraal neerwaarts heeft veroorzaakt van het land en zijn economie, tonen het ware probleem van het zwarte continent.
Zelfs die meest currupte dictator in het Westen zou zijn land nooit zo in de vernieling kunnen rijden.
In Zimbabwe is het gewoon wachten tot het land helemaal op de bodem terechtkomt en er niets meer overblijft.
Dan kunnen wij beginnnen met de voedselhulp....
En dat voor een land dat ooit een van de rijkste van het continent was.
Maar helaas, dat was onder blank bestuur, en dat mag niet gezegd worden.
Wil ik de blanken terug aan de macht in Afrika? Dat heb ik niet gezegd.
Mijn punt is dat het politiek correcte Westen minder problemen heeft met een waanzinnige zwarte dictator die zijn land volledig aan het verstikken is, dan met een blanke leiding die de economie goed deed draaien, met een goede gezondheidszorg en onderwijs maar ook met gebrek aan stemrecht voor de zwarten.
Als je je nog herinnert hoe Zuid-Afrika onder Botha hier werd aangepakt, dan weet je genoeg. Nu hebben ze er een president die verklaart dat AIDS een uitvinding is van de blanken en dat een mengeling van wat lokale landbouwproducten er een efficient geneesmiddel tegen is.
Trouwens... géén enkel Afrikaans land heeft zich openlijk tegen Mugabe gekeerd. Ze vinden hem allemaal geweldig omdat hij de blanke herenboeren heeft onteigend. Dat de productie van die boerderijen sindsdien met 85% is gedaald, dat vinden ze blijkbaar geen probleem.
Afrika heeft nog een héééééél lange weg af te leggen. Jammer.
|