![]() |
"Hoe breng je een condoleance uit?"
Hoe zit dat in de vlaamse traditie ?
|
Citaat:
|
Je hebt verschillende tradities: koffiekoeken bvb. Heb ook gehoord dat in West Vlaanderen een koffietafel bijna een culinair iets is, klopt dit westvlaamse vrienden? Verder heb je nog de traditie van mensen die om een voor mij onduidelijke reden doodsprentjes verzamelen. Persoonlijk wordt ik overigens later liever gecremeerd dan begraven.
|
Hangt van de situatie af. Gewoon een kaartje met "Innige Deelneming" kan veel wonderen doen.
|
Een kaartje met als tekst: "trek het U niet aan, binnenkort is het Uw beurt" is dan weer ongepast :twisted:
ff serieus: Oprechte deelneming bij het heengaan van Uw dierbare (vader/moeder/etc...) is altijd gepast... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, da's een oude traditie hoor: vroeger woonden families nogal uit elkaar en was er nog geen auto of toestanden dus waren die mensen vaak een hele tijd onderweg. En nog zo'n traditie (bij ons): politici die altijd voorbehouden plaatsen hebben op begrafenissen en in een rangorde zitten: eerst burgemeester en schepenen en dan raadsleden. En in de offergang volgen die direct op de familie. Waarna ze meestal verdwijnen. |
Bij ons bestaat een koffietafel steeds uit pistolets of koffiekoeken.
Je condoleance duidt je aan door "innige deelneming" of "christelijke deelneming" te zeggen. |
Koffietafels zijn niks voor mij, en heb trouwens nog nooit een kaartje gestuurd voor zoiets. Die mensen hebben al miserie genoeg om dan nog een 200 kaartjes te lezen en 300 keer te horen dat het erg is.
Natuurlijk is het erg, maar ik geef ze liever wat ruimte dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op een kaartje schrijf je vind ik iets mooier dan 'gecondoleerd'. Maar persoonlijk zeg ik 'Mijn deelneming' of 'Christelijke deelneming', het hangt ervan af aan wie.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be