Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Oostenrijk: prijs op hoofd nazi's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92393)

duveltje382 13 juli 2007 14:18

Oostenrijk: prijs op hoofd nazi's

Oostenrijk looft beloningen uit voor de vangst van twee nazi-misdadigers. Dat is voor het eerst sinds het eind van de Tweede Wereldoorlog, 62 jaar geleden.

Volgens het Oostenrijkse persbureau APA is er een prijs van 50.000 euro gezet op de hoofden van Aribert Heim en Alois Brunner. Heim was kamparts in Mauthausen waar hij gevangenen met injecties zou hebben vermoord. Hij is nu 93 jaar oud en zou in Spanje wonen.

Brunner was de directe assistent van Adolf Eichmann, de grote organisator van de massamoord op de joden. Alois Brunner is inmiddels 95 jaar oud. Hij is het laatst gezien in Brazilië.

Bron/NOS NIEUWS NL

Tja,hoe veel traf zouden we deze misdadigers moeten geven hé,en voor al de jonge mensen op dit forum,het gaat nu eens echt over nazie's;-)

HAMC 13 juli 2007 14:22

Voor mij moet een mens van 93 jaar niet meer gestraft worden voor feiten van meer dan 60 jaar geleden. Kom eens met getuigen af die hun die zaken van 60 jaar geleden feilloos herinneren, dat kan toch niet.

Morduk 13 juli 2007 14:27

93 en 95.

Wat een haast.

Libro 13 juli 2007 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morduk (Bericht 2787109)
93 en 95.

Wat een haast.

Misschien vallen ze wel dood als ze zien dat ze "maar" 50.000 euro meer waard zijn.;-)

Morduk 13 juli 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2787134)
Misschien vallen ze wel dood als ze zien dat ze "maar" 50.000 euro meer waard zijn.;-)

Het zal hun vooral pijn doen dat het geen reichsmarken zijn :-P

Wiley E Coyote 13 juli 2007 14:55

Ik dacht dat Brunner zich sinds jaar en dag schuilhield in Syrië?

baseballpolitieker 13 juli 2007 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 2787224)

Vernomen via persoonlijke bronnen?:-D :-D ;-)

van Maerlant 13 juli 2007 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2787073)

Oostenrijk looft beloningen uit voor de vangst van twee nazi-misdadigers. Dat is voor het eerst sinds het eind van de Tweede Wereldoorlog, 62 jaar geleden.

Volgens het Oostenrijkse persbureau APA is er een prijs van 50.000 euro gezet op de hoofden van Aribert Heim en Alois Brunner. Heim was kamparts in Mauthausen waar hij gevangenen met injecties zou hebben vermoord. Hij is nu 93 jaar oud en zou in Spanje wonen.

Brunner was de directe assistent van Adolf Eichmann, de grote organisator van de massamoord op de joden. Alois Brunner is inmiddels 95 jaar oud. Hij is het laatst gezien in Brazilië.

Bron/NOS NIEUWS NL

Tja,hoe veel traf zouden we deze misdadigers moeten geven hé,en voor al de jonge mensen op dit forum,het gaat nu eens echt over nazie's;-)

Die gasten zullen wel al jaren dood zijn :roll:

kelt 13 juli 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 2787224)

Dat schijnt inderdaad zo te zijn...

Daarom vermoed ik dat er weer een of andere "socio-politico achtergrond" zit achter deze oprisping van nazi-ijver...

Misschien moet ik eens wat Oostenrijkse websites gaan lezen om te leren wat de reden kan zijn....:?

Wiley E Coyote 13 juli 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2787246)
Vernomen via persoonlijke bronnen?:-D :-D ;-)

Neen via de pers, boeken en Wikipedia :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be