![]() |
Op weg naar een nieuwe regering
Vandaag lezen we bij DS online:
"Op institutioneel gebied gaan de discussies hoofdzakelijk over Brussel-Halle-Vilvoorde. Volgens bronnen zouden de posities daarover 'dichter bij elkaar komen' en herziet CD&V/N-VA zijn eisen naar beneden toe." Als we mogen aannemen dat dit juist is en we krijgen geen loochenstraffing van CD&V-NVA, dan ziet het er dus niet goed uit. BHV moet gewoon gesplitst worden. Daar moet niet over gediscussieerd worden. Wèl over de staatshervorming en dat wordt niet eens vermeld. Zullen NVA en de Vlaamsgezinde CD&V-ers dat slikken? |
We geloven hier alles van en we kunnen nu al beginnen met de NVA en CD&V te bashen.
|
Welk beneden ?
Halle en Vilvoorde horen bij Vlaams-Brabant of ze horen er niet bij... of willen we een nieuw gewest scheppen "Brabant" ? Met een ééntalig vlaamsch en een ééntalig francophone gedeelte en bovendien een tweetalig/billingue gebied... mini-belgium ahw... Ik kan zo nog wat idiote ideeën lanceren.. in onze surrealistische staat is alles mogelijk... |
Citaat:
Geloof DS niet zondermeer, en niet overhaast te werk gaan. Wachten tot CD&V-NVA zelf bevestigen! |
Citaat:
Laten we idd gewoon afwachten tot er effectief iets beslist is vooraleer we topics openen. |
Vind ik ook. Als er één ding niet te vertrouwen valt in dit land, dan zijn dat wel de media.
|
Citaat:
|
Citaat:
'k weet dat ironie nogal moeilijk is, maar probeer het toch maar eens in gedachten te houden als je ene post van me leest. Verder probeer ik niét hersenloze slogans te roepen op dit forum. We kennen ze immers allemaal al. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nog geen een keer van mening veranderd. Ik zeg soms zaken die tegenstrijdig lijken. Maar dat is vaak niet meer dan 'devils advocate'. Dat is vaak nodig op dit forum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als er algemeen protest zou zijn omdat de vrij duidelijke uitspraak van de kiezer, nl meer zelfbestuur, niet gerespecteerd wordt dan zou dat iets kunnen veranderen. |
Citaat:
Misschien best om al die gelijkaardige discussies in die bestaande threads te centreren :lol: |
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat zijn bronnen wel eens zijn eigen hand wel zou kunnen zijn Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) De bronnen heb ik vermeld: DS online vandaag 3) Ik neem dit dus nietzonder nadenken vermits ik zeg: "Als we mogen aannemen dat dit juist is en we krijgen geen logenstraffing van CD&V-NVA, dan ziet het er dus niet goed uit" Als ik een fout maak ben ik je dankbaar me daarop te wijzen. Maar ik meen dat dit hier niet het geval is. |
Citaat:
"'De geruchten over vooruitgang regeringsdeelname en een mogelijk akkoord zijn volledig uit de lucht gegrepen.' Dat zegt CD&V-woordvoerder Peter Poulussen, zondagmiddag." Waarbij bevestigd wordt dat het bericht in DS niet juist is, en dat de auteur groot gelijk had zo voorzichtig te zijn eraan toe te voegen: "Als we mogen aannemen dat dit juist is en we krijgen geen logenstraffing van CD&V-NVA" |
Zopas Goedele gezien op het nieuws. Interessant om het schaakspel voor de vorming van de nieuwe regering te volgen. Voor zover dat mogelijk is natuurlijk.
We vernemen dat loodgieter JLDH plots en voortijdig de brui aan gegeven heeft. Dat zou dan gevolg zijn ven de recente nieuwsjes: 1) eerst was er het (verkeerde) bericht uit goede bron dat JLDH goede vooruitgang gemaakt heeft en dat CD&V-NVA minder eisen stelde ivm BHV. 2) dat werd dan prompt geloochenstraft door CD&V. Daarop zou JLDH gezegd hebben: los het dan maar zelf op. Nogmaals wat er juist gebeurt weten we niet. Het zijn allemaal maar geruchtjes en veronderstellingen. Maae het karakter van JL kennende lijkt me dat niet onwaarschijnlijk. |
Vlaams-nationalisme is altijd miserie.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be