Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   relatie tussen religie en sexueel gedrag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92451)

I amsterdam 15 juli 2007 11:53

relatie tussen religie en sexueel gedrag

Is het juist dat er een relatie bestaat tussen religie en sexueel gedrag?
Is het waar dat sexueel misbruik vaker voorkomt bij godsdienstige mensen?

Kerk VS schikt zedenzaken voor half miljard euro
Uitgegeven: 15 juli 2007 07:48
Laatst gewijzigd: 15 juli 2007 08:02

LOS ANGELES - Het aartsbisdom Los Angeles betaalt vijfhonderd slachtoffers die zeggen seksueel misbruikt te zijn door geestelijken een totaalbedrag van 660 miljoen dollar (479 miljoen euro) om af te zien van hun aanklacht.

Het is hiermee de grootste schikking ooit in een zedenzaak. Dat hebben de gezamenlijke advocaten van de slachtoffers zondagochtend gemeld.

De eerste rechtzaak zou maandag beginnen. Het betreft twaalf jongens die zouden zijn misbruikt door een twee decennia terug overleden priester.
Getuigen
Als de zaak voorgekomen was, hadden de advocaten kardinaal Roger Mahony, de aartsbisschop van Los Angeles, gevraagd te getuigen. Zij hadden hem dan in de rechtszaal ter verantwoording geroepen over alle zedenzaken van de afgelopen halve eeuw.
Strafrechtelijk zijn de zaken inmiddels verjaard, maar de slachtoffers konden nog wel in civiele procedures schadevergoedingen eisen.
Schikking
Naar alle waarschijnlijkheid moet de katholieke kerk bezittingen gaan verkopen om de schikking te kunnen bekostigen. De Los Angeles Times heeft geschat dat het aartsbisdom Los Angeles onroerend goed bezit ter waarde van vier miljard dollar (2,9 miljard euro).
bron: (c) ANP

godisanidiot 16 juli 2007 13:59

Ik zou er niet van verschieten.
De lugubere obsessies van meeste religies met seksualiteit zijn walgelijk.
Vooral de vrouwelijke geslachtsdelen hebben het zwaar te verduren.

Dycore 16 juli 2007 15:01

Obsessie die tot frustratie en uiteindelijk tot misbruik leidt. Algehele castratie zou een voorwaarde moeten zijn om celibatair priester te worden. Je hebt dat spul toch niet meer nodig als je werkelijk in je goddelijke taak gelooft. Invoering van de eunuch. En dan maar hopen dat hij z'n vinger niet in je gat steekt.

godisanidiot 21 juli 2007 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 2791581)
Obsessie die tot frustratie en uiteindelijk tot misbruik leidt. Algehele castratie zou een voorwaarde moeten zijn om celibatair priester te worden. Je hebt dat spul toch niet meer nodig als je werkelijk in je goddelijke taak gelooft. Invoering van de eunuch. En dan maar hopen dat hij z'n vinger niet in je gat steekt.

Als Ratzinger echt begint door te flippen dan komt het er misschien nog van.

Andro 21 juli 2007 07:16

De kerk kan beter deze afbeelding..

..aan hun poorten hangen ter informatie voor de peuters en kleuters, ik betwijfel echter dat de kinderen deze heilige boodschap gaan begrijpen.

Andro 21 juli 2007 22:49

Opvallend stil hier.

baseballpolitieker 22 juli 2007 01:57

Natuurlijk bestaat er een verband tussen seksueel misbruik en religie laat ons verder gaan, de katholieke kerk. Dit is toch gewoon het logisch gevolg van mensen bepaalde dingen te verbieden die in hun natuur liggen... (btw versta me niet verkeerd, ik zeg niet dat we allemaal pedofielen zijn eh) De drang wordt gewoon veel te groot waardoor er veel misloopt.

system 22 juli 2007 08:30

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 2791581)
Obsessie die tot frustratie en uiteindelijk tot misbruik leidt. Algehele castratie zou een voorwaarde moeten zijn om celibatair priester te worden. quote]

Mattheus 19,12
Er zijn eunuchen, die zo geboren zijn uit de moederschoot;
en er zijn eunuchen die door de mensen zo gemaakt zijn;
en er zijn eunuchen die zichzelf zo gemaakt hebben omwille van het rijk der hemelen.
Wie dat kan, moet het begrijpen'.

Basy Lys 22 juli 2007 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2789400)
Is het juist dat er een relatie bestaat tussen religie en sexueel gedrag?
Is het waar dat sexueel misbruik vaker voorkomt bij godsdienstige mensen?...

Mensen die een bepaald gezag uitoefenen over kinderen, priesters en leraars, zullen al gemakkelijker in de fout gaan.

Er is echter slechts één godsdienst die sex met kinderen goedkeurt:

... A man, however is prohibited from having intercourse with a girl younger than nine, other sexual act such as forplay, rubbing, kissing and sodomy is allowed. A man having intercourse with a girl younger than nine years of age has not comitted a crime, but only an infraction, if the girl is not permanently damaged. ...."

http://www.homa.org/Details.asp?Cont...CID=2083225413

AdrianHealey 22 juli 2007 11:51

Wat is er mis met seks met kinderen?

van Maerlant 22 juli 2007 12:32

Amerikaanse rechtzaken stel ik terecht in vraag :lol:

zeddie 22 juli 2007 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2803852)
Mensen die een bepaald gezag uitoefenen over kinderen, priesters en leraars, zullen al gemakkelijker in de fout gaan.

Doet me denken aan de tijd dat priesters, jonge meisjes/vrouwen straften omdat ze hen "vol lust" aankeken.
Om nog maar niet te spreken over de gevallen waar de straf wat later kwam na haar gemene vuile verleidingstruuk en de priester zich vergreep.
Maar daar kon de priester, het makke lammetje verscheurt door satanische krachten, helaas niks aan doen...
Is het die "gemak" waar U het over hebt ? (Retorisch)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2803852)
Er is echter slechts één godsdienst die sex met kinderen goedkeurt

En er is slechts één godsdienst die het verbiedt maar tegelijkertijd ook onbestraft laat.
De slachtoffers worden vervolgens zwijggeld toegestopt en de dader krijgt een verse groep schapen onder zijn ... euhm ... vleugels ?

GreetzZ

Andro 22 juli 2007 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2803970)

Het is dan ook een zeer godsdienstig land voor iets he.

van Maerlant 22 juli 2007 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 2805026)
Het is dan ook een zeer godsdienstig land voor iets he.

Protestants extremisme noem ik niet godsdienstig.

godisanidiot 23 juli 2007 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2805031)
Protestants extremisme noem ik niet godsdienstig.

Ze zijn wat godsdienstiger dan jou wat kan je daar op tegen hebben?

cor 23 juli 2007 07:52

[quote=system;2803694]
Citaat:

Mattheus 19,12
Er zijn eunuchen, die zo geboren zijn uit de moederschoot;
en er zijn eunuchen die door de mensen zo gemaakt zijn;
en er zijn eunuchen die zichzelf zo gemaakt hebben omwille van het rijk der hemelen.
Wie dat kan, moet het begrijpen'.
Een eunuch is gewoon een man die geknipt is voor zijn job.

duncan 25 juli 2007 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2803970)

Ja erg hé ....ier achter mijnen hoek zelfs op't eilandje waar ik woon was ook zo nen pedo priester mor die werd afgeknalt door iemand .

Sgoe da dit soort religieuze MISbruiken in de aandacht komen ....wie weet had Dutroux een kerk :-x

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be