Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrijheid: euthanasie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92460)

Don Geronimo 15 juli 2007 18:31

Vrijheid: euthanasie

Waarom zou je niet de vrijheid mogen hebben om te beslissen over je eigen leven? Omdat het geloof van anderen daar haaks op staat? Het gaat toch niet over idealen of het geloof van anderen, maar het gaat toch over je eigen leven! Of is je eigen leven ook al in bezit van de maatschappij?

Dronkoers 15 juli 2007 19:32

In dit apenland hebt ge niks. Zelfs op uw "eigendommen" moet ge jaarlijks betalen. En als ge dood zijt, zien ze (buiten de eventuele erfenis) geen cent meer van u.
Daarom de boodschap van meer kinderen om grotere gezinnen te maken en zo meer potentiele belastingsbetalers te creëren.
Langer en gezonder leven. Rokers moeten hun levensverkorting bijbeboeten door meer taksen op sigaretten te betalen (kwestie dat je evenveel betaald hebt dan een gezondere, langer levende mens )
Wij bezorgen de regering hun miljoenenwedde, en je kan toch niet zomaar verwachten dat ze het gaan accepteren dat ge daar vrijwillig met wil stoppen?

Don Geronimo 18 juli 2007 17:30

Euthanasie voor bejaarden en kinderen moet kunnen?

Don Geronimo 18 juli 2007 18:39

http://nl.youtube.com/watch?v=aMN7LCxIz4Q

Mambo 18 juli 2007 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo (Bericht 2789917)
Waarom zou je niet de vrijheid mogen hebben om te beslissen over je eigen leven? Omdat het geloof van anderen daar haaks op staat? Het gaat toch niet over idealen of het geloof van anderen, maar het gaat toch over je eigen leven! Of is je eigen leven ook al in bezit van de maatschappij?

Zeg me eens wat ze u gaan doen als je euthanasie hebt gedaan? :-P

Don Geronimo 19 juli 2007 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2797779)
Zeg me eens wat ze u gaan doen als je euthanasie hebt gedaan? :-P

Niets, maar de mensen die je er bij geholpen hebben kunnen ze wel iets doen.

Rudy 19 juli 2007 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo (Bericht 2789917)

Er is een alternatief. Je kan altijd zelfmoord plegen. Onder een trein springen bijvoorbeeld. Of vraagt dit te veel moed ?

Dronkoers 19 juli 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 2799204)
Er is een alternatief. Je kan altijd zelfmoord plegen. Onder een trein springen bijvoorbeeld. Of vraagt dit te veel moed ?

De nabestaanden zullen wel weten wat ze moeten betalen dan...
Alles kost geld, zelfs sterven

van Maerlant 19 juli 2007 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo (Bericht 2796805)
Euthanasie voor bejaarden

Oh fijn :roll: Oma begint te dementeren, en we laten haar dan maar doodspuiten voor de erfenis...

Tegendradigaard 19 juli 2007 17:31

Alle voorstanders van euthanasie zouden zichzelf moeten doden...
alle voorstanders van abortus zouden hun kinderen moeten doden....

dat zou pas een oplossing zijn voor de vergrijzing, de overbevolking,.....

Ik vind weeral het ei van Colombus uit....

Tegendradigaard 19 juli 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2799587)
Oh fijn Oma begint te dementeren, en we laten haar dan maar doodspuiten voor de erfenis...

Tuurlijk datte. Weet ge wel wat die anders kost.....

Rudy 19 juli 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2799582)
De nabestaanden zullen wel weten wat ze moeten betalen dan...
Alles kost geld, zelfs sterven

Een begrafenis, koffietafel, de pastoor enz kosten meer ...

lombas 19 juli 2007 17:37

Alleen als de persoon zelf heeft getekend dus. Familie of naasten heb niets te zeggen buiten met expliciete toestemming.

van Maerlant 19 juli 2007 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2799609)
Alleen als de persoon zelf heeft getekend dus. Familie of naasten heb niets te zeggen buiten met expliciete toestemming.

Bij dementerende ouderen wil een handtekening niets zeggen (op die manier heeft 'familie' mijn overgrootvader van alles wat hij had beroofd...).

Ambiorix 19 juli 2007 17:40

niet om het individueel vrijheidsprincipe, maar omwille van het collectief welzijn zou ik euthanasie toelaten.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld abortus, dat een sterk ontradingsbeleid nodig heeft.

lombas 19 juli 2007 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2799614)
Bij dementerende ouderen wil een handtekening niets zeggen (op die manier heeft 'familie' mijn overgrootvader van alles wat hij had beroofd...).

Natuurlijk niet. Daarom teken je in een vroeg stadium. Geen handtekening? Dan blijft die stekker er mooi in.

Ik heb al vaker voorgesteld om jaarlijks een formulier bij de belastingsaangifte te steken waarbij de persoon al dan niet zijn toestemming kan geven bij die en die omstandigheden.

Tavek 19 juli 2007 17:43

Iedereen mag over zijn eigen lichaam beslissen, en dus ook over zijn levenseinde.

Rudy 19 juli 2007 17:46

Conclusie: Teken een wilsverklaring terwijl je nog goed bij je hoofd bent (.)

Tegendradigaard 19 juli 2007 17:46

Ik heb tegen mijn vrouw gezegd: "dat als ik geen leven meer heb ze er een einde aan mag laten maken".....

nu heb ik soms geen leven meer, maar ik hoop toch nie dat ze ne huurmoordenaar zoekt....

Ambiorix 19 juli 2007 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2799632)
Iedereen mag over zijn eigen lichaam beslissen

ook drugsgebruikers?:twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be