| Rode Bert |
17 juli 2007 01:19 |
Wat gebeurt er hier???
Misschien is hetgeen ik nu pleeg te verkondigen niet echt geschikt voor fora zoals deze maar ik zou toch graag mijn verhaal eens doen…
Gisterochtend ging ik des nachts (of des ochtends, zo U wenst) naar het secreet, toen ik mijn moeder in tranen aantrof. Onze waakhond, een Boerboel van 6 jaar oud (eerder een jong-volwassen leeftijd voor honden van dit ras), bleek gestorven te zijn. Het was toen ongeveer 6.30 uur (’s nachts) toen mijn moeder me dit vertelde. Ik had de hond echter omstreeks 4 uur nog gezien in gezonde toestand, er scheelde echt niets mee. Natuurlijk kan een gezonde jonge hond altijd plotseling sterven, ik maakte me er niet druk over, zo’n dingen gebeuren nu eenmaal wanneer je de keuze maakt om een huisdier te houden. Ik heb mijn moeder nog even getroost tot ik ging slapen (ongeveer 8.00 uur).
Om ongeveer 12.00 uur werd ik door mijn moeder gewekt. Ze vertelde me dat ook de kippen (8 kippen en 4 hanen) verdwenen waren. Ik ging kijken in het kippenhok en inderdaad, slechts één kip zat er nog. De overige 7 kippen en 4 hanen leken wel verdampt. Geen pluim, geen spoortje bloed, niets was terug te vinden van deze dieren. Ook de eieren die ze gelegd hadden (mijn moeder had niet meteen de eieren geraapt) waren verdwenen. Niet stukgebeten ofzo, echt verdwenen. Van de 8 kippen en 4 hanen die we hadden zat er dus nog maar één in ons kippenhok... Geen spoor van de rest.
Mijn stiefvader is daarop naar de dierenarts gegaan om onze gestorven hond te laten onderzoeken. Volgens de dierenarts is het dier ofwel gestorven door teveel te eten (wat bijna echt niet kan, ’s nachts krijgen onze honden geen eten hoor) ofwel door een hartaanval, waarschijnlijk door ergens geschrokken voor te zijn. Wat me vooral stoort is dat we alles samen 5 honden hebben (enkel degene die los zat is gestorven) en er geen één van deze honden lawaai heeft gemaakt. Normaal is het een chaos van jewelste wanneer er nog maar iemand door het zandpadje komt gereden of mijn vriendin voor de poort staat (wij wonen helemaal “op den buiten”, ingesloten door maïsvelden.
Ik heb ondertussen in enkele lokale buurtcafé’s mijn verhaal verteld en blijkbaar wordt sinds enkele weken de hele buurt (in pakweg een straal van ongeveer -zo schat ik- 2 kilometer) door dit probleem geteisterd (kippen die verwijnen met eieren en al). Hetgeen zich bij mij afspeelde gebeurde binnen een tijdsspanne van maximum 3 uur.
Ik hoop van harte dat iemand mij enig inzicht kan verschaffen hieromtrent want bij ons weet niemand wat er eigenlijk gebeurt is. Wij overwegen klacht in te dienen tegen onbekenden (mijn stiefvader denkt dat de hond vergiftigd is en dat de kippen gestolen zijn, wat me nogal sterk lijkt aangezien dit onze andere honden zou moeten hebben gewekt en opgejut en het in onze buurt blijkbaar een echte plaag is).
Met vriendelijke groet en in de hoop iets meer te weten te komen.
|