![]() |
¢1/2 afschaffen?
Toen we nog met BEF'jes betaalden was de kleinste munt die van ¢50.
In de praktijk werd dat muntstuk echter niet tot nauwelijks meer gebruikt. Nu we met de € moeten werken hebben een munstuk dat nog minder waard is(¢1) en eentje dat nauwelijks iets meer waard is (¢2). Helaas worden deze munstukken wel veel gebruikt, hierdoor zit ik nu met een berg ¢1 & ¢2, die ik toch nooit ga gebruiken: want 1)Als je er teveel meeneemt scheurt je geldbeugel. 2)Als je toch eens beslist om ermee te betalen staat er direct een massa volk achter je te wachten. Bovendien vinden heel wat winkeliers het blijkbaar leuk om te werken met psychologische prijzen van € XX,99 waardoor je natuurlijknatuurlijk in no time met een massa waardeloze muntjes zit. Wordt niet eens dringend tijd om verroeste muntjes af te schaffen. De winkeliers (die hier naar 't schijnt ook vragende partij voor zijn) moeten maar afronden op op ¢95 of ¢00. |
Ik stel voor dat ge allemaal uw 1 en 2 eurocentjes aan mij geeft...
|
Afschaffen.
|
Ik zal ze ondertussen wel inzamelen......
|
Ik hoop dat ze blijven .. of willen jullie allemaal nog meer betalen .. afronden bij afschaffing is toch naar boven hoor .. net als bij de euro !!!
|
ze zullen natuurlijk de prijzen naar beneden afronden....
1cent Het is een halve frank hé |
Afschaffen, nutteloos tot en met.
|
|
In Finland hebben ze dat al gedaan.
|
Die dingen belanden bij mij toch in de stofzuiger
|
Die koperen centen zijn als grondstof meer waard dan als geld. Kunnen ze obussen van maken voor Irak, Afghanistan,...
Dus breng die centen maar naar mij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be