![]() |
Zelfs Gentse Feesten onveilig gemaakt door "jongeren"
Tiener levensgevaarlijk gewond bij vechtpartij na Gentse Feesten
GENT - Een achttienjarige jongeman uit Oosterzele verkeert in kritieke toestand nadat hij dinsdagochtend betrokken was bij een vechtpartij in de rosse buurt aan het Zuid in Gent. De tiener had samen met drie vrienden de Gentse Feesten bezocht. Rond zes uur ’s morgens kregen ze daar ruzie met vier allochtone jongeren, aldus hun verklaring. Er zou een conflict tussen de twee groepen geweest zijn, maar daarna gingen ze elk hun eigen weg. De tiener en zijn drie vrienden stapten daarna naar het Zuid, om de bus naar huis te nemen. Samen met twee andere vrienden besloot de tiener om omstreeks 7 uur nog een wandeling te maken door het ‘Glazen straatje’, de Gentse prostitutiebuurt. Een van de jongeren wou niet mee en bleef wachten aan de hoek met de Vlaanderenstraat. Enkele minuten later keerde de achttienjarige jongeman met een bebloed hoofd terug. Hij kon nog verklaren dat ze slagen hadden gekregen. De tiener werd met zware hoofdletsels naar het ziekenhuis Jan Palfijn gebracht. Er werd een hersenbloeding vastgesteld en de jongen onderging een schedelboring. Hij verkeert nog altijd in levensgevaar. Het parket onderzoekt nog wat er juist gebeurd is. Een van de vrienden verklaarde dat ze er slagen hadden gekregen van de allochtone jongeren waarmee ze eerder ruzie hadden. Ook hij raakte lichtgewond aan het aangezicht. De daders zijn voorlopig spoorloos. lob (belga) Het houdt niet op dat wangedrag, integendeel het escaleert. En nog steeds wordt er niets aan gedaan. Hoeveel moeten wij nog verdragen van dat krapuul vooraleer het stopt ? |
Er wordt overal wel gevochten e. Vroeger nog veel meer trouwens. Alleen wordt het nu meer in de media uitgesmeerd
|
Citaat:
Trouwens, wat verwacht je op een evenement als de gentse feesten? duizenden liters bier, enorm veel volk op een zeer kleine oppervlakte. Natuurlijk zijn er dan problemen en vechtpartijen, het is verbazend dat er zo weinig zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zwak om het onmiddellijk over "dat krapuul" te hebben. Zou het bijvoorbeeld niet kunnen dat de jonge feestvierders niet goed tegen het goddelijke vocht kunnen en hun feestvreugde laten botvieren op de allochtonen die hun pad kruisen ? |
Citaat:
|
Citaat:
Laat me even denken: moest het slachtoffer een allahtoon geweest zijn... wat zouden de gevolgen dan geweest zijn? Zekerheid over de uitlokking? slachtoffer in de fout? Daders op vrije voeten? Ik zeg zo maar iets hoor. |
Komaan gasten, kom eens meer buiten. Als het om vechtpartijtjes gaat vertonen allochtonen nogal vaak uitlokgedrag.
Groepjes jongeren die vechtpartijtjes uitlokken op evenementen? Ja, dan gaat het vaak om allochtonen. Vaker dan om autochtone Belgen. Dat moet je maar eens gaan vaststellen op de Gentse feesten. Elke bevolkingsgroep heeft zo zijn eigen vormen van criminaliteit hé. Da's toch normaal. Racisme wordt het pas als je die criminaliteit wil verklaren in termen van 'ras' of 'cultuur' of 'genetisch materiaal' ipv ze gewoon socio-economisch te onderzoeken. |
en wat deden die marokkanen daar in dat "glazen straatje"?
|
Citaat:
Wat ik mij afvraag is of een gevecht tussen autochtonen ook het nieuws zou halen. Ik was zondag op de gentse feesten. Met zoveel mensen en zo'n omzet aan bier en aan de gedragingen te zien in de vroege uurtjes kan het niet anders dan dat er al eens gevochten wordt. Maar ok, de daders zijn blijkbaar nog op vrije voeten. |
Citaat:
|
Citaat:
Even een vergelijking maken met de brugse skinheads? Of die Limburgse skinheads? waren ook allemaal maar stomme dronken incidentjes toch, Of dan ineens niet? |
Citaat:
Wat deden die 'moslims' daar bedoel je waarschijnlijk... zoals ik al zo vaak zei, zo'n jongeren zijn doorgaans evenveel moslim als u en ik. |
Citaat:
Eddy Wally vond het wel "geweldig" :roll: |
Citaat:
Tijden veranderen en eigenaars ook. |
Moet kunnen. Het artikel geeft geen oorspronkelijke dader aan, maar we weten het wel al met zekerheid.
Tot zover de rechtstaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be