Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   OCMW A'pen: Rijke senioren oogsten gratis service-flats. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92563)

eno2 18 juli 2007 16:40

OCMW A'pen: Rijke senioren oogsten gratis service-flats.

Een merkwaardige bijdrage aan onze nationale sport van het water dragen naar zee wordt geleverd door het Antwerpse OCMW.

Die wil aan kapitaalkrachtige ouderen twintig jaar gratis service-flats ter beschikking stellen , tegen een renteloze waarborgsom, die ze na twintig jaar weer integraal terugkrijgen.

Merkwaardig is ook, dat de Gazet van Antwerpen er in de loop van twee artikels niet in slaagt, de hoogte van die waarborgsom te vermelden.

Het zou gaan om een bedrag van om en bij de 15O �* 2OO duizend euro.

De have-nots, waarvoor het OCMW vroeger ook af en toe wel eens instond, mogen gratis dynamiet leveren om hun zak op te blazen (dat ze niet terug krijgen) en krijgen dus ook géén gratis flats en ook geen gratis service.

Chipie 18 juli 2007 16:53

Sommige vrijwillige have-nots hebben wel veel noten op hun zang...

duveltje382 18 juli 2007 16:59

Op krakersforum stond dit al van deze morgen gepost,ik persoonlijk vind dit een echte schande naar de armen toe,iemand met geld wint het weer Klote maatschappij ....

Tavek 18 juli 2007 17:04

200k investeren over 20 jaar. Het OCMW vaart er wel bij !

Na 20 jaar hebben ze wat, bijna het dubbele, en een woning die gestegen is in waarde ! Ze moeten enkel die 200k teruggeven.

Raf 18 juli 2007 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2796700)
200k investeren over 20 jaar. Het OCMW vaart er wel bij !

Na 20 jaar hebben ze wat, bijna het dubbele, en een woning die gestegen is in waarde ! Ze moeten enkel die 200k teruggeven.

Mooi toch? En ondertussen zijn er weer een hoop serviceflats bij. Ik zie niet in hoe iemand daar tegen kan zijn...

duveltje382 18 juli 2007 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2796719)
Mooi toch? En ondertussen zijn er weer een hoop serviceflats bij. Ik zie niet in hoe iemand daar tegen kan zijn...

Enkel de armen die de kansen er niet toe kregen ....

Raf 18 juli 2007 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2796728)

Die krijgen die kansen evenmin als er geen serviceflats bijkomen.

Chipie 18 juli 2007 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2796728)

't Is een goed initiatief, Duveltje...

Haast niet te geloven dat dit een initiatief van links kan zijn...

lombas 18 juli 2007 17:23

Monica De Coninck is compleet gaga, iedereen weet dat, anders had ze nooit die post gekregen.

Freddie 18 juli 2007 18:03

Wie verzekert dat binnen 20jaar er nog een cent te vinden zal zijn bij de ocmw? Ze hebben in A er een handje van weg om fondsen te laten verdwijnen.
Waar staat dat ingeval van overlijden de flat overerfbaar is door de nabestaanden en niet automatisch eigendom wordt van de ocmw. Wanneer de vos de passie preekt...

kelt 18 juli 2007 18:36

Het is een vorm van samenwerking tussen de privé en de overheid EN het is mogelijk een erg efficiente vorm van "mobilisatie" van de immense sommen geld die beschikbaar zijn bij de baby-boomers.....

decennialang werden alle officiele projecten ook kompleet "officieel" betaald,met als geleidelijk gevolg een grote logheid,overkost,en inmiddels een verouderd patrimonium.....

Bovendien KAN de overheid,volgens eigen berekeningen in de behoeftes niet aan zonder nog meer taksen te heffen,en dan draait het eerderbeschreven "wiel" opnieuw.....

Voor de "erfgenamen" van die babyboomers is er ook geen keus,ofwel betalen ze straks zware taksen en monsterachtige rustoord-bedragen ,ofwel gebruiken mama- en papa's hun geld om zichzelf te redden!

een interessante piste ...en goed voor de werkgelegenheid! :?

Bazilfunk 18 juli 2007 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2796625)
Een merkwaardige bijdrage aan onze nationale sport van het water dragen naar zee wordt geleverd door het Antwerpse OCMW.

Die wil aan kapitaalkrachtige ouderen twintig jaar gratis service-flats ter beschikking stellen , tegen een renteloze waarborgsom, die ze na twintig jaar weer integraal terugkrijgen.

Merkwaardig is ook, dat de Gazet van Antwerpen er in de loop van twee artikels niet in slaagt, de hoogte van die waarborgsom te vermelden.

Het zou gaan om een bedrag van om en bij de 15O �* 2OO duizend euro.

De have-nots, waarvoor het OCMW vroeger ook af en toe wel eens instond, mogen gratis dynamiet leveren om hun zak op te blazen (dat ze niet terug krijgen) en krijgen dus ook géén gratis flats en ook geen gratis service.

Ik denk dat je een beetje teveel in het heden kijkt. Want die bejaarden betalen dus ook voor de bejaarden die na hen in die service flats komen wonen. Als die bejaarden sterven komen er dus nieuwe flats vrij voor zij die het niet kunnen betalen. Begoede bejaarden betalen dus nu mee voor de toekomst van minder begoede bejaarden in de toekomst. Allez dat is toch wat ik er van begrepen heb.

HAMC 18 juli 2007 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2797273)
Ik denk dat je een beetje teveel in het heden kijkt. Want die bejaarden betalen dus ook voor de bejaarden die na hen in die service flats komen wonen. Als die bejaarden sterven komen er dus nieuwe flats vrij voor zij die het niet kunnen betalen. Begoede bejaarden betalen dus nu mee voor de toekomst van minder begoede bejaarden in de toekomst. Allez dat is toch wat ik er van begrepen heb.

Maar wat met de bejaarden die nu geen geld hebben? Moeten die dan nog 20 jaar wachten tot die "nieuwe' flats vrijkomen?

AdrianHealey 18 juli 2007 20:14

'k vind het maar een raar voorstel.

lombas 18 juli 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2797355)
'k vind het maar een raar voorstel.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2796782)
Monica De Coninck is compleet gaga.

;-)

Raf 18 juli 2007 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2797273)

Allé, verstoddegaadanaanie? Dat voorstel komt van een SP.a-voorzitter. Dat k�*n dus per definitie niet goed zijn...

Bazilfunk 18 juli 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2797352)
Maar wat met de bejaarden die nu geen geld hebben? Moeten die dan nog 20 jaar wachten tot die "nieuwe' flats vrijkomen?

Ik heb toch niet begrepen dat dit plots de norm is voor elke service flat. Bejaarden die geen geld hebben worden opgevangen zoals dat nu het geval is.

HAMC 18 juli 2007 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2797544)
Ik heb toch niet begrepen dat dit plots de norm is voor elke service flat. Bejaarden die geen geld hebben worden opgevangen zoals dat nu het geval is.

Alleszins is het goed nieuws. Als het OCMW tijd en middelen heeft om te besteden aan de rijke gepensioneerden wil dat natuurlijk zeggen dat voor al de armen reeds is gezorgd.

Bazilfunk 18 juli 2007 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2797553)
Alleszins is het goed nieuws. Als het OCMW tijd en middelen heeft om te besteden aan de rijke gepensioneerden wil dat natuurlijk zeggen dat voor al de armen reeds is gezorgd.

Kom niet zagen als gij bejaard zijt dat er niets klaar staat voor u.

HAMC 18 juli 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2797578)
Kom niet zagen als gij bejaard zijt dat er niets klaar staat voor u.

Dat is binnen zo een 20 tal jaren, de eerste van die rijke flats zullen dan toch wel leeg komen zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be