Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Waarom die camera's ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92581)

Gun 19 juli 2007 11:06

Waarom die camera's ...

Fiscus flitst verdachte leaseauto's

D
e Belastingdienst heeft zo'n duizend automobilisten geflitst toen die hun leaseauto mogelijk onterecht privé gebruikten.Ze hebben een brief gekregen waarin om opheldering wordt gevraagd.

De fiscus vermoedt dat de leaserijders ten onrechte hebben opgegeven dat ze hun auto alleen zakelijk gebruiken.Dan hoeven ze geen kwart van de waarde van de auto bij hun inkomen op te tellen.
Van de 1,2 miljoen leaserijders zeggen 180000 dat ze alleen zakelijk rijden.

De Belastingdienst fotografeert sinds februari leaseauto's op plekken waar de chauffeur waarschijnlijk niet voor zijnwerk is,zoals op woonboulevards.

Derk de Tweede 20 juli 2007 09:15

Nu nog een kliklijn!

Raven 20 juli 2007 09:36

Men kan het waarom van die camera's allicht in vraag stellen.... Maar niet hun kennelijk nut :wink:

Antoon 20 juli 2007 13:58

Is dit internationaal nieuws? Of heb ik iets gemist?

StevenNr1 20 juli 2007 14:00

als ze nu eens gewoon al die aftrekposten afschaffen

Gun 20 juli 2007 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2801013)
Is dit internationaal nieuws? Of heb ik iets gemist?

Nieuws komt uit Nederland, mijn verontschuldigingen voor het niet vermelden van de bron.

Gun 20 juli 2007 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2800540)
Nu nog een kliklijn!

Daar gaan we inderdaad naar toe ...

Antoon 20 juli 2007 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2801061)
Nieuws komt uit Nederland, mijn verontschuldigingen voor het niet vermelden van de bron.

Dan is het internationaal.

hermanvk 20 juli 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2798434)
Fiscus flitst verdachte leaseauto's

D
e Belastingdienst heeft zo'n duizend automobilisten geflitst toen die hun leaseauto mogelijk onterecht privé gebruikten.Ze hebben een brief gekregen waarin om opheldering wordt gevraagd.

De fiscus vermoedt dat de leaserijders ten onrechte hebben opgegeven dat ze hun auto alleen zakelijk gebruiken.Dan hoeven ze geen kwart van de waarde van de auto bij hun inkomen op te tellen.
Van de 1,2 miljoen leaserijders zeggen 180000 dat ze alleen zakelijk rijden.

De Belastingdienst fotografeert sinds februari leaseauto's op plekken waar de chauffeur waarschijnlijk niet voor zijnwerk is,zoals op woonboulevards.

Nederland is een stuk strenger op het gebied van firmawagens en privé gebruik, dat herinner ik mij nog van vroeger.

Het enige waar ik mij lastig in maak, als ik zoiets lees is:
Waarom niet bij de politiekers?
-die niet eens hun hele riante inkomen aan de belastingen moeten aangeven
-die ook met firma wagens rijden en niet moeten aangeven
-die daarenboven ook nog eens taksvrije onkostenvergoedingen krijgen

En ondertussen piet modaal maar verder uitwringen.
Las ik onlangs niet tot bijna 70% van het inkomen in belziek?
Ik meen mij te herinneren dat jullie pas eind september begin oktober voor jezelf beginnen werken!?

AdrianHealey 20 juli 2007 22:54

Citaat:

Ik meen mij te herinneren dat jullie pas eind september begin oktober voor jezelf beginnen werken!?
Ik weet écht neit wie je deze absolute bullshit heeft wijsgemaakt, maar als we deze bron mogen geloven (zie onder) dan is het 'maar' tot 20 juli. En laten we wel wezen, 't is nu niet dat het de meest prezenswaardige bron is over België.

Verder legt de Belgische overheid beslag op 'ongeveer' 50% van het nationaal inkomen.
De hoogste belastingsvoet is 50%, maar de rijkste 10% van de bevolking betaalt aan directe belastingen gemiddeld 'slechts' 43%. (Indirect komt daar dan nog eens bij.)

Bron: http://www.vlaamsbelang.be/files/200412_fec.pdf

bruut geweld 20 juli 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2802047)
Nederland is een stuk strenger op het gebied van firmawagens en privé gebruik, dat herinner ik mij nog van vroeger.

Het enige waar ik mij lastig in maak, als ik zoiets lees is:
Waarom niet bij de politiekers?
-die niet eens hun hele riante inkomen aan de belastingen moeten aangeven
-die ook met firma wagens rijden en niet moeten aangeven
-die daarenboven ook nog eens taksvrije onkostenvergoedingen krijgen

En ondertussen piet modaal maar verder uitwringen.

:oops: en maar verder zeveren over zaken waar hij geen benul van heeft...
Go and educate yourself, you fool! o en blijf vooral in canookland, gekend als "land of the biggest sissies in the world"8-)
Nee, geen 70 %. en de VLD (die graag met een hoog percentage uitpakt) vergeet daarbij wel te vermelden dat daarbij ook het zeer goedkope hoger en universitair onderwijs en de first rate ziekenzorg zit, + de sociale bescherming .

De denen betalen zelfs nog meer dan wij en zijn zeer tevreden, hun staatsapparaat en uitkeringen zijn mogelijks de beste in de wereld.

TomB 23 juli 2007 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2801014)
als ze nu eens gewoon al die aftrekposten afschaffen

Helemaal mee eens, en ook de aanverwante belastingen.

maddox 23 juli 2007 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2802051)
Verder legt de Belgische overheid beslag op 'ongeveer' 50% van het nationaal inkomen.
De hoogste belastingsvoet is 50%, maar de rijkste 10% van de bevolking betaalt aan directe belastingen gemiddeld 'slechts' 43%. (Indirect komt daar dan nog eens bij.)

Bron: http://www.vlaamsbelang.be/files/200412_fec.pdf

Je vergeet wel effe de 21% BTW die we op zowat alles betalen
+ de paar euro die betaald word op elk stukje electrisch gereedschap/machine/gadget+ de toeslag op verpakkingen enzoverder enzoverder.
Om dan nog niet te spreken over de weerkerende toeslagen.

En het gaat er niet op beteren. Voorbeeld
Europa heeft België op de vingers getikt dat leidingwater hier veel te goedkoop is. Helaas heeft Europa alleen gekeken naar de kostprijs van een m³ water, niet naar alle toeslagen, milieutaxen en distributieprijzen.

Zelfs de armste dakloze betaalt minstens 6% BTW op alle voeding die hij tot zich neemt; En als het uit een horeca zaak komt- die €1,5 voor een kop koffie, net bij elkaar gebedeld, dan roomt de staat daar minstens 31% van af. 6% bij de aankoop van de koffie en het water en 25% BTW op de verkoop. Ergo ,5€.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be