Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Demotte (PS) is nieuwe Waalse minister-president (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92593)

evilbu 19 juli 2007 18:02

Demotte (PS) is nieuwe Waalse minister-president

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...isterpresident

Rudy Demotte Waalse minister-president

do 19/07/07 - Rudy Demotte wordt de nieuwe minister-president van de Waalse regering. Dat is zopas bekendgemaakt op het PS-hoofdkwartier.

Rudy Demotte vervangt Elio Di Rupo (foto), die zich vanaf nu uitsluitend op het partijvoorzitterschap toelegt.

(Belga)

De 44-jarige Demotte is aftredend minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid in de federale regering. Zijn naam circuleerde al een tijdje in het lijstje van mogelijke kanshebbers.

Volgens Di Rupo staat Demotte symbool voor het beste dat de PS op federaal niveau heeft gepresteerd.

Daarom wordt hij de nieuwe nummer één van de Waalse regering, met prioritaire aandacht voor het economische herstel van Wallonië.

De grote favoriet voor het minister-presidentschap was huidig Waals minister van Economie Jean-Claude Marcourt. Maar hij zou dus gewoon op post blijven en het Marshall-plan voort uitbouwen.

Demotte wordt de derde minister-president van de Waalse regering in drie jaar, na Di Rupo en Jean-Claude Van Cauwenberghe.

Ook andere posten in de Waalse regering en de regering van de Franse Gemeenschap worden herschikt. Marie Arena blijft wel aan het hoofd van de Franse Gemeenschapsregering.

Eerder vandaag werd al bekendgemaakt dat Claude Eerdekens (PS) zijn ministerportefeuille van Openbaar Ambt en Sport in de Franse Gemeenschapsregering moet inleveren.

AdrianHealey 19 juli 2007 18:07

Ik denk dat ik liever Demotte heb dan Di Rupo.

evilbu 19 juli 2007 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2799702)

Een halve Vlaming eigenlijk, terwijl Leterme, onze aftredende Vlaamse ministerpresident, zelfs half Waals is.:?

Zwartengeel 19 juli 2007 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2799721)
Een halve Vlaming eigenlijk, terwijl Leterme, onze aftredende Vlaamse ministerpresident, zelfs half Waals is.:?

In het Pajottenland waren ze tijdens Demotte's ambtsperiode in elk geval verheugd over het feit dat hij zijn Vlaamse roots nog niet vergeten was.

Online 19 juli 2007 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2799791)
In het Pajottenland waren ze tijdens Demotte's ambtsperiode in elk geval verheugd over het feit dat hij zijn Vlaamse roots nog niet vergeten was.

Ik raad je aan naar een herhaling van het RTBf journaal van vandaag te kijken : Demotte geeft er een staaltje Vlamingenhaat ten beste ...

evilbu 19 juli 2007 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2799911)
Ik raad je aan naar een herhaling van het RTBf journaal van vandaag te kijken : Demotte geeft er een staaltje Vlamingenhaat ten beste ...

Huh, ik ga proberen kijken (is dat in een loop 's nachts op La Une?)
Wat zegt hij allemaal?:|

Tjolder 19 juli 2007 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2799940)
Huh, ik ga proberen kijken (is dat in een loop 's nachts op La Une?)
Wat zegt hij allemaal?:|

Een beetje gelijk dit maar dan in het Frans.

;-)

Rudy 19 juli 2007 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2799692)
Rudy Demotte Waalse minister-president

do 19/07/07 - Rudy Demotte wordt de nieuwe minister-president van de Waalse regering. Dat is zopas bekendgemaakt op het PS-hoofdkwartier.

Logisch gevolg nadat Di Rupo door Spitaels op de vingers werd getikt en werd aangeraden niet zoveel de cumuleren.

Bert Bubber 20 juli 2007 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder (Bericht 2800067)
Een beetje gelijk dit maar dan in het Frans.
;-)

Tja, een Rudolfke is ook een Dolfke hé.

Chipie 20 juli 2007 08:24

Voor Wallonië zal hij wsl een uitstekende minister-president zijn...

Iemand, die weet dat de economie belangrijker is dan pamperhuizen...

labyrinth 21 juli 2007 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2799721)

Wat hebt u nu nog nodig om te beseffen dat er weinig echte Vlamingen of Walen bestaan ........

labyrinth 21 juli 2007 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2800495)

Ik vind hem ook een heel goede keuze Chipie. Hopelijk haalt hij Wallonië uit het dal zoals hij belooft want dan is Vlaanderen verlost van de transfers en hebben de Walen hun fierheid teruggewonnen.

evilbu 21 juli 2007 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 2802885)
Wat hebt u nu nog nodig om te beseffen dat er weinig echte Vlamingen of Walen bestaan ........

Waarom is de splitsing van BHV dan zo erg dat de grondwet ervoor mag overtreden worden, als het toch allemaal Belgen zijn?:roll:
Citaat:

Ik vind hem ook een heel goede keuze Chipie. Hopelijk haalt hij Wallonië uit het dal zoals hij belooft want dan is Vlaanderen verlost van de transfers en hebben de Walen hun fierheid teruggewonnen.
En dan moet jij België niet meer verdedigen want het heeft dan geen enkel nut meer :cheer:.

DebianFox 21 juli 2007 16:51

Waarom staat dit bij binnenland ;)

evilbu 21 juli 2007 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2803024)
Waarom staat dit bij binnenland ;)

;-)
Het gaat wat wij als binnenland zien ook erg aan he.

Den Ardennees 21 juli 2007 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2800495)

denk ik ook. Maar zijn overdreven gezondheidsregelneverij (vb rookverbod in een heel aantal gelegenheden) waren er voor mij teveel aan. Blij dat hij naar Waalse regering is.

evilbu 21 juli 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2803136)
denk ik ook. Maar zijn overdreven gezondheidsregelneverij (vb rookverbod in een heel aantal gelegenheden) waren er voor mij teveel aan. Blij dat hij naar Waalse regering is.

Dat vond ik eigenlijk een goeie zaak. De man drinkt en rookt niet, dat is een gezonde houding die ik met hem gemeen heb.:-o

Heftruck 21 juli 2007 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2799702)

Ik denk dat jij niet weet wat voor een stuk onbenul Demotte is en wat voor schade die vent al heeft aangericht. Ik weet het wel, uit semi-persoonlijke ervaring.

:evil:

evilbu 21 juli 2007 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2803142)
Ik denk dat jij niet weet wat voor een stuk onbenul Demotte is en wat voor schade die vent al heeft aangericht. Ik weet het wel, uit semi-persoonlijke ervaring.

:evil:

Zonder te persoonlijk willen gaan, welke maatregelen vond jij dan niet goed?

Heftruck 21 juli 2007 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2803152)
Zonder te persoonlijk willen gaan, welke maatregelen vond jij dan niet goed?

Zowat alle maatregelen specifiek doorgevoerd om farmaceutische bedrijven kapot te maken (heeft Demotte zelf gezegd) teneinde het budget voor gezondheidszorg te kunnen verlagen? Of dachten jullie nu echt dat het om "te hoge prijzen" en "basisrecht op medicijnen" ging? Absoluut niet! Gezondheidszorg kostte simpelweg té veel aan de overheid (terugbetalingen & dergerlijke). Daar vallen boeken over te schrijven.

Demotte gaat letterlijk over lijken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be