![]() |
meer kosten op verkoop huis
Na een bodemonderzoek,een onderzoek of de elektriciteitsinstallatie wel voldoende toereikend is,krijgen de verkopers van een eigendom er nu nog een isolatieonderzoek bij tegen 2009 op verzoek van Europa kostprijs+/-300 euro,en dan maar zagen dat de verkopers hoge vraagprijzen vragen.
|
Nog wat meer kosten voor een middenklasse-gezin en over de gevolgen voor de laagste inkomens zullen we het maar niet hebben.
|
Ik had 200eur gehoord maar soit... ik vind het belachelijk worden al die regeltjes en documenten, aan de ene kant is het mss aangenaam om weten voor de potentiële koper maar ze zouden mensen niet mogen verplichten. Het is toch eenvoudiger om, indien mogelijk, de plannen van het huis en de energiefacturen van het laatste jaar eens in te kijken.
|
Ik ben akkoord hoor dat bij verkoop een huis in orde moet zijn,maar die meerkosten gaan doorgerekend worden naar de koper,dus wie heeft weeral baat bij zo een systeem?
|
Citaat:
De werkgelegenheid voor controlleurs... |
Citaat:
Ik dacht dat er meer geklaagd werd over een gebrek aan huizen, waardoor de prijzen stijgen. Nuance verschil, natuurlijk. Die 200 euro gaat het niet echt oplossen, natuurlijk. Interessant geval. Doet me btw denken aan het probleem van de asymmetrische informatie in de economie. Waar is dat artikel over 2de hands auto's? Nu goed. 'Men' beschermt de consument. Sommigen noemen dat pamperen. Mss terecht. Anderen vragen daar echter naar. |
Citaat:
Nog nooit iets van gehoord.... :oops: :roll: :oops: :-P ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
De bescherming van de consument,die het dikwijls koopt om voort te verkopen en zelf winst te maken en terug de keuring zal moeten aanvragen zal zeker niet de bescherming bieden die ermee bedoeld is,maar de prijs opjagen. |
Citaat:
|
Er zijn consumenten die tegen zichzelf beschermd moeten worden.
Maar horen zulke idioten wel thuis in de samenleving? Als je morgen een slecht onderhouden oud huis koopt, dan weet je gewoon dat de electriciteit vervangen moet worden (en dat je of zelf handig moet zijn, en kennis ter zake hebben- elke groothandel in electrisch materiaal geeft je met plezier een handboekje met de regels en voorwaarden-, of geduld en een dikke portefeuille om een electricient te laten komen), de verwarming niet modern is en de isolatie prut. Maar de isolatie in België is in 80% van de gevallen niet toereikend. Ook ik ben nog niet tevreden over mijn woning op dat vlak. (en er is nu in het laatste jaar €8000 in isolatie gekropen, en €3000 in een nieuwe HR+ CV ketel) |
[quote]Er zijn consumenten die tegen zichzelf beschermd moeten worden.
Maar horen zulke idioten wel thuis in de samenleving? [/quote[ Euhm... Ja. Citaat:
|
Citaat:
Nu wil men een waarschuwing geven aan kopers dat er de woning kosten zijn,waarschijnlijk om de kostprijs te drukken,maar dat zou wel eens juist in de kostprijs kunnen opgenomen worden en dus zowel een meerkost voor de verkoper als voor de koper worden. Wie haalt daar dus profijt uit? |
Citaat:
De koper. |
[quote=AdrianHealey;2801163]
Citaat:
Daar moet vadertje Staat niet je handje voor komen vasthouden. Trouwens, iemand met genoeg gezond verstand zal ook inzien dat zijn/haar kennis op het gebied van huizen al dan niet voldoende is. En bijgevolg al dan niet een bijkomende, professionele mening vragen. Tuurlijk, dommen of egotrippers zullen dat niet nodig vinden. Maar zouden die dan een huis mogen kopen? Zelfs al gooit de staat er 503 vergunningen en certificaten over. Hoeveel toekomstige kopers van woningen zullen een stafkaart van de omgeving inkijken, om te weten te komen hoe groot de kans op een overstromingkje of natte kelder is? |
[quote=maddox;2801311]
Citaat:
|
Antwoord is simpel.
Doorrekenen aan de koper/huurder. |
Citaat:
|
Het invoeren van het energieprestateicertificaat bij bouw, verkoop en verhuur van woningen is een Europese verplichting (richtlijn 2002/91/EG).
Bedoeling is enerzijds om een sensibiliserend effect te hebben naar de burger toe in de strijd tegen de uitstoot van broeikasgassen, anderzijds is het ook een bescherming van de burger. Hij kan hierdoor beter geinformeerd zijn keuze maken en krijgt een aantal (vrijblijvende) tips hoe hij het energieverbruik in het betreffende gebouw kan verminderen. |
Citaat:
In 1919 koste een huis gemiddeld 300 bfrank. Nu betalen ze daar 650€ huishuur voor in de maand. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be