Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BUB en het FDF! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92622)

DebianFox 20 juli 2007 17:22

BUB en het FDF!

De BUB en het FDF :-)

Citaat:

Oorspronkelijk door Hans1
Ik verdedig het FDF niet noch de Vlaams-nationalisten.
Hij verdedigt dus het FDF "niet" ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
We wensen niet om aan de taalgrens te raken, tenzij om Brussel uit te breiden.
Helaas vind ik dit niet meer terug, maar kom er is nog bewijsmateriaal ;)

Wie heeft daar ook "ja" gestemd 8O

Jaja de BUB verdedigt het FDF "niet" :lol:

Hans1 20 juli 2007 17:30

Ik ben ook, puur principieel, voor een moeilijkere toegang tot de Belgische nationaliteit en tegen stemrecht voor vreemdelingen. Ik ben ook voor duurzame ontwikkeling en een betere bescherming van de natuur. Stem ik daarom VB of Groen!? Ben ik het daarom eens met heel het programma van het VB of Groen!? Ik dacht het niet.

Hans1 20 juli 2007 17:32

Ik heb zelfs aan een RTBF-journalist gezegd dat het FDF racistisch was...

Maar dat maakt de NVA natuurlijk niet minder racistisch.

Les extrêmes se touchent.

DebianFox 20 juli 2007 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2801454)

En toch wilt u als Belgisch staatsnationalist die taalracist van een Maingain z'n zin geven :roll:

Jaani_Dushman 20 juli 2007 17:44

Citaat:

Is een partij met een volledig identieke partijideologie dan niet per definitie ook racistisch? :roll:

DebianFox 20 juli 2007 17:45

Citaat:

Ik vind het racistisch dat Franstaligen hier voorrechten hebben via B-H-V die Vlamingen niet hebben in Waals-Brabant :-)

Hans1 20 juli 2007 17:46

Zet de programma's van de B.U.B. en het FDF eens naast elkaar en zeg me dan welke de gelijkenissen zijn in plaats van wat te fantaseren.

Hans1 20 juli 2007 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2801483)
Ik vind het racistisch dat Franstaligen hier voorrechten hebben via B-H-V die Vlamingen niet hebben in Waals-Brabant :-)

Dan bent u ook voorstander van een nationale kieskring misschien? Of is dat dan weer iets té tolerant voor u?:-D

DebianFox 20 juli 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2801489)
Dan bent u ook voorstander van een nationale kieskring misschien? Of is dat dan weer iets té tolerant voor u?:-D

Een nationale kieskring in de Vlaamse republiek? Waarom niet 8-)

Jaani_Dushman 20 juli 2007 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2801487)
Zet de programma's van de B.U.B. en het FDF eens naast elkaar en zeg me dan welke de gelijkenissen zijn in plaats van wat te fantaseren.

BUB-programma.
FDF-programma.

Veel verschil zie ik anders niet...

DebianFox 20 juli 2007 17:55

Citaat:

Misschien nog niet zo'n slecht idee, kan ik op de Rassemblement Wallonie France stemmen :lol:

Jaani_Dushman 20 juli 2007 17:55

Hans1, wat vinden al die ex-FDF'ers binnen de BUB ervan dat jij hun vroegere partij als "racistisch" omschrijft? (ze zullen dat waarschijnlijk nog als een compliment opnemen...)

Maar het natrappen van vorige partij zit goed ingebakken bij de BUB'els. Dat hebben we wel gezien bij (bijna) alle ex-BUB'els.

Hans1 20 juli 2007 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2801516)
Hans1, wat vinden al die ex-FDF'ers binnen de BUB ervan dat jij hun vroegere partij als "racistisch" omschrijft? (ze zullen dat waarschijnlijk nog als een compliment opnemen...)

Maar het natrappen van vorige partij zit goed ingebakken bij de BUB'els. Dat hebben we wel gezien bij (bijna) alle ex-BUB'els.

Wij hebben een ex-FDF'ster in onze partij (ze stond op de lijst voor de gemeenteverkiezingen van 2006) en ik kan u verzekeren dat ze hevig tekeer gaat tegen Maingain en consoorten. Ze beschuldigt ze, net als ik, van racisme tegenover de Nederlandstaligen.

Hans1 20 juli 2007 18:00

Het FDF is een obstakel voor het unitair België, net als de NVA en het VB.

Extremisme in het algemeen is een obstakel voor een unitair België.

DebianFox 20 juli 2007 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2801528)
Het FDF is een obstakel voor het unitair België, net als de NVA en het VB.

Extremisme in het algemeen is een obstakel voor een unitair België.

Het "Belgische" extreem-rechtse Front National pleit anders ook wel voor een unitair België en een goeie talenkennis.

Waar hebben we dit nog gehoord ;)

Hans1 20 juli 2007 18:02

Toon dat eens aan in hun programma.

100% VLAMING 20 juli 2007 18:09

Citaat:

Les extrêmes se touchent.

Jep, N-VA is racistisch omdat ze niet langer 1 land willen vormen met de Walen. De BUB, aan de andere kant, is niet racistisch wanneer ze zegt niet 1 land te willen vormen met de Nederlanders... :roll:

DebianFox 20 juli 2007 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING (Bericht 2801547)
Jep, N-VA is racistisch omdat ze niet langer 1 land willen vormen met de Walen. De BUB, aan de andere kant, is niet racistisch wanneer ze zegt niet 1 land te willen vormen met de Nederlanders... :roll:

Kan er iemand hier bewijzen dat Vlaanderen dichter bij Wallonië staat dan bij Nederland? :roll:

Eddy B 20 juli 2007 18:35

Citaat:

Van mij mogen ze morgen voor de nationale verkiezingen onmiddelijk een nationale kieskring invoeren. MAAR

ELKE stem mag maar evenveel waard zijn! Een zetel in Wallonie moet dus evenveel stemmen kosten als een zetel in Vlaanderen. GEEN waarborgen! Géén alarmbelprocedures. Een meerderheid is een meerderheid. Laten we België als EEN land beschouwen...

Akkoord?

Eddy B 20 juli 2007 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2801581)
Kan er iemand hier bewijzen dat Vlaanderen dichter bij Wallonië staat dan bij Nederland? :roll:

Bewijzen? Das moeilijk he. Eens kijken... Union fait la farce? 170 jaar "saamhoorigheid"? :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be