![]() |
Zou u stemmen op een echt groene partij?
Ik lees en hoor her en der over de slechte reputatie van 'de groenen', en dan meerbepaald over de partij Groen! die nog minder goed voor het milieu zou hebben gedaan dan de eigenaar van de Ford. ;)
Al die commentaar is heel interessant en hopelijk leert Groen! er iets uit, maar ik vraag me af: moest er een echt groene partij zijn (bv. Groen! dat plots verbeterd of een andere) zou je er dan op stemmen? |
Een écht groene partij zou het kapitalisme verwerpen, en niet blind Al Gore achterna huppelen.
|
nooit, een partij moet een volledige progrmma hebben op verschillende domeinen en niet enkel op één domein.
|
Citaat:
|
Ik vind het milieu belangrijk, maar op groen! zou ik nooit kunnen stemmen omdat ze zo belgicistisch zijn als de pest.
Buiten BUB en consoorten is groen! de meest belgicistische parij van allemaal. Een Vlaamsgezinde groene partij zou zeker mijn stem kunnen krijgen! |
Citaat:
|
One-issue partijen zijn bullshitpartijen. Kijk maar naar marginale bewegingen als de BUB.
|
Citaat:
|
Ja, ik zou op dergelijke partij stemmen.
|
Citaat:
|
Ik stem niet op kinderpartijen. :lol:
|
Dat zal afhangen van de invulling die die groene partij aan haar politiek geeft. Blijft ze mikken op de betere tweeverdieners met fermetteke, die alleen een groene reflex hebben als hun achtertuin bedreigd is, dan zal ik die gifbeker aan mij laten voorbij gaan. Wordt het echter een partij die de arbeiders en hun gezinnen weet te mobiliseren, die een radikale aanpak van de vevuilende industrie bepleit door de winstmechanismes in vraag te stellen - en daarmee de grondslage van het kapitalisme zelf- dan kan er geklapt worden.
|
Tja;.. Onze kameraden... :-P
|
Citaat:
Ik zie me wél stemmen voor een partij die ecologie combineert met het respect voor traditie, maar dat ontbreekt volledig bij de 'groene' partijen die veelal stedelijk zijn. Want ik krijg het van de stedelingen die op de buiten komen wonen en dan 'Groen' stemmen omdat de landbouwer zijn werk doet of van 't minste lawaai komen zagen dat het stil moet zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
enerzijds daar ze hun programma baseren op een groep wetenschappers die beweren dat het danig slecht gesteld is met ons milieu ondanks het feit dat er wetenschappers zijn die heel andere ideën hebben over de toestand van onze aardbol, de groene partijen kiezen steeds voor die wetenschappers die de negatiefste resultaten voorleggen, anderzijds zijn ze totaal niet geloofwaardig, ze willen de fabrieken sluiten daar ze te vervuilend zijn (terwijl ze er zelf ook werken, misschien meer met luiheid te maken), ze willen de auto's van de weg daar ze te vervuilend zijn (terwijl ze er zelf ook mee rijden) ze willen de vliegtuigen weg daar ze te vervuilend zijn (terwijl ze er zelf mee op reis gaan), ... |
Neen: ik stem niet op misantrope moeiallen (zéér kort samengevat wat ik van groenen in het algemeen denk).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
in elk geval, blijven dromen, max, blijven dromen...:roll: . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be