![]() |
Knack publiceert de twee thesissen van Marierozeke...
Al vliegt de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel... :roll:
Interessante discussie ! :-D Wordt vermoedelijk vervolgd, blondie verdraagt immers een kritiek. Oh Marie-Rose Op vrijdag 13 juli, een ongeluksdag voor Knack, kondigde Marie-Rose Morel, de Madame de Pompadour van het Vlaams Belang, op haar website aan dat ze een 'juridisch recht van antwoord' tegen Knack voorbereidt. Sindsdien slaapt niemand op de redactie nog rustig. ![]() Morel geeft op haar site alvast een voorsmaakje van wat ons te wachten staat. Zo maakt ze zich druk om het feit dat we haar frivole cv verkeerd voorgesteld hebben. In 1992 was ze namelijk niet Miss Aardbei, zoals wij schreven, maar wel Aardbeiprinses. En ze was niet Miss Vlaanderen in 1994, maar in 1993. Informatie die we overigens uit een krant van de Standaard-groep haalden. We zijn gewaarschuwd. Dat Morel in 1994 géén Miss België werd, was wel correct. Vervolgens doet Morel haar versie van de feiten over haar verhandeling om licenciaat geschiedenis te worden. Ze gaat ervan uit dat wij daarvoor huidig N-VA-voorzitter Bart De Wever als bron hadden, en als enige bron. Dat is fout. We hebben verscheidene mensen gesproken, onder wie haar promotor, die zich haar doortocht van meer dan tien jaar geleden nog als de dag van gisteren herinnert, en hem niet als een van de hoogtepunten uit zijn loopbaan beschouwt. Hij was nóg meer onder de indruk van zijn ontmoetingen (let op het meervoud) met moeder Morel. Moeder Morel dook al samen met haar dochter op bij de keuze van het onderwerp van haar eindverhandeling, en vervolgens nog eens toen de promotor de euvele moed had gehad om de verhandeling van haar dochter af te keuren, wegens ver beneden de laagste standaard om een diploma te kunnen krijgen. Het was toen dat de dreigementen met juridische stappen vielen. Het is normaal dat een student samen met de promotor een aantal verbeteringen aan de tekst van een thesis aanbrengt, schrijft Morel daarover op haar site. Om iedereen de kans te geven de kwaliteit van die verbeteringen, en van haar werk in zijn geheel, te beoordelen, bieden we u hierbij de twee versies van haar verhandeling aan: zowel de eerste (Holocaustmemorialen in België) als de tweede (Het Nationaal Gedenkteken van het Fort van Breendonk). Knack bouwt daarmee aan een mooie traditie, die vorig jaar begon met de publicatie van de verhandeling van SP.A-kopstuk Freya Van den Bossche. Mocht u niet veel tijd hebben om te lezen, het enige écht interessante aan Morels werkstukken is de inleiding tot de eerste versie (die van de Holocaustmemorialen). En nee, schrijft Morel nog op haar site, ik heb nooit geschreven dat ik mijn diploma in 1994 haalde, maar altijd de juiste datum vermeld: 1995 (Morel biste haar eerste jaar). Dat klopt alvast niet voor het cv op haar site van het Vlaams Parlement: http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/showBioLex.action?id=2824. Daar stond alvast tot vandaag vrijdag 20 juli: 1994. Het zou echter niet de eerste keer zijn dat Morel informatie op het internet laat veranderen om inhoudelijke fouten die ze maakte te maskeren. Ze deed dat al eens eerder dit jaar, toen tijdens een televisieoptreden gebleken was dat ze zelfs de essentie van het programma van haar eigen partij niet kende. Dirk Draulans |
Citaat:
Als dat alles is wat je over je gehate tegenstander weet te zeggen, valt dat met die persoon nog best mee. Ik onthou alleen maar de tv uitzending waarin vrt-journalisten haar ex-collega's/werknemers intervieuwden: zij kwam daar verrassend sterk uit, betrouwbaar en zeer medelevend. |
:sleeping:
|
Als dit natuurlijk klopt, kan je er ook niet om heen, eenieder wie de boodschap hier er nu heeft opgezet.
Maar dat Morel problemen heeft soms met enkele waarheden is al langer geweten. |
Morel studeerde af met een 15 op haar thesis.
|
Citaat:
|
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Of ze zou al zéér goed moeten zijn in haar leugen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond die ene thesis van Freyake waar Knack schandaal over maakte eigenlijk veel meer iets voor VLB's. (vulgaire, luizige, baalzakken) Hebben jullie ook gezien wat Van Rossem d�*�*rover vertelde? Natúúrlijk schreef Freya die niet zélf! Ze verbleef in de tijd dat 'haar' thesis geschreven werd in dezelfde ontwenningskliniek voor heroineverslaafden waar ze haar (intussen ex.) man leerde kennen. Toch straffen Tobback dat BLV nog niets heeft opgevangen over het proces dat Freya inspande wegens smaad en eerroof tegen Van Rossem... |
Maar Knack gaan we toch niet betrouwen zeker?
Volgens hen is de man van Morel ook bijna failliet en hebben Morel en Vanhecke een relatie. Even serieus doen. |
Citaat:
Hoeveel 'democratische' politici hebben de laatste paar jaar al niet het 'goede' voorbeeld gegeven? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Weten we direct waar haar sterk punt ligt:lol: Sorry mensen, ik kon het even niet laten;-) |
on topic:
ik vind het nogal laag van de pers om in het verleden naar vuile was te zoeken van politici. dit is tabloid-niveau. eerst freya, nu marie-rose. ik maak geen onderscheid. heeft een zelfverklaard kwaliteitsblad als knack dan zo weinig inspiratie? de pers heeft er zowat een nationale sport van gemaakt om politici (en daarmee het politieke bedrijf als zodanig) door het slijk te halen. moeten we dan verwonderd zijn dat de burger antipolitieke gevoelens krijgt, en roept 't zijn allemaal dezelfden' etc? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik moet toegeven dat Morel niet 'onverwijld' heeft gedaan wat ze ons wijsmaakte dat ze deed.... By the way. Zou de volgende thesisfoefelaar die Knack probeert te knakken een mannelijke politicus kunnen zijn? |
Citaat:
|
Toch wel geweldig te zien hoe die straathoer het VB kapot neukt
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be