![]() |
cordon sanitair van Turkijen tegen de Koerden
Tot mijn grote verbazing was ik vandaag naar de NOS aan het zien toen het nieuws over de kiezingen van turkijken werd besproken
De koerden willen verzoening met de Turken na steven,maar verder dan de taal wil Tukijen geen toegevingen doen aan de Koerden Ze gaan zelfs het slechte voorbeeld van GROEN! overnemen en een cordon rond de koerden politiek instellen En die willen lid worden van de EU :roll: |
Ik denk dat het toch een beetje anders ligt; Turkse Koerden willen eigenlijk geen Turken zijn (tot hiertoe niet onbegrijpelijk) maar gebruiken graag hun Turkse paspoort om o.a in Nederland binnen te komen en verschijnen vervolgens vaak in de misdaadrubrieken van de media als .... Turk benoemd. Specialiteiten: vooral gewapende conflicten, eerwraak (eremoord op vrouwen/dochters).
Eigenlijk ben ik nieuwsgierig of er tussen de "Turkse" misdadigers die de laatste jaren het Nederlandse nieuws haalden, ooit wel een niet-Koerd zat. |
Ik zie dat er een partij voor de Koerden meedoet :
http://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Society_Party die waarschijnlijk helemaal niet boven de kiesdrempel van 10% op nationaal niveau zal geraken. Maar begrijp ik dat er wel Koerden zijn binnen grotere partijen die kans maken om verkozen te geraken (Als ik het goed begrijp was de bekende Leyla Zana ook verkozen via een nietkoerdische partij in 1991?:? ) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, de resultaten laten op dit moment uitschijnen, dat niet alleen AKP en CHP maar ook MHP en nog een andere partij erboven geraakt zijn. AKP zou wel meer dan 45% hebben.8O |
Citaat:
http://www.nu.nl/news/1166008/21/Gro...ngspartij.html |
Citaat:
|
Citaat:
Wij hebben voor de federale verkiezingen 5% per kieskring als drempel. (ik denk niet dat we er een hebben voor de Vlaamse verkiezingen, maar dat zou jij van Vrij Vlaanderen wel beter weten zeker?) Nu goed, er is niks van aan dat 5% zonder drempel ook maar is wat je moet hebben voor een zetel. |
Er bestaat altijd een kiesdrempel, al dan niet afgesproken, want er is een minimaal aantal stemmen benodigd voor 1 zetel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be