![]() |
Een nieuwe vlag
Ik heb een voorstel voor een nieuwe vlag voor België, Nederland en de rest van de EU-lidstaten.
In de rechterbovenhoek zou de EU-vlag kunnen worden ingebracht. Net zoals bijvoorbeeld in de vlaggen van Australië en Nieuw-Zeeland de Union Jack de verbondenheid met het VK symboliseert. De vlaggen van de lidstaten van de EU zouden wat meer gaan lijken op de Amerikaanse Stars and Stripes. Natuurlijk is de symboliek heel anders; zij lijkt meer op die van het Britse gemenebest: zelfstandigheid, maar toch een binding met elkaar. |
En in welk EU-land ga je daar een meerderheid voor vinden(om van een meerderheid in alle EU-landen nog maar te zwijgen)?
Bovendien lijkt het mij esthetisch gezien niet zo'n leuk idee, die blauw-gele sterretjes-vlag past gewoonweg niet in de meeste EU-landsvlaggen. |
Waarom?
|
Voor laaglandië had ik op de laatste werkgroepmeeting in Antwerpen een voorstel dat toch enige bijval genoot :
nl. de zeeuwse mosselenvlag, die momenteel overal in antwerpen fier wordt gehesen aan viswinkels en gespecializeerde restaurants : nl. een gele vlag met een klein rood wit blauw vlaggetje schuin in de echter bovenhoek en in het midden van de vlag een tweetal prachtige jumbo-mosselen. De groot-neerlandische mossel ipv. de vlaemlsche leeuw ahw... |
Citaat:
|
Niet echt nodig om die te integreren. Laat beiden maar naast elkaar wapperen.
Ook in de USA zie je de stars en stripes niet in de staatvlaggen. |
En wat met mensen die tegen de EU zijn (in zijn huidige vorm)? Die willen helemaal niet zo'n vlag.
|
Wat een walgelijk idee. Kan u zich voorstellen hoe afschuwelijk dat blauwe scharminkel zou staan op onze mooie Vlaamse Leeuw?
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben er niet meteen voor maar is toch een idee eh... |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
En wat dachten jullie hiervan? :-)
|
Citaat:
En wat ga je doen op overwegend gele vlaggen ik denk dan bv aan de vlaamse indien... |
Citaat:
Die gele sterren kunnen eventueel met een blauwe omlijsting. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be