![]() |
Hoeveel geld zou u willen geven dat u favoriete partij volledig de baas is ?
zie onderwerp
|
Een wel zéér antidemocratische gedachte van jou... :-o
|
Citaat:
Of zelfs meer. Voor een partij die iedereen gelukkig kan maken. elke getinte huidskleur, religie, seksuele oriëntatie...enzv... Wat tot op heden een utopie is. |
Ik wil helemaal niet dat er een partij volledig "de baas" is.
Ik wil dat er democratisch beslist wordt over alle economische belangen door al de betrokken partijen. |
Ik ben geen partijmens - in "ons" systeem is een politieke partij verpolicht een compromis te sluiten met andere partijen & dat is goed. Men kan eventueel voor een ander systeem opteren waarin er een gegarandeerde meerderheid van één partij over de "andere" zijn zin kan doordrijven - ook dat systeem heeft voordelen - men kan binnen een relatief korte periode zien dat de door die "meerderheidspartij" voorgestelde oplossingen op niets trekken, wat maakt dat deze grote partijen eigenlijk gematigder zijn dan die binnen een "compromissensysteem" zodat het resultaat toch min of meer hetzelfde is.
In een maatschappij zullen er altijd onrechtvaaridgheden en onvolkomenheden zijn - een mooi streven is het om er in ieder geval voor te zorgen dat iedeer voldoende voedsel, onderdak, geneeskundige verorging en onderwijs heeft. Als alle partijen dit een absolute prioriteit zouden vinden, waren we al veel verder (maar dit is helaas niet het geval). |
Ik wil zelf aan de macht!
|
Niets! Het is gewoon niet goed als enkel één partij de volledige macht heeft!
|
Doet me denken aan Duchatelet, die miljoenen eigen kapitaal investeerde en uiteindelijk slechts dankzij de liberalen een zitje in de Senaat kreeg voor zijn partij.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be