Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Illegaal werkt jaren als tolk voor Antwerps gerecht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92732)

deryz 24 juli 2007 18:25

Illegaal werkt jaren als tolk voor Antwerps gerecht

Bron: belga
Illegaal werkt jaren als tolk voor Antwerps gerecht

ANTWERPEN - Een 39-jarige Marokkaan die al jaren als beëdigd tolk voor het gerecht in Antwerpen werkt, is opgepakt omdat hij al die tijd illegaal in het land was. Hij is opgesloten in een Centrum voor Illegalen in Brugge. De dienst Vreemdelingenzaken wil hem terugsturen naar Marokko. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.

Ahmed T. heeft geen wettelijke verblijfspapieren en is dus illegaal in het land. Toch was hij sinds 2003 aan de slag als Arabische tolk voor de Antwerpse rechtbank. Ahmed T. arriveerde in 1995 als student in Antwerpen. Hij leerde een Belgische vrouw kennen en trouwde met haar. Door het huwelijk kreeg Ahmed de nodige verblijfsdocumenten.

In 2000 werd het huwelijk nietig verklaard omdat het een schijnhuwelijk was. Daarmee was Ahmed ook zijn verblijfsdocumenten kwijt. In 2001 kreeg hij een bevel om het land te verlaten. Ahmed startte een procedure bij de Raad van State om toch in België te mogen blijven.

In 2003 werd hij beëdigd tolk Arabisch voor de Antwerpse rechtbank. In 2005 trouwde Ahmed opnieuw. Zijn vrouw, met wie hij een dochtertje kreeg, verklaarde later dat het om een schijnhuwelijk ging. ivb
- - -

dit kan toch echt enkel alleen in ons land zou je denken :roll:

AdrianHealey 24 juli 2007 18:28

Deryz.

Lees nu eens goed dat artikel.
En kom dan eens eerlijk zeggen dat je de getuigenis van die 2 vrouwen gelooft. (Met name dat het een schijnhuwelijk zou zijn.)

Den Ardennees 24 juli 2007 18:35

8O

ik zou toch wel graag es de verklaringen van het gerecht horen

baseballpolitieker 24 juli 2007 23:00

kindje en schijnhuwelijk?? Gewoon een makkelijke manier om uw vent geen hoederrecht te geven lijkt me...

ericferemans 24 juli 2007 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2809374)
kindje en schijnhuwelijk?? Gewoon een makkelijke manier om uw vent geen hoederrecht te geven lijkt me...

Typisch voor allochtonen: schijnkinderen maken. Foei!

baseballpolitieker 24 juli 2007 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2809374)

hoederrecht:lol: wat een stomme fout

Jeronimo 25 juli 2007 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2809433)
of neem eens een kijkje op ons geupdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Nog een klein foutje met betrekking op het moeilijkste aspect van werkwoordspelling: uit het Engels ontleende werkwoorden.:oops:
Het moet "geüpdatete" zijn

baseballpolitieker 25 juli 2007 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 2809483)
Nog een klein foutje met betrekking op het moeilijkste aspect van werkwoordspelling: uit het Engels ontleende werkwoorden.:oops:

Ja dat is niet van niet weten (heb da woord nog maar dit jaar gezien trouwens) maar uit gemakszucht, ik laat namelijk alle trema's meestal gewoon weg, te lui om na te denken.;-) (toch maar eens aanpassen:-) )

baseballpolitieker 25 juli 2007 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 2809483)

Ahnee over die trema ben jij juist maar over da achtervoegsel niet, het is geen voltooid deelwoord maar een bijvoegelijk naamwoord eh... (of ben ik toch nog fout?:oops: )

edit: nee ik denk dat ik het echt wel bij het rechte eind heb.

StevenNr1 25 juli 2007 00:19

het bijv. naamwoord is het voltooid deelwoord in deze toch?

baseballpolitieker 25 juli 2007 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2809498)
het bijv. naamwoord is het voltooid deelwoord in deze toch?

Jullie hebben gelijk denk ik... eens verder lezen.

Pieke 25 juli 2007 00:34

dan werkt er al es ne illegaal, is het weer niet goed

Jeronimo 25 juli 2007 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2809490)
Ahnee over die trema ben jij juist maar over da achtervoegsel niet, het is geen voltooid deelwoord maar een bijvoegelijk naamwoord eh... (of ben ik toch nog fout?:oops: )

edit: nee ik denk dat ik het echt wel bij het rechte eind heb.

Achtervoegsel is wel zoals ik zei, geüpdatete.
'k heb het zelf ook opgezocht :oops:

baseballpolitieker 25 juli 2007 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 2809611)

Ja idd vind ik echt raar, over die werkwoorden wist ik het maar dat niet. Thanks voor het te melden.;-)

willem1940NLD 25 juli 2007 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 2809611)

Ik zou kiezen voor "ge-updatede"; maarja, ik heb wel meer bezwaren tegen de recente Groene Boekjes.

Den Ardennees 25 juli 2007 09:07

Gezien het hier een leenwoord betreft zijn de gebruikelijk regels niet van toepassing.

baseballpolitieker 25 juli 2007 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2809835)
Gezien het hier een leenwoord betreft zijn de gebruikelijk regels niet van toepassing.

maar het is dus 'geüpdatete forum' of niet?

HAMC 25 juli 2007 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2808890)
Deryz.

En kom dan eens eerlijk zeggen dat je de getuigenis van die 2 vrouwen gelooft. (Met name dat het een schijnhuwelijk zou zijn.)

Zijn eerste huwelijk is nietig verklaard, het was een schijnhuwelijk. Er word niets gezegd over zijn eerste vrouw, geen verklaringen.

Wat gelooft u daar dan niet aan?

Laya 25 juli 2007 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2808890)
Deryz.

Dus een schijnhuwelijk is enkel wanneer de ene partij trouwt voor papieren en de ander voor een vergoeding?
Wat als meneer trouwt voor de papieren en mevrouw heeft het niet in de gaten? Geen schijnhuwelijk?
Ik vind van wel, goed dat die vent zijn papieren voor de 2de maal kwijt is.

van Maerlant 25 juli 2007 15:28

Hij moet wel geïntegreerd zijn, aangezien hij werkte als tolk. Dat is uiteraard geen reden om zo iemand het land niet uit te gooien. Komaan zeg, twéé schijnhuwelijken? :shock:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be