Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Irak, nog iemand die de 1000000 doden nuttig vond? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92748)

StevenNr1 24 juli 2007 23:59

Irak, nog iemand die de 1000000 doden nuttig vond?

Indien ja, vertel, en sterf

Andro 25 juli 2007 00:02

De begravenisondernemers hoor ik alleszins niet klagen.

StevenNr1 25 juli 2007 00:04

Ik weet niet, lichamen in staat van ontbinding uit ne rivier gaan vissen lijkt mij nu toch niet zo aangenaam

Basy Lys 25 juli 2007 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2809455)
Indien ja, vertel, en sterf

Beschaafde mensen vinden elke dode nutteloos.

Maar 100.000 doden stelt niets voor in de mohammedaanse ideologie, die soms ook wel -- terecht -- omschreven wordt als een death cult. Of moet het "cult of death" zijn?

C2C 25 juli 2007 00:14

Moeilijke vraag.

Beschouw het feit dat deze laffe oorlog de Val van Amerika zal versnellen. Dat is een goede zaak voor heel de mensheid.

De 1 miljoen dode Irakis (het zijn er veel meer, als je de vroegtijdige dood en verlaagde levensverwachting van de 3 �* 4 miljoen vluchtelingen meetelt) kunt ge natuurlijk nooit terugbrengen.

Maar liever één grote oorlog die Amerika voorgoed ten onder jaagt, dan 5 kleinere oorlogen die het proces van de ondergang alleen maar laten aanslepen.

Amerika gaat ten onder. De vraag is: hoeveel miljoenen mensen gaat het op een laffe manier met zich mee de dood injagen?

Laten we hopen dat Amerika toch op z'n minst in stijl neergaat. Dat zou dan het enige historisch noemenswaardige feit zijn dat die verschrikkelijk barbaarse natie ooit heeft gepleegd.

StevenNr1 25 juli 2007 00:16

Mi een perverse redenering C2C

C2C 25 juli 2007 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2809492)
Mi een perverse redenering C2C

In welke zin? Ik weet het, dat denkspoor is niet echt koosjer. Maar vindt ge niet dat Amerika beter snel kortemetten met zichzelf maakt, dan nog meer anderen met zich de dood in te jagen?

Get it over with asap - is in dit geval geen slecht motto, vind ik.

StevenNr1 25 juli 2007 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2809502)

Er moeten toch andere manieren zijn dan ze gewoon hun gang laten gaan tot het ze teveel wordt... massaal verzet in eigen rangen en vanuit de rest van de wereld (en dan bedoel ik niet het meelopen in een betoginkje of wat diplomatiek gezeik) ?

StevenNr1 25 juli 2007 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2809467)
Maar 100.000 doden

Een '0' vergeten, en waarschijnlijk komen we er waarschijnlijk zelfs dan nog niet

Basy Lys 25 juli 2007 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2809489)
Moeilijke vraag.

Beschouw het feit dat deze laffe oorlog de Val van Amerika zal versnellen. Dat is een goede zaak voor heel de mensheid.

De 1 miljoen dode Irakis (het zijn er veel meer, als je de vroegtijdige dood en verlaagde levensverwachting van de 3 �* 4 miljoen vluchtelingen meetelt) kunt ge natuurlijk nooit terugbrengen.

Maar liever één grote oorlog die Amerika voorgoed ten onder jaagt, dan 5 kleinere oorlogen die het proces van de ondergang alleen maar laten aanslepen.

Amerika gaat ten onder. De vraag is: hoeveel miljoenen mensen gaat het op een laffe manier met zich mee de dood injagen?

Laten we hopen dat Amerika toch op z'n minst in stijl neergaat. Dat zou dan het enige historisch noemenswaardige feit zijn dat die verschrikkelijk barbaarse natie ooit heeft gepleegd.

Oei, maar dan kunnen de Amerikanen geen water meer gaan zoeken in Darfour? Of toch die projecten niet meer financieren?

Basy Lys 25 juli 2007 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2809573)
Een '0' vergeten, en waarschijnlijk komen we er waarschijnlijk zelfs dan nog niet

De Irakezen maakten onder Saddam meer mensen af dan na Saddam.

Maar het blijft altijd de verantwoordelijkheid van "de andere"? Sinds 1991 de "Amerikaan"?

C2C 25 juli 2007 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2809583)
Oei, maar dan kunnen de Amerikanen geen water meer gaan zoeken in Darfour? Of toch die projecten niet meer financieren?

Zijt ge daar nu weer met uw Darfoer-water? WTF? Mensen hebben toch bizarre fetisjen.

StevenNr1 25 juli 2007 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2809586)
De Irakezen maakten onder Saddam meer mensen af dan na Saddam.

Rekent u de grote oorlog mee?

KrisKras 25 juli 2007 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2809465)
Ik weet niet, lichamen in staat van ontbinding uit ne rivier gaan vissen lijkt mij nu toch niet zo aangenaam

die mannen (begrafenisondernemers) zijn da gewoon he.

Basy Lys 25 juli 2007 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2809592)
Rekent u de grote oorlog mee?

Even the Mother of All Wars.

C2C 25 juli 2007 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2809516)
Er moeten toch andere manieren zijn dan ze gewoon hun gang laten gaan tot het ze teveel wordt... massaal verzet in eigen rangen en vanuit de rest van de wereld (en dan bedoel ik niet het meelopen in een betoginkje of wat diplomatiek gezeik) ?

Mm, ik weet het niet.

Een systeem kan soms zo slecht gebouwd zijn dat het zichzelf automatisch ondergraaft en naar zijn eigen ondergang voortbeweegt.

Als ge daar in intervenieert, kan het zijn dat ge dat proces alleen maar vertraagt.

Maar ik geef toe, dat is heel speculatief.

Hoe is Rome ten ondergegaan? Door de horden barbaren die dat overrompelden? Of gewoon door een autonoom vernietigingsproces, door immanente decadentie? Een proces waardoor het alleen maar leek alsof de barbaren een rol speelden, maar waaronder eigenlijk een geheel autonoom proces van zelf-destructie lag?

Ik denk dat maatschappijen een soort organische reeks stappen doormaken van geboorte, bloei en ondergang. Maar da's niet echt wetenschappelijk te staven. Da's zelfs een beetje Spengleriaans.

Basy Lys 25 juli 2007 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2809590)
Zijt ge daar nu weer met uw Darfoer-water? WTF? Mensen hebben toch bizarre fetisjen.

Indeed. Indeed. En effet. En effet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2807041)
Maar er is juist aangetoond door de Fransen dat er GEEN water in die ondergrond zit, in tegenstelling tot wat de Amerikanen dachten.

Je kan toch lezen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2807090)
[snip]
1. Gachet zegt dat hij sceptisch is over de vondst van de Boston University
2. Gachet zegt dat hij op een andere plaats in Darfoer water gevonden heeft
[snip]
Terloops: ook het project van Gachet wordt door de VS gefinancierd.

En dan was er stilte. Doodse stilte. Een C2C stilte. Zoals in een woestijn waar geen C te bekennen is.

Basy Lys 25 juli 2007 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2809599)
... Hoe is Rome ten ondergegaan? ...

Omdat ze het lood hadden uitgevonden voor dagelijks gebruik?

illwill 25 juli 2007 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2809489)
Moeilijke vraag.

En wanneer gaat dat gebeuren?

illwill 25 juli 2007 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2809502)
In welke zin? Ik weet het, dat denkspoor is niet echt koosjer. Maar vindt ge niet dat Amerika beter snel kortemetten met zichzelf maakt, dan nog meer anderen met zich de dood in te jagen?

Vreemd, Irak had een slechte leiding, toch vind je dat men daar iets had aan mogen doen. Dit omdat er veel doden vallen.
Je vind dat amerika een slechte leiding heeft en je vind het hier wel ok indien er duizenden doden of miljoenen vallen om dus af te zijn van de leiding. Vreemd. Ik vraag mij af waarom je in het ene kamp onschuldige doden onaanvaardbaar vind en langs de andere kant niet. Je hoopt er toch op. Je hebt blijkbaar meer gemeen met de man die je haat dan je denkt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be