![]() |
11-juli vieringen 2007
http://www.ovv.be/page.php?ID=1943
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=491F87LV In het Nieuwsblad-on-line - regionaal nieuws Oostende - lees ik vandaag dat tjeef Veulemans verontwaardigd was over een speech gegeven in het Kursaal op 11 juli door L. De Ridder van het Daensfonds. Hierboven link naar de volledige tekst van de speech (prachtig!!) + link naar het artikel in het Nieuwsblad. Uw reactie? |
Citaat:
|
In een artikel van Het Laatste Nieuws van vandaag (regio Oostende) lees ik dat het 11-juli comité van Oostende volgend jaar geen subsidies meer krijgt en de Stad zelf de 11-juli feesten zal inrichten precies omwille van die omstreden speech! Het belooft! Zoals op veel plaatsen, worden het verwaterde 11-juli vieringen. Hopelijk richt het Vlaams Belang dan ook iets in dat aan de ribben houdt. (Nancy Bourgignon, SP-A en Hilde Veulemans CD&V hebben hiervoor het vuurtje aangestoken).
|
Citaat:
Eén uitschuiver: over de moorden van Vanthemsche had men beter gezwegen, dat is idd een gruwelijk feit en mag door geen enkele politieke strekking gebruikt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tjien tjien,
In Kortrijk gaat het CD&V stadsbestuur net in zee met de VVB en het VB voor het 11-juli plechtigheid. |
Citaat:
De oorzaken zijn nochtans simpel: - Het veel te softe onderwijs en veel te weinig aandacht voor orde en dicipline bij jongeren. - Veel te weinig orde en veiligheid op straat. - De multiculturele en multiraciale samenleving die niet werkt en die steevast leidt tot zinloos geweld van de twee kanten. Dus opdoeken ! |
Citaat:
De oorzaken zijn nochtans simpel: - Het veel te softe onderwijs en veel te weinig aandacht voor orde en dicipline bij jongeren. - Veel te weinig orde en veiligheid op straat. - De multiculturele en multiraciale samenleving die niet werkt en die steevast leidt tot zinloos geweld van de twee kanten. Dus opdoeken ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Had reeds iets over het voorval gelezen maar nog niet de tekst van de speech zelf...
Je leest hier dus wat je bij veel, wellicht de meeste mensen, als reactie hoort wanneer deze punten worden aangehaald, alleen zorgt onze gemanipuleerde media voor gemanipuleerd "nieuws" waarbij ze de mensen willen leren wat ze moeten en mogen denken! Meer en meer mag men zich afvragen of men hier wel degelijk in een "democratisch" land leeft waar de burgers niet alleen "vrij" zijn maar ook vrij in hun denken en meningen! Het gaat de laatste jaren van kwaad naar erger! Hoe komen bvb die zogezegde "opinipeilingen" over alles en nog wat eigenlijk tot stand? Ik ben niet meer van de "jongste" maar ik herinner me niet daar ooit aan mee gedaan te hebben, tenzij de laatste jaren via het internet en zo. Steevast ben ik verwonderd over wat "de mensen" zogezegd denken over onderwerpen zoals het koningshuis, het bijeenhouden van België enz enz Of neemt men een aantal "steekproeven" en komt men enkel op de proppen met wat in het kraam past en wat sommigen wilden "bewijzen"? Er staan ons nog rumoerige jaren te wachten... |
Citaat:
|
Citaat:
Zei een vuurrode schepen.....'t zal een mooie neutrale, ongetinte, organisatie worden.:? |
Citaat:
|
Net zoals de Yzerbedevaart van weleer zijn de 11-juli vieringen ferm aan het verwateren vooral door toedoen van sommige politiekers, verraders van het flamingantisme. Veel van die politiekers kregen hun postje echter nadat ze in hun beginjaren met de leeuwevlag stonden te zwaaien maar eens aan de top keren ze hun kar. Ik denk vooral aan die uit de ex-Volksunie en bepaalde tjeven. Nu wij langzaam naar Vlaamse onafhankelijkheid gaan is er precies paniek uitgebroken en met de hulp van de laffe pers zouden wij nu terug meer "belgisch" moeten gaan denken maar dat zal niet lukken! Het federaal België is een wangedrocht en werkt niet naar behoren. En betalen voor een 55-tal ministers is de burger beu. Een totale scheiding met minnelijke schikking tussen Vlaanderen, Brussel en Wallonië, liefst zo vlug mogelijk, is de wens van meer en meer Vlamingen en dan wordt 11 juli een echt feest, en zal de Vlaamse Leeuw (niet de poes zoals die onnozelaars in Antwerpen zongen) weer klauwen.
|
Mooie en sterke speech, eentje om in te kaderen en bij te houden.
Over Vlaams en Waals gesproken, stond ik van´t weekend nog ´s met een Waalse klant van me te praten. Hij zei me dat hij uit Belgique was gevlucht voor het klimaat en voor het politiek klimaat. Hij verstaat niet dat ze zo´n duidelijk verschillende culturen als de Vlaamse en de Waalse bij elkaar hebben kunnen zetten. Hij was zeer duidelijk over zijn standpunt. In Belziek is er geens belgische identiteit, maar er is een Waalse en een Vlaamse. Bij deze groeten |
Citaat:
Knack januari 2006, dossier over de moorden van 2005. (De effectieve moorden, niet al de andere shit zoals slagen en verwondignen met de dood tot gevolg.) Meer dan de helft waren familiedrama's, vrienden die elkaar de kop insloegen om een vrouw en dergelijke zaken. 'k peis wel dat het enkel ging om de zaken mét veroordeling. Dus die kritiek heb je al. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be