![]() |
Marc Platel: Laat ze maar doen...
... en in mijn ogen heeft hij gelijk.
Eventjes uitleggen: Ik heb net de wekelijkse column van Marc Platel gelezen in de gazet "voor de mensen met een goed hart en een slecht karakter". Voor de rechtsen onder ons leuke lectuur, voor de linkies een rioolkrant. (Voor diegenen die het nu nog niet weten "'t Pallieterke" Waarover gaat het? Zijn idee om uit die moeilijke regeringsonderhandelingen te komen is om van Vlaamse kant geen eisen te stellen, maar integendeel al hetgeen Vlaanderen reeds heeft vast te vriezen. Ik ga nu niet heel dat artikel overtypen maar enkele paragrafen: "... geen Vlaamse communautaire eisen wil zeggen dat er bv ook geen extra centen voor het naar verluid zo goed als failliete Bruxelles op tafel komen, dat de Belgische regering het eens moet worden over een voor iedereen aanvaardbare van het Belgische electorale landschap en dus ook BHV zodat nieuwe federale verkiezingen mogelijk zouden zijn, dat de nieuwe BElgische regering boetes betaald voor elke overtreding van de Brusselse normen,... "Aan Vlaamse kant intussen (voorlopig) geen zorgen over inschrijvingsrechten op Vlaams grondgebied bij Bruxelles, géén extra faciliteiten, geen nieuw prijskaartje voor een stad die toch niet onze hoofdstad wil zijn, geen Vlaamse bevoegdheden rtours a la Belgique, Vlaanderen houdt zijn huidig Nederlandstalige gebied ongeschonden in eigen handen..." Lees het volledig artikel en ergens heeft hij gelijk. Laten we hen maar doen. Laat ze nog 2 jaar (misschien 3 jaar als ze opnieuw de grondwet aanpassen ), verder prusten... Vlaanderen verrechtst en daar valt nu eenmaal niets aan te doen. De rooien en de groenen :commie: met hun "wie hebben altijd gelijk" mentaliteit, de "alles kan niets moet" hebben sinds 68 hun ding kunnen doen. 40 jaar is mooi om af te sluiten en nu 40 jaar naar rechts op te schuiven.... Binnen 2 jaar z�*l er een Forzia Flandria bestaan, daar ben ik zeker van (of het is onze verdomde plicht). Een Vlaamse bundeling onder welk vorm dan ook. De volgende verkiezing is de eerste waar ik écht naar uit kijk! (en nu gaan ze inééns de oproepplicht afschaffen, vuile bedriegers). Ik ga me zelfs spontaan aanbieden als voorzitter van een stembureau... Sorry voor het gezever, het zij zo :Angry2: |
Ze mogen echt eens een webdesigner onder de arm nemen. Best wel beschamende layout.
OT: Platel is wel voorstander om Brussel als eigen gewest te blijven aanschouwen, zoveel noten op zijn zang moet hij ook weer niet hebben. |
Denkt Platel nu dat Het Weverke en Le Terminator niet die zwaktes van Brussel en Wallonië zouden kennen, en diskreet daar af en toe naar verwijzen tijdens de besprekingen?
Daar zijn maar twee dingen die de Milket-tang en cententeller Reinders over de streep kunnen trekken: ministerportefeuilles en geld voor hun regio. Hoe meer zij bleiren over bhv en anti-staatshervorming, hoe groter zij denken dat hun prijs zal kunnen zijn - ze zijn toch niet zot zeker. Maar de Vlaamse kant van de onderhandelingstafel heeft voor de eerste keer in de geschiedenis een andere agenda. |
Marc Platel woont al jaren Kraainem. Hij werkte al op de studiedienst van de VU voor er iemand van het Weverke hoorde.
Onderschat die man niet. |
Citaat:
|
In zekere zin is dat dus kiezen voor de strategie van de verzieking.
Bon, maar dat kunnen Leterme en zeker Dewever niet maken naar hun achterban toe. Op lange termijn zitten de Franstaligen dan wel met een probleem, maar naar de buitenwereld komt het wel over dat bvb inzake BHV de Vlamingen bakzeil gehaald hebben. Op korte termijn althans. |
Citaat:
Het kartel plooit zoals alle Vlaamse onderhandelaars altijd gedaan hebben voor de machtsdeelname,altijd ten koste van de Vlaamse zaak. Ook deze keer weer. 2009 ziet er echter véélbelovend uit! |
Citaat:
Ik zal het artikel morgen eens lezen bij mijn oma. (die heeft het Pallieterke) |
Citaat:
(Uw onderschrift : die zou van mij nogal een sigaar smoren.....) |
Citaat:
|
Is het palieterke een seksboekje? Ik heb het bij mijn vader gelezen, mijn oma, mijn schoonvader...:lol:
|
Citaat:
Persoonlijk ken ik enkel mensen boven de 50 die hierop geabonneerd zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
open je ogen , ben zelf een stuk onder de 50 en ben abonnee , net zoals vele vrienden van me |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als t u kan teleurstellen ... ben geabonneerd sinds mijn 26 ... is gewoon noodzakelijk om sommige dingen te weten te komen die je in andere media niet leest (hoewel het nu stillaan betert met sommige internetinitiatieven) |
Citaat:
|
@burns / Anna List
Ik heb geen probleem met 't Pallieterke. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be