Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gesprekje met de Minister van Wonen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92779)

eno2 26 juli 2007 10:32

Gesprekje met de Minister van Wonen

Gesprekje met de Minister van Wonen

Eno2:

Hulp, meneer de Minister, ik ben dakloos.

De Minister van Wonen:

Awel, zeer goed.
We zullen je een proefcontract geven van twee jaar op een sociale woning. zodat we je er op ieder moment weer uit kunnen gooien, smeerpoes.

Maar ga nu eerst maar vijf jaar op de wachtlijsten staan, zoals iedereen.

En, tussen haakjes:
volg eerst maar eens een verplichte cursus Nederlands.
Want volgens mij spreek jij absoluut geen verstaanbaar Nederlands...

Eno2:

Dank U, meneer de Minister.

Mijn excuses.

Het zal wel aan mij liggen.
Of aan de vraagstelling.

Chipie 26 juli 2007 11:12

Dat is geen onverstandige minister...

Wie zou dat zijn? ;-)

eno2 26 juli 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2811777)

Wie zou dat zijn? ;-)

Spreekt U wel Nederlands?

Bierke 26 juli 2007 11:13

ik wist niet dat we een "minister van wonen" hebben, ik dacht altijd dat er een minister van huisvesting was, weer wat bijgeleerd sie, bedankt eno2

eno2 26 juli 2007 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2811781)
ik wist niet dat we een "minister van wonen" hebben, ik dacht altijd dat er een minister van huisvesting was, weer wat bijgeleerd sie, bedankt eno2

Huisvesting, is dat geen veel te groot woord voor die minister?
Allez, vanuit de daklozen en de wachtlijsters gezien, hé.
Maar allez, we krijgen gratis cursus Nederlands, zodat we zulke lange moeilijke woorden probleemloos kunnen uitspreken na een jaar of zeven.

eno2 26 juli 2007 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2811777)

Wie zou dat zijn? ;-)

Wie zou het geweest zijn?
Wie zal het zijn?
Wie zal er eens werkelijk aan huisvesting gaan doen?

eno2 26 juli 2007 11:19

Citaat:

Ach, mijn stukje, dat is fictie.
Die huisvesting is ook fictie...

Bierke 26 juli 2007 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2811794)

Het ministerie is ook fictie , maar hou dat effe voor jezelf ;)

eno2 27 juli 2007 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2811797)
Het ministerie is ook fictie , maar hou dat effe voor jezelf ;)

Straks wordt de ene dure fictie door de andere dure fictie vervangen.

Bierke 27 juli 2007 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2813976)
Straks wordt de ene dure fictie door de andere dure fictie vervangen.

.. en dan wordt je wakker in de realiteit .. auw

maddox 27 juli 2007 09:59

Praktijk ervaring met de sociale huisvesting.

Een Nederlandse vrijgezelle jongedame, met universitaire opleiding- Belgische universiteit , de VUB, vraagt een sociale woning in Vilvoorde en wijde omgeving aan , omdat ze geen werk vind in haar gekozen opleidingsrichting.

Ze is even allochtoon als enige andere 2de generatie inwijkeling.
Ze kan even goed Nederlands, Frans, Duits en Engels als de best geëduceerde "autochtoon"

Maar toch krijgt zowat elke categorie van aanvrager voorrang.
Uitgezonderd de goed geschoolde autochtone vrijgezel.

eno2 27 juli 2007 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2814019)
.. en dan wordt je wakker in de realiteit .. auw

Wat doet je denken dat ik niet wakker ben?
Ik kom al 25 jaar technisch in aanmerking voor het betrekken van een droomwoning van het ministerie van huisvestfictie (dat is ook niet moeilijk bij de huidige toegangsinkomens van 28.OOO Euro per maand) en ik ben er totnogtoe steeds in geslaagd deze nachtmerrie succesvol te ontlopen.

Ik mag er trouwens niet van dromen die heerlijke sociale mix, die het ministerie van huisvestfictie voor ogen staat, naar de knoppen te helpen door mijn deelneming als laagstvervangingsinkomentrekker.

Ik wil tenslotte toch als verantwoordelijke burger, de gezonde financiële structuur van de Maatschappijen voor Fictionele Sociale Huisvesting niet in gevaar brengen.

eno2 27 juli 2007 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2814054)

Een Nederlandse vrijgezelle jongedame, met universitaire opleiding- Belgische universiteit , de VUB, vraagt een sociale woning in Vilvoorde en wijde omgeving aan , omdat ze geen werk vind in haar gekozen opleidingsrichting.

Ze kan even goed Nederlands, Frans, Duits en Engels als de best geëduceerde "autochtoon"

Is ze nog vrij?

guerin 27 juli 2007 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2814068)
Is ze nog vrij?

Neje,in een record tijd van ong 7 min is ze gehuwd...:painting:

eno2 27 juli 2007 10:44

Citaat:

de huidige toegangsinkomens van 28.OOO Euro per maand
Moet Tweeduizend achthonderd Euro zijn.

Percalion 27 juli 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2811794)

Misschien moet jij eens stoppen met zagen en aanspraken te maken op alles en iedereen. Dat zou al een stuk sympathieker overkomen.

eno2 28 juli 2007 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2814499)
Misschien moet jij eens stoppen met zagen en aanspraken te maken op alles en iedereen. Dat zou al een stuk sympathieker overkomen.

Tiens, ik dacht sympathiek over te komen met een stukje fictie...

Het wordt tijd dat we ons landje in de vaart van de ons omringende beschaafde naties hijsen met een sociale woningbouwpolitiek die niet 5% van het aantal huurwoningen bedraagt, zoals nu, maar 15%, zodat de dringendste woonnoden kunnen opgevangen worden.

Er moet ook een kwotum ingevoerd worden per gemeente. Het mag niet meer bestaan dat sommige gemeenten over geen enkele (betaalbare) huisvestingsmogelijkheden beschikken.

De Vlaming verdient die meer dan dringende en hoogst noodzakelijke kwaliteitsverhoging van zijn sociale woning-politiek.

De lat moet niet persé tegen de grond aan gelegd worden, en daar blijven liggen, zoals jij schijnt te suggereren. .¨

Of wou je alleen een persoonlijk aanvalletje plaatsten op een van de vele slachtoffers van een hallucinant tekortschietende sociale woningbouw- politiek??

De nieuwe verordening waarbij sociale woninghuurders een proefcontract door de strot geduwd wordt wordt van twee jaar, waarbij ze er op elk moment zonder verhaal kunnen uitgezet worden, is hoogst discriminered en maakt van hen zonder meer
tweederangshuurders met tweederangsrechten ten opzichte van de privé-huurcontracten. Daar kan je wel juridisch verhaal uitoefenen tegen willekeurige uitzettingen.

Maar ik vrees dat deze non-fictie bij jou ook niet sympathiek zal overkomen...

Boehoehoehoe...

.

Raven 28 juli 2007 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2814054)

Dat kan ik be-amen. Een Vlaamse oorsprong speelt alleen in je nadeel in de gesubsidieerde woon/studeer/werk sektor.

Maar ook sociale aspecten liggen aan de basis hoor. Die hooggeschoolde autochtone vrijgezel heeft nog altijd meer dan iemand van allochtone afkomst. Die hebben immers de luxe om officieel aan te duiden over "niets" te beschikken. Terwijl die autochtoon nog altijd ouders heeft, al vakantiewerk heeft gedaan, enz. enz.

Eno2 mag dan wel problemen hebben een woonst te vinden langs officiele kanalen, met de lange wachtrijen en alle administratieve rondslomp die erbij komt, hij is niet degene die het het meest nodig heeft en moet dus .... wachten & anderen voorlaten.

Raven 28 juli 2007 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2815631)
Tiens, ik dacht sympathiek over te komen met een stukje fictie...

Het wordt tijd dat we ons landje in de vaart van de ons omringende beschaafde naties hijsen met een sociale woningbouwpolitiek die niet 5% van het aantal huurwoningen bedraagt, zoals nu, maar 15%, zodat de dringendste woonnoden kunnen opgevangen worden.
.

Met dat verschil dat Duitsland, Frankrijk en zelfs Nederland over nog grote niet-verkavelde gebieden beschikken.

Vlaanderen heeft dat ook nog wel op sommige plaatsen, ik denk dan aan Heverlee of Temse (gezien de ecomische kracht van dit kleine land, schieten daar net bedrijven als paddenstoelen uit de grond), maar uiteindelijk staat dit land relatief gezien, erg vol. Tenzij we de laatste groene plekjes gaan opbreken natuurlijk. Maar als koploper in Europa betreffende semi-toxische lucht, zou dat niet een gewenste politiek zijn.

eno2 6 augustus 2007 11:08

Citaat:

Pech voor jou. Twee dagen na deze posting noemt de nieuwslezer op Radio 1 Mario Keulen (hier het corpus delicti) "Minister van WONEN".

Ziezo. Nu weet je dat we een minister van Wonen hebben. Of tenminste iets dat zo heet, zonder verder veel inhoudelijke inhoud.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be