Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
(Bericht 2824477)
Ik merk dat er hier een aantal sujetten rondloopt wier enige bijdrage aan discussies erin bestaat om op te roepen tot het boycotten van de discussie in kwestie omdat de stijl ervan hen niet aanstaat.
Dat soort commentaar is zeer enerverend en stoort zij die wel serieus discussiëren. Daarom de vraag aan de moderatie om dit soort "meta-commentaar" te bannen.
Wie de stijl van een discussie niet apprecieert moet maar niet deelnemen. Gelieve de discussie dan gewoon te negeren, in plaats van ze te overspoelen met zinloze commentaar.
|
Ook 'meta-commentaar' is belangrijk in het tot stand brengen van 'communicatie' tussen verschillende 'subjectieve waarnemingen, zenuwbanen, hersencellen, denkbeelden, geheugens, uitingen van deszelfs denkbeelden en denkbeeldige ziekten, emoties, dromen, verzuchtingen, grappen en grollen, gedichten, aanzetten tot romans, synopsissen voor scenario's, songteksten, ... '.
'Spam' is een uitermate interessant onderzoeksobject, in tegenstelling tot wat sommige wetenschappelijk geschoolde geesten, op basis van een definitie die 'discussie' tot een
stijlkwestie herleidt, blijkbaar menen te mogen veronderstellen.
Ik vrees dat in bovenstaande tekst wordt opgeroepen tot CENSUUR, waarbij ik vermoed dat de schrijver ervan totaal voorbijgegaan is aan de achterliggende denkbeelden, psychische toestanden, motiveringen en objectieven die tot dergelijke 'literaire' of 'anti-literaire' productie (verkeerdelijk 'spam', 'schelden', 'obsceniteit', ... genoemd) leiden.
Ik roep de moderatoren dan ook op, om in naam van de communicatiewetenschappen en de culturele anthropologie, niet overhaast over te gaan tot een ingreep die zou leiden tot een verminderde productie van de onderzoeksobjecten die sociaal psychologen, communicatiewetenschappers, cultureel anthropologen, politicologen, kunstenaars, ... voor hun EIGEN ARBEID zo goed kunnen gebruiken bij het verder verkennen en beschrijven van hun respectieve onderzoeksdomeinen.
Ik dank u hartelijk voor uw begrip,
hoogachtend,
djimi