![]() |
CD&V-druk op Leterme
Citaat:
Het wordt met de dag moeilijker te geloven dat België het jaar 2010 nog haalt. |
Eindelijk nog eens een jongerenvoorzitter die gesnapt heeft wat zijn taak is. :thumbsup:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ofwel geen staatshervorming (en laat de boel dan maar exploderen), ofwel een zeer verregaande. |
Citaat:
|
Dit is trouwens het interview in kwestie:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=VC1FI871 Citaat:
|
Citaat:
Dit is gewoon trekken aan een dood paard. Laat alsjeblieft even de Munt de Stomme van Portici opvoeren, dan zijn we d'r vanaf. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Afwachten wat het uiteindelijke resultaat gaat zijn, dan maar. |
waarom is er in Belgie geen rebel die deftige muziek kan maken en ook zoiets
http://www.youtube.com/watch?v=_lbZ2...elated&search= Waarom moeten al de Vlaamse "rockers" zo schaapachtig de zolen van het regime likken? pfff |
Met welk postje gaan ze die De Brabandere zijn mond snoeren..... ?
|
Citaat:
Hier wil ik je best gelijk geven. Maar vergeet niet dat de druk van de ACW(ACV) vleugel binnen de CD&V (om nog maar te zwijgen over de CD&V jongeren) zooo groot is, dat die er alles aan doen om Belgiekse laten te bestaan. Als de dood zijn ze voor hun Walen. Vandaar ook dat Leterme zo terughoudend is en niet resoluut de Vlaamse kaart trekt. Ik hebben dan ook mijn grootste twijfels !! Tijd brengt raad! |
Als het bovendien een mini-hervormingetje wordt, hoe gaat NV-A dat door zijn congres krijgen ? Zonder NV-A heeft men ,dacht ik, 1 stem op overschot.
|
Citaat:
|
Citaat:
ACW is heel sterk in CD&V maar er is nu ook NVA en niet te vergeten, de werkgeversvleugel heeft stilaan vlaamse reflexen omdat de administratie hopeloos ingewikkeld is geworden. Herinner u dat enige tijd geleden UNIZO een rondvraag deed rond een onafhankelijk vlaanderen en dat Van Eetvelde plots, tot zijn eigen verbazing, moest vaststellen dat 70% pro was. Misschien is Yves wel bezig met een scenario:" we hebben alles geprobeerd, 2 maanden onderhandelingen, niets, laat ons maar scheiden..." |
dat beloofd:
bron: de standaard: Communautaire drukJong CD&V vindt de formateursnota compleet ontoereikend op het vlak van staatshervorming. Denkt u dat er onder oranje-blauw een verregaande staatshervorming zal komen? Nee86,75% Ja13,25% [Aantal stemmen : 717] |
Citaat:
Indien leterme premier kan worden zullen CD&V jongeren, Van Rompuy en andere figuren hiermee genoegen moeten nemen.... |
Citaat:
|
Citaat:
Daarin volg ik je kompleet : na de vorming van de federale regering met Leterme als premier , gaan veel cd&v kiezers (revolteren), om nog maar te zwijgen van de NVA stemmer. Want van én ding ben je toch ook overtuigd (hoop ik) : indien Leterme premier wordt, zal dat weer zwaar ten koste van Vlaanderen gaan. En mijn gok blijft overeind : voor mij zal straks Leterme I opstaan (ondanks Cd&V jongeren, Van Rompuy figuren, Unizo, de Vlaamse kiezer........... maar dankzij ACW/ACV, figuren als Martens en Eyskens, het cordon sanitair, het hof en andere duistere machten die Belgiekse tegen wil en dank in stand houden) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be