![]() |
Ook de VLD gemoederen blijven verhitten.
Dehaene is niet de enige die zijn kar aan het draaien is. Ook logebroeders De Gucht en Dewael keren hun kar.
Citaat:
|
dubbel
|
Citaat:
|
Maak jezelf niets wijs.
Ze weten allemaal dat Belgique aan een zijden draadje hangt als de Franstaligen 'non' blijven zeggen en proberen het te redden door de Franstaligen het financiële mes op de keel te zetten. |
Ik ben er zeker van dat een grote meerderheid van Vlaamse politici in zichzelf denkt van "wat zou het toch eenvoudig zijn zònder die Franstaligen". In dat opzicht is zo'n regeringsvorming een uitstekende kweekvijver voor "flaminganten". ;)
Maar in praktijk blijkt dat dezelfde politici nog steeds "Belgisch" blijven denken. Kost wat kost moet een compromis gevonden worden omdat dit onland moet blijven bestaan. Waarom toch? Is het einde van Belgie dan zo'n drama? Ik zou de Franstaligen voor een eenvoudige keuze zetten: Ofwel gaan ze akkoord met een verregaande staatshervorming (zonder compensaties!) ofwel is het GEDAAN, FINI met België. We zullen eens zien... Persoonlijk hoop ik natuurlijk dat ze 'neen' blijven zeggen. Kunnen we dit artificieel gedrocht van een staat eindelijk naar de geschiedenisboeken verwijzen. |
Citaat:
Ik zou volgende minimumeisen stellen als voorwaarde om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten: - onmiddellijke afschaffing van het Brussels "gewest" - onmiddellijke toepassing van art 35 waardoor alle restbevoegdheden bij Vlaanderen en Wallonië komen te liggen - onmiddellijk invoering van een evenredige vertegenwoordiging N/F in de federale regering - onmiddellijke afschaffing van ondemocratische instrumenten als de bijzondere meerderheden en de alarmbel - onmiddellijke afschaffing van alle faciliteiten over heel België - onmiddellijke invoering van het bindend referendum op volksinitiatief in heel België en op alle niveau's Op éen van deze punten niet (helemaal) akkoord? Geen Belgische regering meer dan. Wel akkoord, dan kan nu gesproken worden over een regeerakkoord op onze voorwaarden. |
Citaat:
|
1) Franstaligen zeggen "non" tegen staatshervorming:
stap 1: geldkranen dicht voor grootstedenbeleid en nog enkele andere zaken. Stap 2: Franstaligen zeggen "non", willen uiteraard wel federaal geld, Vlamingen zeggen "neen", wij krijgen geen staatshervorming, ewel gellie geen geld. Das duidelijk = regeringscrisis..... Stap 3: Franstaligen verharden in halstarigheid: "c'est clairement non!", ewel das goed zeggen de vlamingen, hopla we gebruiken eindelijk eens onze meerderheid, we draaien die geldkraan dicht, de onderhandelingen worden opgeschort...en geven de taak over aan het vlaamse parlement....! Wat dan het gevolg is ......... valt uiteraard niet al te moeilijk te raden! "Vliegt de blauwvoet? storm op zee!" (en ik peis dat het eindelijk zover is...) |
Ik mis Patriot! in deze draad. :twisted:
|
Dat de gewesten en gemeenschappen hun problemen zelf oplossen en van het Belgische geld afblijven. Een staatshervorming hoeft er niet te komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik begrijp dat er voor jou geen staatshervorming 'hoeft' te komen zodat er van 'het geld van Belgique' moet afgebleven worden. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be