![]() |
Franstalige politieke fora.
Kan iemand mij interessante franstalige fora tippen?
Ik ben eens benieuwd om de meningen te kennen van de doorsnee Waal of Brusselaar. De kranten geven enkel éen kant weer en ik wou ook eens kennismaken met de andere kant. Dank bij voorbaat. |
Alleszins Voxlatina niet!
|
|
|
Ikzelf heb mij geregistreerd op http://www.forum-politique.org
http://www.forum-politique.org/phpBB...ic.php?t=56789 Wel nauwelijks antwoord gekregen, misschien moeten jullie maar andere Franstalige fora eens vragen of Frankrijk Wallonie wil of niet? :) |
Citaat:
Het zijn vooral experts in de relatie Vlamingen-Nederlanders. Ze spreken zelf geen half woord Nederlands, maar ze "weten" wel dat Vlamingen zich in Nederland niet verstaanbaar kunnen maken en moeten communiceren in het Engels 8O Ook zouden Nederlanders niks van Vlaanderen moeten hebben. Enzovoort en zo verder... Vlaanderen, de geïsoleerde en in zichzelf gekeerde staat vol racisten waarvan alle Europeanen niks van moeten hebben. Zo verkondigen ze het graag, onze allerbeste landgenoten. Best wel zielig hoe ze hun wensen als 'realiteit' verkopen en het nog menen ook. ps: en de collaboratie komt natuurlijk ook om de 5 berichten terug. Als je Franstalige fora leest, dan lijken de Vlamingen wel stuk voor stuk Duivels en onmensen van de ergste soort. Maar separatisme willen ze niet hé, ah neen. Vlamingen diaboliseren maar wel de geldstromen laten vloeien. Enkel ons geld is goed. Elke Vlaming met een beetje zelfrespect k�*n dit toch niet aanvaarden!? |
Aan zichzelf denken ze de wereld te kennen zou mijn vader zeggen.
|
Citaat:
De minderheidstalen in Frankrijk zijn volgens hen "barbaarse anti-Franse elementen" die moeten plaats ruimen voor het "beschaafde Frans", de eerste taal en ook de enige geijkte taal ter wereld. :roll: Als men dan hen beschuldigd van imperialisme en opgedrongen verfransing worden die minderheidstalen beschouwd als de verscheidenheid binnen het eenTALIG Franse FrankRIJK. Citaat:
Zo kan men zeer moeilijk het onderscheid maken tussen het Duits en het "Vlaams" om nog eens op dat te wijzen. |
wat mij opvalt als ik bij Jean-met-de-pet zit in Wallonië (laatst nog in een klein Henegouws dorpje) is die enorme (bijna overdreven) vriendelijkheid tegenover ons. Kameraadschappelijk, zeggen datVlamingen en Walen allemaal hetzelfde zijn, altijd goed overeenkwamen enz... Soms denk ik dat Jean-met-de-pet écht bang is dat Vlamingen willen afscheuren en daarom met opzet overvriendelijk zijn, uit angst om ons te verliezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het wel interessant dat je dat wil doen. Maar of een forum als politics de meningen van de doorsnee Vlaming belicht, zou ik toch durven contesteren. |
Citaat:
Dit was m'n eerste post Citaat:
En dan mijn antwoord: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat is niet iedereen gegeven. |
Citaat:
|
benieuwd wat er zou gebeuren als je het Vlaams Belang verdedigt, of zo een VB-avatar gebruikt:vlaamsbl:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nos membres ont posté un total de 35271 messages Nous avons 106 membres enregistrés |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be