![]() |
Joëlle Milquet kent 'NMBS' niet
Daarnet weer een heerlijk stukje politiek nieuws op de VRT. Aan de poort van Hertoginnedal werd cdh-voorzitster Joëlle Milquet geïnterviewd. Helaas voor haar, door Vlaamse tv-ploegen. In een extreem gebrekkig Nederlands, met het nodige gestotter, wilde Milquet duidelijk maken dat ze tegen de splitsing van de NMBS is. Helaas wist ze niet dan SNCB in het Nederlands 'NMBS' is. Een Vlaamse journalist moest het haar voorzeggen.
Dit schijnbaar onnozel en grappig fait-divers staat symbool voor de absolute non-interesse van Franstalige politici voor Vlaanderen en onze taal. Als zelfs een partijvoorzitster die al j�*�*ren in de politiek meedraait niet eens weet dat SNCB in het Nederlands NMBS is, dan breekt mijn klomp. Hoe dùrven de Franstaligen de Vlamingen beschuldigen van een 'repli sur soi', terwijl ze zichzelf opsluiten in hun Francophonie en niet geïnteresseerd zijn in wat daarbuiten gebeurt?! |
Aan de andere kant... ken jij alle franse afkortingen van organisaties en instellingen?
|
Citaat:
Aan de andere kant : In dit specifieke geval, en onder de huidige toch wel heel gewichtige omstandigheden kan het me eigenlijk geen lor schelen of Joëlleke de NMBS kent of niet. Wat mij meer interesseert is inhoeverre ze zal meegaan in de onderhandelingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met CDH waarschijnlijk. En dus met voorzitster Joëlle Milquet als minister toch? Dan moet ze toch goed Nederlands kunnen? En dan heb ik het niet over die NMBS, maar gewoon over haar Nederlands in het algemeen. |
Tegen de tijd dat je als minister in België Nederlands moet kunnen, is de hereniging van de Nederlanden een feit en hebben de Franstaligen het Nederlands als overkoepelende rijkstaal aanvaard.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij zou wel eens het omgekeerde kunnen oogsten van wat hij zaait. |
Citaat:
Ik vind dat ook schandalig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat een voorzitter van een franstalige regeringspartij dat niet weet, toont haarscherp het culturele autisme aan waarin onze zuidelijke medelanders leven. Het zijn de meertalige en op de wereld gerichte Vlamingen die België al die tijd op hun eentje overeind gehouden hebben. Daar blijkt nu een eind aan te komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be