![]() |
Urgentiearts begrijpt geen Nederlands
Koren op de molen in Hertoginnedal
Citaat:
|
Gaarne nog een paar van dit soort incidenten, des te eerder gaat het mes over te Taalgrens!
Uiteraard zonder slachtoffers! |
Citaat:
|
Je krijgt er een slecht gevoel bij.
"A bruxelles, tout va bien, et dans la périphérie, ça ne va pas", het discours van Maingain.:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou al 95 pct van de problemen oplossen. Maar dat is inderdaad des duivels voor Belgicisten. Tant pis dat er al eens een Pajot doodvalt of langs de kant blijft liggen omdat de Waalse urgentiedienst er niets van verstaan heeft. Een mooie samenvatting van wat Belgische eenheid betekent, eigenlijk. |
Citaat:
Maar dat we daarover ruzie maken , niet te verwonderen dat de ollanders ons als `domme belge`zien. Tis toch te zot voor woorden zoiets, altij ruzie over welke taal men spreekt. Ben da beu. Wil Belgie een land blijven of een freubelklas worden.:roll: :oops: ???? Kzou zeggen: tis eigelijk een freubelland. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat om een incident in hartje Vlaanderen. Indien je het niet weet: Roosdaal ligt tegen Ninove, dus aan de grens met Oost-Vlaanderen. Wanneer er een pakistaan in Frankrijk door een Franse arts verzorgt wordt, is het dan de fout van die Franse arts dat hij geen Pakistaans kent? Vlaanderen is eentalig Nederlands. Vlamingen hebben het recht op Nederlandstalige ugentieartsen in Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind de reactie van stropkeuh op zich dan ook ietwat kort door de bocht. Een mensenleven is te kostbaar om te zeggen "zeg, het gaat maar over "taal". Als ik morgen in Antwerpen een ongeval heb en er komt een urgentiedienst, dan verwacht ik dat die mensen Nederlands spreken. Zeker in tweetalige gebieden zou het niet mogen om alleen Franstaligen/Nederlandstaligen met urgentiediensten mee te sturen, die mensen moeten in staat zijn om de twee talen op z'n minst te begrijpen. Als het in Jette en Aalst kan, moet het elders ook kunnen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lijkt mij niet al te gezond.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be