Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een president met het hart en de tong op de juiste plaats (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93102)

vavli 7 augustus 2007 16:39

Een president met het hart en de tong op de juiste plaats

printversie
Mail dit naar een vriend!

Lees ook Obscure advocaten die de menselijke ellende uitbuiten ? - 02-08-07 Ana en Angelica, vrij... en ze denken aan de kinderen die achterblijven in de gesloten centra - 31-07-07

7 augustus 2007 09:57 | Leeftijd 28minuten |
"Angelica": President Rafael Correa richt zich in een boodschap tot het Belgische volk

"Volgens Ecuador zijn er geen illegale mensen. Belgen zijn welkom in Ecuador als ze het moeilijk hebben. Ik roep op om een vaderland op te bouwen waar niemand nog moet wegtrekken om een beter leven te zoeken."

Door David Pestieau
"Het is ongelooflijk jammer dat België zich aan dergelijk misbruik schuldig maakt. Als president Chávez, Evo Morales, Fidel Castro, of ik die tot u spreek, een buitenlandse moeder met haar elfjarig dochtertje drie dagen lang zouden opsluiten, dan hadden ze ons uitgemaakt voor dictator en bloeddorstig holenmens... België heeft onze landgenote Ana Cajamara en haar elfjarige dochter Angélica drie maanden lang vastgezet. Wat een barbaarsheid!"

"Ik wil België en het Belgische volk waar ik zo van houd – mijn echtgenote is van daar, mijn kinderen hebben de dubbele nationaliteit en zelf beschouw ik dat land als mijn tweede vaderland – en de minister die zich afvraagt waarom de Ecuadoranen, als ze in België toch zo slecht behandeld worden, toch allemaal hier willen blijven, aan hen allemaal wil ik zeggen dat ik hoop dat er nooit een dag komt dat ze, na al de misbruiken die de natuur heeft moeten ondergaan, zoveel zure regen of een andere natuurramp meemaken die hen verplicht om weg te trekken."

"Maar wat er ook gebeurt, als u, mijn Belgische vrienden, om een of andere reden noodgedwongen uw land moet verlaten, dan kunt u ervan op aan dat u in Ecuador zult verwelkomd worden als broers. Want wij zijn van oordeel dat er geen illegale mensen bestaan, we zullen u dan ook met open armen ontvangen."

President Rafael Correa, San Gabriel, Garchi, Ecuador 4 augustus 2007

circe 7 augustus 2007 16:41

Blijft nog altijd de vraag waarom de Ecuadorianen het dan ginder zonodig willen afbollen? En hier vooral niet wegwillen!

als Mr. President met het hart op de juiste plaats dan ondertussen netjes verdragen wil afsluiten met Iran (wat uiteraard géén Gestapo land is), dan kunnen Angeliqueske en haar mama misschien ineens ingepakt naar ginder verstuurd worden?

Jazeker 7 augustus 2007 16:44

Was er niet iets forumreglementsachtig omtrent copy/paste zonder persoonlijke inbreng?

HAMC 7 augustus 2007 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2837284)
Blijft nog altijd de vraag waarom de Ecuadorianen het dan ginder zonodig willen afbollen? En hier vooral niet wegwillen!

als Mr. President met het hart op de juiste plaats dan ondertussen netjes verdragen wil afsluiten met Iran (wat uiteraard géén Gestapo land is), dan kunnen Angeliqueske en haar mama misschien ineens ingepakt naar ginder verstuurd worden?

Hij zegt het toch, door de zure regen.

circe 7 augustus 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Presidente
mijn echtgenote is van daar, mijn kinderen hebben de dubbele nationaliteit en zelf beschouw ik dat land als mijn tweede vaderland

Dit moet dan zijn dat hun moeder énkel de Belgische nationaliteit heeft behouden (zolang geldt die wet nog niet dat zij ook dubbel mocht zijn), en ik snap evenmin hoe die kinderen aan een dubbel nationaliteit geraakt zijn.

"Voor alle valle voor" zeker? Tegen dat ze ginder moeten gaan lopen? voelt Mr. Presidente daarom nattigheid? dat hij hier eens NIET zou mogen blijven?

guerin 7 augustus 2007 16:56

Een optie om naar te verhuizen in geval dat VB oppermachtig izou worden....Ik ga mij inlichten.

C2C 7 augustus 2007 17:07

De man heeft volkomen gelijk en België is dan ook veroordeeld voor mensenrechtenschendingen. Enfin, dat dit zelfs nog gezegd moet worden zegt al genoeg over dit hypocriete land.

circe 7 augustus 2007 17:10

Wanneer vertrekken jullie? Ik kom jullie uitwaaien!

byebye!

en weet: ECUADOR heet jullie steeds welkom hoor! Onmiddelijk uitkeringen, dop, ziekteverzekering en heel de reutemeteut! Aparte loketjes voor Belgen (sinds madame la presidente belg is) - zal wel in het frans zijn, maar ge gaat nu niet moeilijk doen hé.

C2C 7 augustus 2007 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2837352)
Wanneer vertrekken jullie? Ik kom jullie uitwaaien!

byebye!

Zo werkt dat niet hé loser. Dit is mijn land. Als mijn land door mensen als u schlemiel wordt, dan moet dat veranderen. Wij verhuizen niet, integendeel. Wij verdedigen de waarden van onze cultuur (zoals de mensenrechten, die gij blijkbaar maar een vod papier vindt). Wij zijn niet zo sissie als u.

We keren dus de zaak om: als gij graag in een primitieve, racistische, kleingeestige omgeving wilt leven, dan boeken wij nu meteen een ticket naar Texas voor u.

Want uw manier van denken toont uw fascisme: iedereen die niet meedoet aan het achterlijk maken van de cultuur, die moet maar verwijderd worden. Ge weet dat dat niet werkt. Ge weet dat wij uw zielige nazi-project totaal, voorgoed en onomkeerbaar vernietigd hebben. Ge moet dat leren aanvaarden.

Ciao, jerk.

circe 7 augustus 2007 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2837354)
Zo werkt dat niet hé loser. Dit is mijn land. Als mijn land door mensen als u schlemiel wordt, dan moet dat veranderen. Wij verhuizen niet. Wij verdedigen de waarden van onze cultuur.

Wij zijn niet zo sissie als u.

Djeezes! zijn we nu al tot HEILIG moslimland gepromoveerd? Ik dacht nochtans dat we enkel in het groen stonden aangeduid. Is het al zover dan?
Komt je boeboetje dan ook terug naar zijn "all-arab soil" zoals hij het zo graag in zijn doelstellingen formuleerde?

Wat een geluk dat we nog in Ecuador binnenmogen dan. Blijf jij maar lekker hier met je zure regen en zonder uitkeringen!

C2C 7 augustus 2007 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2837358)
Djeezes! zijn we nu al tot HEILIG moslimland gepromoveerd? Ik dacht nochtans dat we enkel in het groen stonden aangeduid. Is het al zover dan?
Komt je boeboetje dan ook terug naar zijn "all-arab soil" zoals hij het zo graag in zijn doelstellingen formuleerde?

Wat een geluk dat we nog in Ecuador binnenmogen dan. Blijf jij maar lekker hier met je zure regen en zonder uitkeringen!

En what the fawkk heeft de fkking Islam hier nu weer mee te maken? Get a grip, monkey. You've clearly lost it.

circe 7 augustus 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2837364)
En what the fawkk heeft de fkking Islam hier nu weer mee te maken? Get a grip, monkey. You've clearly lost it.

definitely een 214!

C2C 7 augustus 2007 17:18

Circe, gij lijdt echt aan achtervolgingswaanzin. Wanneer ik morgen begonia's plant in mijnen hof, ziet gij daar een Islamietisch complot achter.

Echt, doe er iets aan man, het is echt op het randje hoor, trust me.

Andro 7 augustus 2007 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2837287)
Was er niet iets forumreglementsachtig omtrent copy/paste zonder persoonlijke inbreng?

Dat kan je beter aan jan hyoens vragen, die weet daar namelijk alles van.

Desiderius 7 augustus 2007 18:06

Señor Correa,

Met dank voor de uitnodiging als ik het ooit eens nodig mocht hebben om dit land te moeten verlaten, maar de linkse negorijen waarvan u en uw spitsbroeders (Chaves, Morales en Castro) de plak zwaaien prijken onderaan mijn lijstje van geprefereerde vluchtoorden.

Als president van een land waarvan de eigen ingezetenen het blijkbaar zo goed leven vinden dat ze er op de vlucht gaan, vind ik trouwens dat u niet al te hoog van de toren te blazen heeft. Meer nog, ik voel me absoluut niet vereerd dat u loopt te snoeven met die dubbele nationaliteit van uw kinderen en dat waanbeeld van een tweede vaderland. What the fuck did you ever do or mean for this country ?

So thanks, but no thanks, señor presidente. U zal binnen niet al te lange tijd uw eigen landgenote zelf -op eigen kosten dus- verder mogen bepamperen en troostende woordjes toefluisteren.

vavli 7 augustus 2007 23:01

De huidige president van Ecuador kan zeker niet aansprakelijk gesteld worden voor de armoede en het onrecht dat er nog heerst. Daarvoor is het yankee-imperialisme en zijn lokale bondgenoten verantwoordelijk. Correa, vertegenwoordigt , samen met Fidel, Chavez en de andere linkse politici de nieuwe generatie die in de geest van Che, Allende, Latijns Amerika zijn autonomie op politiek, economisch, cultureel vlak zal doen heroveren. Dus we zullen daarbij ook moeten wennen aan presidenten die de kont van de Westerese machthebbers niet meer likken maar ongezouten zeggen wat ze denken. Ik vind het een hele verademing maar voor allen die een neo-koloniale ideologie aanhangen is het natuurlijk wennen. Intussen verandert er onder het bewind van deze nieuwe generatie eindelijk heel veel voor de armsten. Geef deze nieuwe politieke beweging enkele decennia en dan zullen inderdaad de vluchtelingen van het bekrompen Europa naar ginder gaan.

Rene Artois 7 augustus 2007 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 2838117)
Correa, vertegenwoordigt , samen met Fidel, Chavez en de andere linkse politici de nieuwe generatie die in de geest van Che, Allende, Latijns Amerika zijn autonomie op politiek, economisch, cultureel vlak zal doen heroveren.

Probeert Correa in navolging van Fidel en Chavez ook met alle middelen politieke tegenstand monddood te maken? Zouden onze "vluchtelingen" daarom misschien asiel aanvragen? En is dat geen blamage voor het bewind van Correa?

Stratcat 8 augustus 2007 00:19

Citaat:

De huidige president van Ecuador kan zeker niet aansprakelijk gesteld worden voor de armoede en het onrecht dat er nog heerst. Daarvoor is het yankee-imperialisme en zijn lokale bondgenoten verantwoordelijk.

Voor retoriek heb je geen kennis nodig.

Goldband 8 augustus 2007 08:51

Citaat:

De huidige president van Ecuador kan zeker niet aansprakelijk gesteld worden voor de armoede en het onrecht dat er nog heerst. Daarvoor is het yankee-imperialisme en zijn lokale bondgenoten verantwoordelijk. Correa, vertegenwoordigt , samen met Fidel, Chavez en de andere linkse politici de nieuwe generatie die in de geest van Che, Allende, Latijns Amerika zijn autonomie op politiek, economisch, cultureel vlak zal doen heroveren. Dus we zullen daarbij ook moeten wennen aan presidenten die de kont van de Westerese machthebbers niet meer likken maar ongezouten zeggen wat ze denken. Ik vind het een hele verademing maar voor allen die een neo-koloniale ideologie aanhangen is het natuurlijk wennen. Intussen verandert er onder het bewind van deze nieuwe generatie eindelijk heel veel voor de armsten. Geef deze nieuwe politieke beweging enkele decennia en dan zullen inderdaad de vluchtelingen van het bekrompen Europa naar ginder gaan.

Right on!

eno2 8 augustus 2007 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2837287)

Jazeker.
Of nee zeker?
Niet in de praktijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be