Tantist |
15 februari 2004 02:41 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
't Zal wel duidelijk zijn dat om strategische redenen een stem op het Valentijnskartel de enigste juiste is.
|
Gezien ik ten aanzien van het 'herondekte vlaams-nationalisme' in de CD&V nogal wat sceptisime heb, neem ik een 'wait & see' houding aan tegenover het kartel, dat zal zich eerst ook eens in daden mogen bewijzen want ik geloof daar nog niet te veel van.
|
Het Vlaams-nationalisme in de CD&V is niet herontdekt, want dat is er nooit geweest. U verwart Vlaams-nationalisme met cultureel en politiek flamingantisme. Op dat punt heeft de CD&V een lange traditie van tegemoetkomende beleidspartij aan de Vlaamse zweeppartijen. Van Cauwelaert, Tindemans, Martens,... Die namen moeten u toch iets zeggen?
Nu, je kan ook opteren voor het droomscenario van de politieke revolte, waarbij in een cascade van gebeurtenissen op een enkel moment, door Zuivere Partijen, de secessie tot stand komt in één enkel grotesk orgasme, maar dat lijkt mij iets te veel wishful thinking. Een ruimere visie, die uitgaat van de niet-perfecte werkelijkheid lijkt mij veel productiever. De ene verkoopt beter en is makkelijker in sloganeske bewoordingen en archetypes te vervatten (het klassieke Vlaamse complex over het Eeuwige Verraad van de politici en de principes; meestal dan nog geformuleerd door belgicisten ook, il faut le faire). De andere zal minder opgepoetst lijken, maar zal veel sneller zijn wat betreft de Vlaamse staatsvorming.
Citaat:
Tot het tegendeel bewezen is, schiet er i.m.o. nog maar 1 vlaams-nationalistische partij over, zijnde het VB. Dus stem ik daarop.
|
Als je een kartel verwart met een fusie, heb je waarlijk niet veel politiek inzicht, ma bon...
Citaat:
Als je er rotsvast van overtuigd bent dat de CD&V ook wanneer de lokroep van de o zo begeerde macht er is (de frustraties moeten daar ondertussen toooorenhoog zijn), voet bij stuk zal houden qua vlaamse eisen dan is het inderdaad minstens even zinvol op het kartel te stemmen, alleen geloof ik dat gebaseerd op de feiten dit weinig waarschijnlijk is. (Maar ik hoop het met u :p)
|
Garanties kan ik u niet geven, de N-VA top evenmin. En ik betwijfel zelfs of Leterme dat kan. Er is trouwens maar 1 garantie in het hele politieke spectrum dat er niet aan de Belgische vetpotten gelekt wordt, en dat is het cordon sanitaire tegen het Vlaams Blok, wat leidt tot een politieke oxymoron: een stem heeft dan immers geen nut, want leidt niet tot een kans op politieke macht om daadwerkelijk een einde te maken aan België. Dat moet u toch zelf ook beseffen?
|