Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   1 op 10 Belgen vreemdeling (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93113)

Bazilfunk 8 augustus 2007 01:19

1 op 10 Belgen vreemdeling

Citaat:

Officieel telt ons land 1.025.577 mensen met een vreemde nationaliteit. Dat is een op de tien inwoners. De Italianen vormen de grootste groep buitenlanders en de Polen en de Roemenen zijn aan een opmars bezig, blijkt uit cijfers van de federale overheid.
Het voorbije jaar zijn er 21.000 vreemdelingen meer geregistreerd dan in 2006. Met dit cijfer zit België op het schema van de voorbije jaren.

Met 171.542 zijn de Italianen nog steeds de grootste groep vreemdelingen ingeschreven in ons land. Toch is hun aantal het voorbije jaar gedaald met iets meer dan 4.000.

De Italianen worden op de hielen gezeten door de Fransen en de Nederlanders. Frankrijk (129.457) was goed voor een aangroei van 6.221 inwoners in ons land, Nederland (122.084) voor 8.514.

Polen en Roemenië kennen echter relatief de grootste stijging. Halfweg dit jaar waren er 30 procent meer Polen (27.558) ingeschreven dan in 2006. Ook meer Roemenen (14.274) zijn in België komen wonen.

De cijfers houden geen rekening met tot Belg genaturaliseerde vreemdelingen. Tot voor de snel-Belgwet waren er meer dan 140.000 Marokkanen, nu zijn er dat nog 79.607. Dat geldt ook voor de Turken wiens aantal in België gehalveerd is tot 41.827.

De stad Antwerpen heeft met 75.323 mensen van vreemde origine de meeste buitenlanders op haar grondgebied. De Oost-Vlaamse gemeente Horebeke sluit met 14 buitenlanders de rij.

Overigens is de bevolking van België sinds vorig jaar met 73.152 mensen gegroeid, de grootste stijging in 40
Bron VRT

De naakte cijfers vrij voor interpretatie natuurlijk ;-)

Het ziet er nog goed uit voor het blok ze kunnen nog zo'n 60.000 stemmen winnen vermits ze toch zo populair blijken te zijn bij de marokkanen :lol:

Stratcat 8 augustus 2007 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2838259)
Bron VRT

De Belgen van allochtone afkomst behoren niet tot die 10 %. Ik vond het grappig om de nieuwslezer te horen zeggen dat het aantal Marrokanen verminderd was. Waarom vindt zo'n man het belangrijk om dat te vermelden? Ik dacht aan de Uil van de Fabeltjeskrant.

Bazilfunk 8 augustus 2007 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 2838261)
De Belgen van allochtone afkomst behoren niet tot die 10 %. Ik vond het grappig om de nieuwslezer te horen zeggen dat het aantal Marrokanen verminderd was. Waarom vindt zo'n man het belangrijk om dat te vermelden? Ik dacht aan de Uil van de Fabeltjeskrant.

Tja dat is nu ook wel normaal als ge weet dat België door de eeuwen heen bij elkaar gepoept is door zovele nationaliteiten.

Knuppel 8 augustus 2007 01:31

Citaat:

Ik vond het grappig om de nieuwslezer te horen zeggen dat het aantal Marrokanen verminderd was. Waarom vindt zo'n man het belangrijk om dat te vermelden?
Het zal wel toeval zijn dat 'die man' net d�*�*r de klemtoon op legde, zeker?

Stratcat 8 augustus 2007 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2838264)
Tja dat is nu ook wel normaal als ge weet dat België door de eeuwen heen bij elkaar gepoept is door zovele nationaliteiten.

Camp bezorgt je een stijve, ik weet het wel.

Stratcat 8 augustus 2007 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2838268)
Het zal wel toeval zijn dat 'die man' net d�*�*r de klemtoon op legde, zeker?

Het klonk bijna als een verontschuldiging. :-)

Zoveel kramp...

Bazilfunk 8 augustus 2007 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 2838271)
Camp bezorgt je een stijve, ik weet het wel.

Camp? Is niet echt veel camp aan moet ik zeggen. Blijkbaar heeft ieder zijn eigen definitie van camp

born2bewild 8 augustus 2007 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2838274)
Camp? Is niet echt veel camp aan moet ik zeggen. Blijkbaar heeft ieder zijn eigen definitie van camp

sommige zijn juist, andere zijn verkeerd. Ik denk dat gij verkeerd zijt.
Misschien herkent ge een stijve ook niet als het erop aankomt. 't zal daar aan gelegen zijn.

Savatage 8 augustus 2007 01:44

Citaat:

Ik vond het grappig om de nieuwslezer te horen zeggen dat het aantal Marrokanen verminderd was. Waarom vindt zo'n man het belangrijk om dat te vermelden? Ik dacht aan de Uil van de Fabeltjeskrant.

Viel me ook meteen op toen ik het hoorde :-)

Internaut 8 augustus 2007 06:20

Zijn er blijkbaar al meer dan ik dacht. De kans dat je in je dagelijks leven op dagelijkse basis geen vreemdeling tegenkomt wordt kleiner.
Wat anders dan die 4% of 400.000 waar eric feremans tot op de dag van vandaag nog altijd aan vasthoudt.

De eerste grote groep was vroeger voor de mijnen en de laatse jaren kwamen er ieder jaar beetje bij beetje bij dankzij lakse wetten en het einde is zeker nog niet in zicht. Mensen zorgen daarvoor door op de verkeerde partijen te stemmen.
Het toppunt is dat ze er nog willen binnenhalen om vacatures te kunnen vullen, kortom voor het geld dus. De nadelen (criminaliteit) en lange termijn problemen (laaggeschoolde werklozen) nemen ze er dan maar bij.

Abba Kovner 8 augustus 2007 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2838338)
Zijn er blijkbaar al meer dan ik dacht. De kans dat je in je dagelijks leven op dagelijkse basis geen vreemdeling tegenkomt wordt kleiner.

Leuk [en goedkoop], hoeven we niet meer op vakantie naar het buitenland, het buitenland is al hier. :-P

Sjaax 8 augustus 2007 06:49

Wat betreft die ‘buitenlandse’ Europeanen, het werkt als bij de euromunten. Bezie hoeveel Belgische munten je in je portemonnee vindt. België lost op. Maar dat geldt voor ieder Europees land. Het heeft ook zo z’n voordelen voor minder taalkundig onderlegde mensen. We kunnen gewoon in Spanje of Italië naar de Vlaamse enclaves op vakantie gaan.

I amsterdam 8 augustus 2007 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2838259)
Bron VRT

Het ziet er nog goed uit voor het blok ze kunnen nog zo'n 60.000 stemmen winnen vermits ze toch zo populair blijken te zijn bij de marokkanen :lol:

Gaat het hier om mensen die tijdelijk of permanent in Belgie verblijven?

Abba Kovner 8 augustus 2007 08:19

Citaat:

De Belgen van allochtone afkomst behoren niet tot die 10 %.

Dat speelt ook geen rol. Als je van elke Belg zijn origine moet opsporen -over de eeuwen heen- zijn we allemaal 'allochtonen'. :roll:

lantjes 8 augustus 2007 08:25

1 op 10 ....als je daar het aantal "snelle Blgen" en illegalen bij optelt kom je waarschijnlijk op het dubbele uit, 20%. Geen wonder dat er hier veel "oude Belgen" zich niet echt meer thuis voelen.

Bhairav 8 augustus 2007 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2838399)
1 op 10 ....als je daar het aantal "snelle Blgen" en illegalen bij optelt kom je waarschijnlijk op het dubbele uit, 20%. Geen wonder dat er hier veel "oude Belgen" zich niet echt meer thuis voelen.

Die oude Belgen moeten maar leren beseffen dat al de bevolking te oud is er wel vreemdelingen nodig zijn om hun pensioentje te betalen.

lantjes 8 augustus 2007 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2838404)
Die oude Belgen moeten maar leren beseffen dat al de bevolking te oud is er wel vreemdelingen nodig zijn om hun pensioentje te betalen.

Keep on dreaming brother....

Als ze die "oude Belgen" al niet verplicht tot hun 80 laten werken om al die geschijnhuwelijkten, gezinsherenigden en ronduit parasitairen te onderhouden.
Trouwens, op illegale handeltjes, diefstal en drugsverkoop moet je tot op vandaag geen belasting of RSZ-bijdrage betalen zodat uw theorie bij deze in het water valt.

Abba Kovner 8 augustus 2007 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2838399)

Het aantal illegalen wordt op ongeveer 15.000 geschat, die zullen het verschil niet maken. Het klopt wel dat de laatste vijftig jaar ongeveer een miljoen vreemdelingen werden genaturaliseerd, hetzij door de gewone of grote naturalisatie, hetzij door de snel-Belg wet.

Abba Kovner 8 augustus 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2838378)
Gaat het hier om mensen die tijdelijk of permanent in Belgie verblijven?

Is dat van belang? Het wordt tijd dat je gaat inburgeren. In de Europese Unie bestaat vrij verkeer van goederen, diensten èn mensen. Dat werkt in beide richtingen. Belgen kunnen zich evengoed vestigen in Polen, Spanje of Hongarije, voor korte of langere tijd.

Den Ardennees 8 augustus 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner (Bericht 2838416)
Het aantal illegalen wordt op ongeveer 15.000 geschat, die zullen het verschil niet maken. Het klopt wel dat de laatste vijftig jaar ongeveer een miljoen vreemdelingen werden genaturaliseerd, hetzij door de gewone of grote naturalisatie, hetzij door de snel-Belg wet.

welke schatting was dat? Ik heb al veel hogere cijfers gehoord hoor.

De gewone autochtone Belg wordt hier op een dag nog een minderheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be