![]() |
Wijn
Enige 'wijnliefhebbers' hier?
Of ben je meer van type 'lekker of niet lekker en that's that'? Iemand goeie wijn-tips? Iemand zin om te melden aan welke fles hij/zij bezig is? Het kan! En wel hier!! Vas-y! |
Mijn persoonlijke wijnkennis:
Rood=lekker Wit=Niet lekker Rosé=te flauwtjes voor mij. |
De openingspost was een eind langer en daardoor ook te lang. Hij begon eigenlijk zo;
Citaat:
|
Zuid-Afrikaanse wijn is héél lekker.
Met Australische wijn is het een beetje uitkijken... En verder: chardonnay. |
Absoluut geen wijnliefhebber. Ik heb het meer voor zware bieren.
|
Rood :
![]() ![]() Beide wijnen zijn te koop bij "Carrefour". En met Chardonnay (wit) zal je zelden bedrogen zijn (ongeacht de prijsklasse) |
Lust af en toe een glaasje wit of rosé (rood niet), maar ben vooral een liefhebber van het betere bier.
|
geef mij maar bier
wijn is voor vrouwen en fransen :D |
Ik hou van krachtige kruidige wijnen met rijpe smaaknuances, zoals Gigondas en Châteauneuf-du-Pape. Of stevige rode wijnen van Bourgondische allure zoals Gevrey-Chambertin, Mercury, Givry of een goede fles Côte de Beaune-Villages of Côte de Nuits-Villages. lIjkt mij het aanraden zeker waard.
|
Bij Delhaize vind je "Les Bramas", een lekker tafelwijntje voor weinig geld. Nu ben ik bezig aan een fles Waratah shyraz uit 2005, een stevige rode wijn uit Australië (gekocht bij Colruyt). De vorige fles die ik soldaat gemaakt heb was een syrah uit 2002: het spreekwoordelijke engeltje dat op uw tong p*st.
|
Citaat:
|
Uwe wijn loopt precies beter dan uwe auto... ;)
|
Citaat:
Ik ben nog altijd een bierdrinker, geen wijndrinker. |
Citaat:
We klagen dat de mazout te duur staat, maar we verbruiken wel massa's brandstof door al onze producten zeventien keer de wereld rond te sturen. We maken in eigen streek genoeg goeie producten zodat we de aardbol niet moeten verknoeien met ons mondialistisch koopgedrag. (Sorry, moest even van mijn ziel. Geniet verder van je wijntje.) |
Rioja-wijn (rood en wit)
Sauvignon Blanc Fumé Merlot Pinot Gris & Noir Chardonnay |
ga naar winkel
ga naar de wijnrayon ga naar het onderste schap kies de goedkoopste wijn drink proef het verschil amper met de duurste. :-) (bovenstaande is voor (veel) herhaling vatbaar:-P) |
Citaat:
Mijn persoonlijke voorkeuren zijn volledig smaakgebonden. Qua witte wijn houd ik niet erg van de zoete wijnen, maar des te meer van de drogere wijnen. Chardonnay en Sauvignon genieten mijn voorkeur. Delhaize heeft écht een prachtig assortiment zeer lekkere wijnen in een betaalbare prijsklasse. Mijn favorieten : SANCERRE DOMAINE HENRY NATTER 2006 (jammer genoeg bijna niet meer te vinden in de meeste Delhaizes) (+/- 10.00 €) recent ontdekt (voor amper 5.50 € !): LA CHANCE AU ROY (bourgogne - Chardonnay-druif) |
Lambrusco in de zomer
Rood, chateau neuf du pape Wit, rieslinger Zuipen, cabernet-sauvignon |
Citaat:
Wijn - geef ik toe - dient enkel voor de goedkope alcohol. |
Ben absoluut geen kenner, maar drink wel graag een glas (of meer) wijn bij het eten. Tot nu toe ben ik van het principe "nen beaujolais past overal bij", maar de laatste tijd begin ik ook de wat drogere wijnen te appreciëren (waarschijnlijk met ouder te worden) :) De Franse wijnen vind ik over het algemeen te duur, voor minder geld heb je een wijn uit Corsica of Chili die even goed is. De Spaanse wijnen die ik al heb geprobeerd vond ik meestal te fruitig.
Namen die me zijn bijgebleven: - Julienas (rood) - Saint-Amour (rood) - Casa Vecchia (rosé) - altijd goed bij pasta, pizza en barbeque, te koop bij Spar |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be