Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dewinter wil geen verbod op de Koran... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93156)

Brugge Veilig en Leefbaar 8 augustus 2007 19:05

Dewinter wil geen verbod op de Koran...

RIJSWIJK - Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter is tegen een verbod op de Koran. Dat heeft hij gezegd in een interview met het Nederlandse duidingsprogramma Netwerk dat woensdagavond uitgezonden wordt. Dewinter reageert daarmee op het pleidooi van de Nederlandse partijleider Geert Wilders (Partij voor de Vrijheid - PVV) om de Koran in Nederland te verbieden.

Filip Dewinter deelt de mening van Wilders dat de Koran 'een onverdraagzaam boek is', maar vindt dat de vrijheid van meningsuiting primeert. 'De vrije meningsuiting is een Europese verworvenheid die we niet op de helling mogen zetten omwille van de fundamentalistische islam die haat en verderf predikt tegen alles wat niet-islamitisch is', aldus Dewinter.

Volgens Dewinter zou het verbieden van de Koran ook een omgekeerd effect hebben en 'de radicalisering van grote groepen moslims in de hand werken'.

Bron Het laatste Nieuws

Man, man, man... wat een hypocrisie... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Goldband 8 augustus 2007 19:07

Wel, je kunt zeggen "hypocrisie" of je kunt zeggen: eindelijk eens een verstandige uitspraak van onze gestoorde monobrow.

Groentje-18 8 augustus 2007 19:16

Racisme mag ook niet stoppen van FDW, anders vervalt ook meteen de oorzaak ervan en heeft het VB geen bestaansreden meer.

maddox 8 augustus 2007 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 2839831)
Racisme mag ook niet stoppen van FDW, anders vervalt ook meteen de oorzaak ervan en heeft het VB geen bestaansreden meer.

Dus Groentje-18, je beweerd hier dat de koran racisme veroorzaakt?

Online 8 augustus 2007 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2839944)

Raar hoe die groenen zich blind staren op het onbewezen racisme van FDW terwijl ze dagelijks via alle media een vette brok geserveerd krijgen van halal-racisme, halal-gewelddaden, zelfmoordaanslagen e.d. gepleegd door moslims. Blijkbaar vinden de groenen halal-racisme, halal-geweldplegingen en bloederige zelfontploffingen verrijkende akkefietjes.

Bhairav 8 augustus 2007 20:30

Kijk eens aan, zo rechts is Dewinter nu ook weer niet...

Paulus 8 augustus 2007 21:35

Citaat:

Bron?

Paulus.

born2bewild 8 augustus 2007 21:41

Dat wordt lastig voor de meesten hier. Aangezien ze gewoon zijn om sowieso het tegendeel van Dewinter kakelen.

Groentje-18 8 augustus 2007 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2839944)

Meestal kan ik je wel volgen, maar ditmaal: Eh?!

Groentje-18 8 augustus 2007 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2839969)
Raar hoe die groenen zich blind staren op het onbewezen racisme van FDW terwijl ze dagelijks via alle media een vette brok geserveerd krijgen van halal-racisme, halal-gewelddaden, zelfmoordaanslagen e.d. gepleegd door moslims. Blijkbaar vinden de groenen halal-racisme, halal-geweldplegingen en bloederige zelfontploffingen verrijkende akkefietjes.

Xenofobie of zelfs racisme -> geviseerden klampen zich sterker vast aan hun identiteit -> verschil tussen beide groepen wordt groter -> meer racisme -> ...

Savatage 8 augustus 2007 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 2840218)
Xenofobie of zelfs racisme -> geviseerden klampen zich sterker vast aan hun identiteit -> verschil tussen beide groepen wordt groter -> meer racisme -> ...

Juist, dus werken maken van dat halal racisme zoals het Online het noemde ;-)

Duvelke 9 augustus 2007 06:13

Ik zal nooit op vb stemmen, maar ik vind dit wel goede uitspraak van hem.

wat vinden de andere vb'ers van?

Vorenus 9 augustus 2007 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2840539)
Ik zal nooit op vb stemmen, maar ik vind dit wel goede uitspraak van hem.

wat vinden de andere vb'ers van?

Heeft gelijk

Brugge Veilig en Leefbaar 9 augustus 2007 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2840090)
Dat wordt lastig voor de meesten hier. Aangezien ze gewoon zijn om sowieso het tegendeel van Dewinter kakelen.

Oef...toch iemand die het begrepen heeft. :roll:
Voeg er maar aan toe dat dit legsel van Dewinter... een windei is ! :lol:

Duym 9 augustus 2007 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2839807)

Ik denk dat de hypocrisie bij jou ligt. Het speelt niet in je kaart nu Dewinter van geen verbod wil weten.
Weet je waarom jij een hypocriet bent? Gelijk wat Dewinter geantwoord zou hebben op Wilders' betoog, je zou dat antwoord altijd als hypocriet of leugenachtig bestempeld hebben.
Over hypocrisie gesproken.

ancapa 9 augustus 2007 15:55

Citaat:

RIJSWIJK - Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter is tegen een verbod op de Koran. Dat heeft hij gezegd in een interview met het Nederlandse duidingsprogramma Netwerk dat woensdagavond uitgezonden wordt. Dewinter reageert daarmee op het pleidooi van de Nederlandse partijleider Geert Wilders (Partij voor de Vrijheid - PVV) om de Koran in Nederland te verbieden.

Filip Dewinter deelt de mening van Wilders dat de Koran 'een onverdraagzaam boek is', maar vindt dat de vrijheid van meningsuiting primeert. 'De vrije meningsuiting is een Europese verworvenheid die we niet op de helling mogen zetten omwille van de fundamentalistische islam die haat en verderf predikt tegen alles wat niet-islamitisch is', aldus Dewinter.

Volgens Dewinter zou het verbieden van de Koran ook een omgekeerd effect hebben en 'de radicalisering van grote groepen moslims in de hand werken'.

Bron Het laatste Nieuws

neen, de waarheid ! mijn beste ! lees het nog eens in krantenkoppen...

hypocrisie, is niet onze specialiteit !

Marlboro 9 augustus 2007 16:42

Citaat:

Bron Het laatste Nieuws

Snap jij dan echt niets man,nogmaals,ik begrijp meer en meer waarom ze u buiten hebben geschopt bij het vb.

Ik heb gisteren op nederland 2 fdw z'n uitleg gehoord en heeft groot gelijk.

Marlboro 9 augustus 2007 16:43

Citaat:

Voor de groenen zoveel mogelijk vreemdelingen en illegalen naar hier laten komen,anders geen stemmen meer extra bij.;-)

Brugge Veilig en Leefbaar 9 augustus 2007 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2841798)
Snap jij dan echt niets man,nogmaals,ik begrijp meer en meer waarom ze u buiten hebben geschopt bij het vb.

Ik heb gisteren op nederland 2 fdw z'n uitleg gehoord en heeft groot gelijk.

W�*t een geluk voor ons allemaal dat jij het snapt hé... 8-)

Marlboro 9 augustus 2007 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2841811)
W�*t een geluk voor ons allemaal dat jij het snapt hé... 8-)

Ik snap het idd,jij zal het nooit snappen,zelfs homer simpson zou het uiteindelijk met z'n miereverstand zelfs snappen,bij u gaat dat niet.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be