Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Inbreker afschieten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93163)

Goldband 8 augustus 2007 22:51

Inbreker afschieten?

Nog een klassieker om het af te leren:

Vind je dat iedereen het recht heeft om te schieten op een inbreker die zich op zijn/haar eigendom bevindt? Of ben je sowieso al tegen wapenbezit?

Geef gerust wat uitleg :|

Starkan 8 augustus 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 2840214)

Vind je dat iedereen het recht heeft om te schieten op een inbreker die zich op zijn/haar eigendom bevindt? Of ben je sowieso al tegen wapenbezit?

Betreft het hier een Vlaams nationalistische inbreker of een niet-Vlaams nationalistische inbreker?

Goldband 8 augustus 2007 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2840221)
Betreft het hier een Vlaams nationalistische inbreker of een niet-Vlaams nationalistische inbreker?

Vlaams-nationalisten doen alles in groep, ook inbreken. Het antwoord is dus neen.

Mambo 8 augustus 2007 23:28

Waarom mag je niet schieten?
In het leger mag je het wel. Krijg je 3 dagen gunstverlof voor zelfs.
Breek eens in bij de politie, die zullen ook wel schieten.
Waarom mogen wij niet?

Karma 8 augustus 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 2840214)

Ik ben sowieso tegen wapenbezit. Vele familiedrama's zijn het gevolg daarvan. Na een hoogopgelopen ruzie over (meestal banale) zaken staat de adrenaline soms zo hoog dat men best geen wapens in onmiddellijk bereik heeft.

Gun 8 augustus 2007 23:58

Ben ook tegen wapenbezit maar heb een vriend waar ze intussen al 7 keer een inbraakpoging hebben ondernomen waarvan 3 keer ook binnen geraakt en éénmaal mijn vriend 'tegen gekomen' in de living 'met een (intussen illegaal) wapen in de hand'.

Zijn huis ligt achteraan aan een pad van waar een perfecte vluchtweg kan worden gepland, zijn buren krijgen ook regelmatig ongewenst bezoek.

Ik kan begrijpen dat hij ter bescherming van vrouw, have en goed een wapen onder zijn bed heeft liggen.

illwill 9 augustus 2007 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2840311)
Ben ook tegen wapenbezit maar heb een vriend waar ze intussen al 7 keer een inbraakpoging hebben ondernomen waarvan 3 keer ook binnen geraakt en éénmaal mijn vriend 'tegen gekomen' in de living 'met een (intussen illegaal) wapen in de hand'.

Zijn huis ligt achteraan aan een pad van waar een perfecte vluchtweg kan worden gepland, zijn buren krijgen ook regelmatig ongewenst bezoek.

Ik kan begrijpen dat hij ter bescherming van vrouw, have en goed een wapen onder zijn bed heeft liggen.

Maar wat is het dus nu? Oftewel ben je voor of niet...

Je snapt dat iemand die je kent een wapen heeft maar als men in amerika ook begrijpt dat mensen zich willen beschermen zoals jou vriend hier dan ben je toch tegen en is het het wilde westen...

Vorenus 9 augustus 2007 06:54

Ik ben voor, je moet het recht hebben om je eigendom te beschermen.

Paulus 9 augustus 2007 07:01

Elk mens is verantwoordelijk voor zijn eigen beveiliging.

Paulus.

lantjes 9 augustus 2007 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2840568)
Elk mens is verantwoordelijk voor zijn eigen beveiliging.

Paulus.

Inderdaad, als bevoegde diensten uw veiligheid niet kunnen garanderen moet je het zelf doen....Kom eens proberen8-) zowel mijn madam als ikzelf kunnen met de Glock overweg.

Vorenus 9 augustus 2007 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2840616)
Inderdaad, als bevoegde diensten uw veiligheid niet kunnen garanderen moet je het zelf doen....Kom eens proberen8-) zowel mijn madam als ikzelf kunnen met de Glock overweg.

prachtig wapen

lantjes 9 augustus 2007 08:11

een 26, 9mm, zo een kleintje weet je...maar haar Hämmerli en AYA liiggen ook regelmatig klaar...

Vorenus 9 augustus 2007 08:20

één van de beste handwapens ter wereld.

Khonnor 9 augustus 2007 08:29

jongens

dit is geen discussieforum voor wapenfanaten....

en dan nog rechtse wapenfanaten....

of zou het toch kunnen dat de combinatie "ik hou van wapens" en "ik ben een extreem rechtse egoistische zak" heel goed samengaat...

Mitgard 9 augustus 2007 08:29

natuurlijk mag iedereen voor mijn part schieten.
IK zal immers nooit ongevraagd hun eigendom betreden.
hun (dronken) zoon/dochter/buur/grappenmaker/belletjetrek-kinderen-van-de-buren etc. maken meer kans om een kogel op te vangen van die trigger happies.

Vorenus 9 augustus 2007 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor (Bericht 2840647)
jongens

of zou het toch kunnen dat de combinatie "ik hou van wapens" en "ik ben een extreem rechtse egoistische zak" heel goed samengaat...

Er is niets mis met wapens, een wapen (in dit geval een pistool) is even onschadelijk als een mes of stylo. Het is de persoon die het hanteert de verantwoordelijkheid draagt.

born2bewild 9 augustus 2007 08:33

Citaat:

jongens

Misschien.
Misschien ook niet.
Of omgekeerd.

Savatage 9 augustus 2007 08:35

Citaat:

jongens

Of de combinatie "ik haat wapens" en "ik ben een betweterige linkse pacifist".

lantjes 9 augustus 2007 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2840658)

1-1:-P

maddox 9 augustus 2007 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2840658)

U vergeet de verdere afwerking van die waarheid.
Citaat:

" En ik beslis voor U wat u mag en niet mag"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be