![]() |
euthanasie ?
vinden jullie dat euthanasie voor dementerenden, minderjarigen, en wie weet ook wel gehandicapten ( diegene die als plant leven en eigenlijk geen besef van leven hebben ) moet kunnen , of niet ?
|
Dat hangt van geval tot geval af. Ik ben alleszins tegenstander van een wet die ofwel zou zeggen "euthanasie mag in de meeste gevallen" ofwel "euthanasie mag in de meeste gevallen niet". Daarvoor is het thema iets te specifiek en complex.
|
Vrijheid van handelen vanaf 18 jaar.
Voor 18 jaar na wens kind, advies psychiater, dokter en een geprek met de ouders. |
Euthanasie kan per definitie niet voor mensen die niet 'helder' zijn. Dementerenden en gehandicapten een spuitje geven is ze eigenlijk gewoon opruimen. Dat heeft niks meer te maken met een menswaardige dood.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
.
|
Hoe komt het dat hier om de zoveel weken een thread wordt geopend over onderwerpen die al duizend keer besproken zijn?
Ligt dat aan het feit dat de search engine van het forum niet werkt? Of zijn dit de eerste tekenen van een veralgemeende dementie? |
Citaat:
|
zeker moet kunnen.
Er lopen meer dan genoeg mensen rond op deze wereld. Niemand moet hier tegen zijn goesting zitten vind ik |
Citaat:
Iemand anders dit voor hen laten beslissen is een brug te ver. |
Ik ben tegen moord.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik niet. Ik ben tegen moord. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be