![]() |
recht op informatie van ongeboren kind
stel: Een moeder bant tijdens de zwangerschap de vader uit haar leven
Nu heb je als vader/moeder wel recht op alle nuttige informatie van je kinderen maar... Waar haal je als vader dat recht? Tijd om een nieuwe wet te maken? RR |
Yep, vanaf de zwangerschap moet het vaderschap een recht.
|
Fijn dat je er zo over denkt
Ook een suggestie hoe die wet eruit zal zien (misschien wordt het dan de wet van Hellfigger) RR |
Citaat:
het kind heeft echter ook recht om te weten wie zijn/haar vader is. wat wel moeilijk ligt bij spermadonoren, .... |
Onder druk van Europa zal die wet ook wel gaan veranderen en zal de identiteit (van de spermadonor) niet geheim blijven.
Dat geeft dus een waaier aan mogelijkheden om allimentie te krijgen van de spermadonor (ook met terugwerkende kracht zoals dat vaak gaat in die zaken) In het buitenland zijn er met suc6 al procedures gevoerd... RR |
Citaat:
Wie zou er nu in godsnaalm een test willen claimen van een kind waarvan hij weet er niets mee te maken te hebben.:roll: |
Ja helemaal mee eens ... een verplichte dna onderzoek bij geboorte lijkt me in het belang van het kind
Niet alleen de rechten van beide ouders dienen gelijk te zijn, maar ook de prenatale rechten ! RR |
volledig mee eens
|
Citaat:
Trouwens vind ik, de wet die zegt dat kinderen recht hebben op een deel vd erfenis v hun natuurlijke vader, pure nonssens. Het feit dat zij van hun geboorte af nooit iets met die man te maken hebben gehad, behalve dat zij een deel van zijn genen dragen, maakt absoluut niet dat zij ervan moeten erven. Belachelijk gewoon. |
probleem is dat rechters niet van deze site willen weten omdat deze niet strookt met hun visie dat hier de gedachte niet strookt met de gedachte van de maatschappij zoals ze heden ten dagen voordoet (men moet dus nog 10 jaar geduld hebben willen zij er ook zo over denken)
RR |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
het moet vr een kind ronduit vervelend zijn niet te weten wie je vader is. is trouwens aangetoond dat dat in de puberteit aanleiding geeft tot ernstige problemen qua vorming van de identiteit, etc. |
Citaat:
|
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het echt een verschil:
1. Een moeder beslist om BOM te zijn, waarbij de vader eigenlijk louter zaaddonor speelt. Verder is er geen engagement en daarover zijn beide ouders het eens. Geen probleem, alimentatie van de vader is hier ongepast. Erfenis ook. 2. Een koppel heeft een kind, maar de twee ouders gaan snel weer uit elkaar, waardoor het kind zonder vader opgroeit en hem misschien zelfs nooit heeft gekend. De vader moet betalen: alimentatie èn erfenis. |
Citaat:
het kind heeft ten alle tijde recht om zijn/haar vader te kennen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik vraag me trouwens af in hoeveel procent van de gevallen de vrouw dan wel de man het hoederecht verkrijgt over de kinderen .... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be