![]() |
Asimov
Zijn er nog mensen die fan zijn van dezez geniale schrijver en zijn bekende robot- en foundationverhalen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'the stars ,like dust' ![]() Wat ik vooral kan aanraden (voor beginners) zijn zijn black widower-verhalen. Zeer subtiel en minder volumineus dan zijn foundation of robot-verhalen. ;-) |
Ik heb de volledige foundationreeks gelezen, een of twee van zijn andere robotverhalen. En dan nog een boek (ben titel kwijt) over een zonsverduistering op een planeet in een multi-ster zonnestelsel (waar het normaal nooit donker is) en de mensen aan het flippen slaan van de duisternis.
|
In mijn jeugd alles dat ze in de plaatselijke bib hadden gelezen (zo goed als de rest van de bib ook trouwens:lol: ) maar die werken zijn nu al een beetje gedateerd hé...
|
Ik raak niet door het eerste hoofdstuk bij Asimov. Ik kan hem gewoon niet lezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vooral het idee dat "de val van een Emperium" reeds lang voorzien moet worden,en dat vooraf reeds nieuwe "korrels van beschaving en groei" moeten gezaaid worden ,zowel echte ONzichtbare als namaak-zichtbare (de twee Foundations) spreekt mij erg aan ;-)
|
Ik ben een grote SF fan, dus ook van Asimov (de naakte zon & alle robotverhalen, verhalen over robotica-psychologie, de vroege verhalen oa. over de oplosbaarheid in water van een fictieve stof die reeds oplost vooraleer zelfs met water in contact te komen) Asimov is Dr. in de Chemie.
Ook geweldige schrijvers zijn oa. Zelazny, Leguin, Heinlein, Philip José Farmer, Philip K.Dick om enkele van de "groten" van de "golden age" te vernoemen.. De historie van de fictieve schrijver (door Vonnegut gecreeërd en door Farmer misbruikt, maar dan op een meesterlijke wijze) Kilgore Trout is ook zeer interessant. Ik ben voortdurend op zoek naar latrine-inscripties in gans Europa "Kilgore Trout was here". Er zou een Kilgore Trout fanclub moeten bestaan ! |
Lees ook eens wat non-fictie (klicky + scroll down a little) van deze man. Hij kan een deeltje van zijn kennis op een bevattelijke manier aan niet-wetenschappers verkopen. Zeer onderhoudend en interessant...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be