![]() |
Wanneer komt er een akkoord uit de bus? (POLL)
Drie hoopvolle tekenen verschenen de laatste dagen aan de horizon :
1) De onderhandelaars hebben doorgewerkt tijdens het weekend en zijn niet onaangekondigd op familiebezoek vertrokken. 2) Iedereen was voorzichtig positief zondagavond en sprak van een productieve overlegronde. 3) Iedereen is karig met nieuws voor de pers. Hoelang zal het volgens jullie nog duren voor het 3-kleurige ei uit de poep van Leterme plopt? |
Zeker niet het slechtse scenario: de onderhandelingen duren te lang, een crisis(je) - zoals ze nu bezig zijn is er geen crisis, nog niet omdat men gewoon om de hete brij heen draait - en wanneer het parlement echt terugkeert uit vakantie wordt BHV parlementair gesplists Vlamingen tegen Franstaligen.
De Franstaligen zijn woedend, roepen tierend de straten op, maar beseffen dat het de Vlamingen menens is en komen aan tafel met toegevingen. Of het dit wordt of een ander scenario, dat weten we binnen anderhalve maand. |
Het is niet zozeer belangrijk wanneer er een akkoord is, zeg mij liever wat er in het akkoord komt. :)
Volgens mij zal het over 21 dagen geregeld zijn. (het communautaire dan) |
Ik ben pessimistisch. Ik geloof dat ze akkoord zullen geraken (ik schat na één maand).
De onheilspellende voortekenen zijn er immers al: 1) De onderhandelaars hebben doorgewerkt tijdens het weekend en zijn niet onaangekondigd op familiebezoek vertrokken. 2) Iedereen was voorzichtig positief zondagavond en sprak van een productieve overlegronde. 3) Iedereen is karig met nieuws voor de pers. Het ziet er dus niet goed uit. |
Ik zou graag 21 worden zonder actieve regering.
Laat ze nog maar twee maandjes sudderen. |
Alles loopt pot vast. Uiteindelijk een zakencabinet met Verhofstadt die het moet rekken tot 2009.
|
Citaat:
Hij weet dat hij moet polderen en gaat nuchter en zonder spectakel op zijn doel af. Toch zal het uiteindelijke slagen van de Fransen afhangen ,want zij hebben nog nooit verloren. Want Belgie nu al laten barsten zal Leterme niet aandurven. |
Citaat:
Citaat:
|
Het zal er vooral van af hangen wat er precies in dat akkoord zal staan.
|
Citaat:
Ben jij de enige Roovers die in Wallonie woont?:roll: ![]() |
Citaat:
8O Dan moeten wij dringend eens een klappeke doen, precies. |
Citaat:
En, waar slaat dat nu in godsnaam weer op? :roll: |
Citaat:
Als wij een en ander vrezen, dan is het dat er weer gegeven en toegegeven wordt. DAT mag toch niet kunnen, nietwaar? Want, je weet zelf wel, het brengt Vlaanderens onafhankelijkheid dichterbij, maar misschien weeral met méér blijvende schade.. Géén meter grond meer, DAT is het voornaamste. Wat denk jij? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar er moet zeker geen uitbreiding van Brussel o.i.d. komen, dat is nergens voor nodig. Net zoals B-H-V ook gesplitst moet worden wat mij betreft... |
Kim, wat vind jij eigenlijk van het voorstel van Robert Senelle?
Citaat:
Alhoewel ik het uiteraard oneens ben over zijn standpunt over de monarchie (Senelle is nu eenmaal leraar geweest voor prins Filip). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be